Strona 51 z 52 PierwszyPierwszy ... 414243444546474849505152 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 501 do 510 z 519

Temat: Falowanie przy toczeniu i dojeżdzaniu do świateł bliższe rozwiązaniu

  1. #501
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar J0k3R
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8 TS '99 + LPG
    Postów
    32

    Domyślnie

    W niektórych autach, gdy niedomaga regulator mogą falować obroty.

    Mnie po przejechaniu +/- 20 km obroty zaczynały znowu falować...

    Kkręcenie śrubą u mnie nie pomagało, co prawda resetu nie robiłem przy tym.

  2. #502
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    ja kręciłem śrubką w obie strony nie zauważyłem większych różnic, tylko jak za bardzo dokręcisz to otwarcie będzie większe i 2000 tys rpm na luzie
    linke ustawiałem na luźno ale tylko troszke żeby nie było luzu na pendale
    alternator wymieniłem na większy i nowszy też to nic nie miało wspólnego z falowaniem
    u mnie pomogły zaworek odmy i nowe uszczelki wtrysków, wcześniej lambda i przepływka
    najlepszym sposobem na załatwienie falowania raz na zawsze to chyba sprzedaż i nie zakupowanie ts'a

  3. #503
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Na razie za wczesnie na jakies konkrety ale jedno jest pewne ze linka musi miec okolo 5mm luzu i dokrecilem troche srube poniewaz byl taki smieszny luz,nie wiem czy wzial z rozkalibrowania czy po prostu puszczajac pedal gazu srubka uderza w aluminiowy korpus i tak z czasem wywala wglebienie w korpusie ale to jest troche malo.
    W kazdym razie ustawilem i reset.Oczywiscie silnik rozgrzany do temp.roboczej i dopiero reset po czym od razu w droge i jakies 40 km zrobilem i nie falowal,dzis tez rano do pracy te kilkanascie ok ale to na razie jeszcze nie sukces
    Tyle tylko zaczepiam jeszcze raz o ten temat bo wczesniej tez krecilem srubka itp ale nie mialem interfejsu i nie moglem zrobic adaptacji i ustawienia silniczka wg procedury.Musialbym na jakis innym aucie jeszcze sprawdzic w swoim czasie

  4. #504
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał kiepas96 Zobacz post
    ja kręciłem śrubką w obie strony nie zauważyłem większych różnic
    Ja po każdym kręceniu tą śrubką robiłem reset silniczka i nawet obrót o 1/8 dawał duże różnice, więc nie dało się powrócić do ustawień fabrycznych
    a co do tego "luzu" o którym pisał Darek to ja też to mam i wnioskuję że tak to ma być

  5. #505
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Ta śrubką napewno obrotów nie wyregulujecie bo przepustnica sama się ustawi tak jak jej ECU nakaże...
    Sam kręciłem nią i większych zmian nie zaobserwowałem (adaptacja robiona)... Moje "falowanie" już chyba ustało (nie wiem od czego bo praktycznie cały osprzęt wymieniłem) obroty idealne a przejechałem dość dużo po Warszawie.
    Moim zdaniem śrubka ta służy do "doregulowania" luzu na pedale... Oczywiście w jakimś zakresie.

  6. #506
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Nie wiem ale do tej pory kiedy pogrzebalem przy tej srubie to jesli bylo za wysoko to falowal na postoju,a za nisko to przy dojezdzaniu.Tyle ze nie adaptowalem go nigdy tylko w sposob z wylaczeniem zaplonu na 90s i wlaczeniem potem odpalalem i przejazdzaka ale zawsze po kilkunastu km sie okazywalo ze bezskutecznie wszystko...
    Tym razem znalazlem opis service news odnosnie wprawdzie braby 1.2 16v ale to jest to samo ECU i nastawnik wiec poszedlem droga z opisu na temat luzu na lince i na dodatek podciagnalem odrobine srube likwidujac luz zderzaka wzgledem klapki przepustnicy,wyczytalem jeszcze na podstawie innego zupelnie wozu ale z podobnym wtryskiem i nastawnikiem boscha ze mozna ustawic pomiedzy srubka a zderzakiem 0.5mm szczelinowmierzem ale juz po fakcie wiec moze nastepnym razem zrobie lepszy pomiar na razie jezdze i popatrze na zachowanie sie nastawnika
    Na pewno jest troche elastyczniej i wskazowka opada wolniej bez zawahan po puszczeniu nogi z gazu wiec jest progress

  7. #507
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Gratuluje postępów.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  8. #508
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	270429141-sn1.jpeg
Wyświetleń:	85
Rozmiar:	44.4 KB
ID:	58522Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	270429145-sn2.jpeg
Wyświetleń:	91
Rozmiar:	70.5 KB
ID:	58523Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	270429154-sn3.jpeg
Wyświetleń:	107
Rozmiar:	81.6 KB
ID:	58524Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	270429163-sn4.jpeg
Wyświetleń:	95
Rozmiar:	65.5 KB
ID:	58525Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	270429176-sn5.jpeg
Wyświetleń:	123
Rozmiar:	43.2 KB
ID:	58526

    - - - Updated - - -

    To Service News z sieci,opis ekstrakcji nastawnika przepustnicy wraz z opisem przezyc ekstraktora niestety mam w pdfie i nie przejdzie tutaj ale w skrocie po obejrzeniu go mozna sie dowiedziec iz nastawnik sklada sie z potencjometra zamknietego hermetycznie i przekladni slimakowej co wiekszosc z zainteresowanych wie doskonale.W kazdym razie zilustrowany opis daje poglad co to za urzadzenie

  9. #509
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Właśnie przyszło mi do głowy wykonanie takiego doświadczenia. Wiadomo że podczas kręcenia kołem zaczyna się falowanie ale moj plan jest taki aby sprawdzic przy ktorym kole zaczyna sie falowanie, czy jesli krece kazdym kolem czy tylko jednym i ktorym konkretnie. Test polega na tym aby wyeliminowac czujniki predkosci kazdego kola z osobna. Jesli by ktos mal auto na podnosniku to moja prosba jest aby wykonac taki test.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  10. #510
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar J0k3R
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8 TS '99 + LPG
    Postów
    32

    Domyślnie

    Dostałem odpowiedź z arkuszowej na pytanie dotyczące falujących obrotów:

    "Zwykle falujące obroty to wyrobiona, niedomykająca się przepustnica, rzadziej zacinający się silnik krokowy, uszkodzony przepływomierz albo niesprawna sonda lambda. Podchodząc do tematu warto mieć ze sobą cały zestaw potrzebnych części bo tylko sprawdzenie na innym zestawie elementów i to w pełnym zakresie temperatury daje wiarygodny wynik. Warto się też podeprzeć diagnostyką elektroniki ale tutaj może to być tylko wskazówka do szukania przyczyn niż rzeczywista pomoc w ustaleniu winowajcy."

Podobne wątki

  1. Falowanie przy 2-2,5 tyś obrotów w 16v JTDm
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-06-2011, 06:49
  2. [155] Falowanie obrotów przy odpalaniu.
    Utworzone przez jedrekDSK w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-11-2010, 12:26
  3. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  4. [146] gaśnie przy dojeżdzaniu do skrzyzowania, pali się kontrolka wtrusku
    Utworzone przez komar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-03-2009, 22:53
  5. [156] 1500 rpm przy toczeniu ?
    Utworzone przez Marcin_AR w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-09-2008, 20:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory