Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 73

Temat: Niby po remoncie...[156]

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja obstawiałbym jednak źle ustawiony rozrząd lub padnietą sondę. Albo jedno i drugie.
    Jak będziesz u tego mechanika, to niech pokaże blokady na wałki do alfy do silnika 2,0 TS i czujnik zegarowy do ustawienia tłoka - jeżeli facet nie ma choćby jednej z tych rzeczy to raczej jest pewne, że rozrząd jest do poprawki. Tylko jest pytanie, czy znaki na pasku rozrządu już się nie zatarły, bo bez nich rozrządu nie da się dobrze zrobić - no chyba, że pójdziesz do sklepu, weźmiesz nowy pasek i policzysz dokładnie ząbki między tymi znakami.

  2. #12
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    no sam już nie wiem, aż byłem, sie przejachać i sprawdzić, może jużnie samo to wolne wkręcanie na obroty bo to może być po części przepływka, najbardziej dziwi mnie taka wyraźna nierówna praca na wolnych obrotach, takie ciągłe lekkie szarpanie przy którym cały silnik chodzi;p
    No sam nie wiem czy mu to oddawać do grzebania czy najpierw trochę pojeździć... gwarancję mam na 60tys

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    SG0240, dobrze mowi niech ci pokaze blokady, jak ich nie miał przy wymianie wariatora to pewnie na zębach sie pomylił.. jesli bys go nie zmieniał to jeszcze by sie mozna z malowanymi znaczkami bawić ale jak go odkrecal to muszą byc blokady do ponownego ustawienia..

    lepiej nie jezdzij tym samochodem bo szkoda zebys pozniej zamiast 1500, 5tys płacił..

    silniki alfy są znane z tego ze chodzą idealnie równo bez zadnych wibracji na niskich obrotach... jesli nim trzęsie to juz wiadomo ze masz pewnie cos z zapłonem nie tak...

    jesli koles sie nie wykazał to niestety najlepiej bedzie jak zaprowadzisz samochod do ludzi co mają pojecie o tsach bo wątpie zeby ten juz cos wymyslił pozytywnego :wink:

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A co było przedmiotem remontu - tylko rozrząd, czy również coś innego?
    Bo coś mi się wydaje, że jeżeli ten facet robi też nissany to jest to raczej specjalista od wszystkiego i pewnie mu sie tylko wydaje, że alfy też umie naprawiać - a z alfami to nie jest taka prosta sprawa, jak chodzi o rozrząd i nawet jak się ma blokady, a nie umie się z nich korzystać, to można więcej zepsuć niż naprawić. Zapytaj jeszcze tego gościa, czy wie co to znaczy ustawiać rozrząd na pływających kołach - jak nie wie to znaczy że ten gość ma raczej blade pojęcie o rozrządzie w silniku TS.

  5. #15
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    no jeśli chodzi o rozrząd to sam się przyznał że długo mu zeszło zanim udało mu się to "ustawić" bo takiego skomplikowanego to jeszcze nie robił ;/
    no wymienił jeszcze czujnik położenia wału bo podobno auto nie wkręcało się na obroty i nalega żebym wymienił świece bo są zaszroniałe i w tym widzi przyczynę nierównej pracy

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał provokator
    no jeśli chodzi o rozrząd to sam się przyznał że długo mu zeszło zanim udało mu się to "ustawić" bo takiego skomplikowanego to jeszcze nie robił ;/
    no wymienił jeszcze czujnik położenia wału bo podobno auto nie wkręcało się na obroty i nalega żebym wymienił świece bo są zaszroniałe i w tym widzi przyczynę nierównej pracy
    No to wychodzi na to, że facet robił TS pierwszy raz w życiu, więc najprawdopodobniej masz przestawiony rozrząd i stąd te kłopoty.
    Świece są ważne, ale skoro przed naprawą silnik pracował lepiej niż po naprawie to jest raczej pewne, że rozrząd trzeba poprawić. Ciekawe też, czy masz odpowiednio wyregulowany napinacz - zapytaj gościa jak i czym go wyregulował.
    A jaki czujnik Ci wymienił -wału korbowego, czy wałka rozrządu - i po co, jak silnik dobrze pracował przed naprawą?

  7. #17
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał provokator
    długo mu zeszło zanim udało mu się to "ustawić" bo takiego skomplikowanego to jeszcze nie robił ;/
    Po takich słowach ta ja bym zwątpił...Boję się ze jak mu znów oddasz to po raz kolejny będzie się uczył robić "tak skomplikowany" rozrząd i coś nagrzebie...

    Jedź do porządnego, sprawdzonego przez chłopaków z Twoich okolic majstra i niech zrobi to jak Bóg przykazał.

    Broń Boze nie jeźdź z takim czymś bo póxniej będziesz płakał kolego jak się spotkaja zawory z tłokiem...

    Co znaczy zaszroniałe świece, zrób fotkę swieczki i wrzuc tutaj, ocenimy...

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli jest niewielkie przestawienie to zawory z tłokiem się nie spotkają, ale będzie słaby, zamulony i istnieje ryzyko wypalania zaworów i gniazd z uwagi na nieodpowiednie kąty otwarcia i zamknięcia.

  9. #19
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    no i sam już nie wiem, może jestem przewrażliwiony na tym punkcie, jak tak dzisiaj jeżdżę to stwierdzam że jednak tego muła nie ma, może po prostu trzeba było przepalić bo stał u niego z tydzień nim odebrałem
    Druga sprawa że na pewno inna byłaby tego wszystkiego ocena gdyby auto przed remontem było sprawne na tip top ale tak nie było, były problemy z dziurami w obrotach o czym wyżej pisałem jak również z falującymi obrotami
    Po "remoncie" obroty już nie falują na wolnych, są w granicach 800 jednak taki dziwny odgłos, tak jakby auto nadmiernie się gazowało, nie chodzi spokojnie tak jak wtedy tylko tak jakoś dziwnie nie wiem jak opisać, taj jakby ratowało się przed zgaśnięciem, wczęsniej miałem taki przyjemny pomruk a teraz jest takie tu-tu-tu-tu-tu
    No i sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny, bo z tego co piszecie to z przestawionym rozrządem mocy by nie było... dodam jeszcze że charakterystyczne "ciągnięcie" zaczyna się tak gdzieś przy 2500 obrotów...
    co do czujnika to nie wiem dokładnie który, dowiedziałem się tylko że "czujnik położenia wału" - dodam do tego że odkąd mam alfe zdarzała mi się zaświecić kontrolna engine check więc może przez to, rzekomo był pęknięty
    Będę dzisiaj u niego to powiem o swoim problemie to zobaczymy co mi powie

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2007
    Auto
    159 1,9 JTDM 150 KM
    Postów
    56

    Domyślnie

    1500 za rozrząd bez wariata? Pablo ok Mińska Maz rozrząd z gratami bez wariata i pasek wielorowkowy z napinaczem robocizna + części do 2,0 JTS = 800 zł

Podobne wątki

  1. 156 2.4jtd 182KM niby GTA
    Utworzone przez skwaros w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-09-2011, 10:05
  2. Niby ok ale chyba coś nie tak... pomocy !!!!
    Utworzone przez mekka27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-02-2011, 17:32
  3. [155] niby drewniane wykonczenie
    Utworzone przez p_r_z_e_m_k_o w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 31-07-2009, 18:14
  4. [145]Niby dobrze ale jednak.....
    Utworzone przez alfasound_mania w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-12-2007, 00:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory