Strona 6 z 18 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 172

Temat: Wymiana kolektora, rozrząd, regeneracja wtrysków

  1. #51
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Tylko że kolektory pozmianowe w 159 nie są aluminiowe i tutaj temat regeneracji odpada (przynajmniej ja tego nie dotykam) - pozostaje usunięcie klap... A te aluminiowe żyją i mają się dobrze - tylko, że nie ma w życiu tak dobrze, żeby absolutnie wszystkie usługi dotyczące naprawy czegokolwiek udawało się wykonać w 100% poprawnie i skutecznie. Zawsze jest możliwość, że z przyczyn różnych coś trzeba będzie poprawić.

    Co do EGR-u - jeździłem autem z EGR sprawnym a potem zaślepionym. Różnicy w zachowaniu się auta nie ma. Zresztą tak naprawdę nie powinno być. EGR po zaślepieniu przestaje być natomiast "zaworem bezpieczeństwa" przy nadmiernie zapchanym DPF lub przeładowującej turbinie - co skutki może mieć różne. Z kolei plus jest taki, że dolot kolektor się tak bardzo nie brudzi, jak przy EGR pracującym. Każdy sobie wybierze, co lubi

    2.4 mają TYLKO aluminiowe kolektory - niestety - problem zawsze będzie powracał. W plastikowym - tak usunięcie i po temacie. W kwestii wykonania usługi - skoro klient przyjeżdża do warsztatu zajmującego się głownie marką X i jesli ktoś uważa się za znawcę/fachowca w temacie ich naprawy to usługa ma byc wykonana w 100% poprawnie - nie przeczę sprawy reklamacji/gwarancji były, są i będą niemniej skoro omawiany temat regeneracji aluminiowych kolektorów ma skuteczność w wersji optymistycznej sporo poniżej 50% to albo trzeba zweryfikować poglądy albo zmienić sposób naprawy - wyżej napisałem już swoje zdanie ad tego procederu.

    W sprawie EGRu - nowy może i chwile działa poprawnie. Czyszczenie itp to syzyfowa praca, jak często ten problem powraca? Ile razy można wykręcić EGR z kolektora zanim gwint wyjdzie razem ze śrubami i pojawi się kolejny kosztowny problem? Calkowicie zatkany EGR nie ogranicza brudzenie się kolektora i głowicy a CAŁKOWICE ten problem likwiduje (brud obecny w w.w elementach sam oczywiście nie wyparuje).
    EGR zaworem bezpieczeństwa dla zapchanego DPFu czy przeładowującej sprężarki? Za chwile ktoś napisze, że jest to zawór upustowy jak w turbobenzynie a ludzie potem czytają takie glupoty i dalej innym wciskają.
    Diesel nie ma przepustnicy, ma klapę gaszącą tak więc wejście do kolektora nigdy nie będzie zamknięte - praca głowicy też nie staje więc wytworzony boost i tak poleci tam gdzie trzeba. Jak DPF jest zapchany to wywali łącznik elastyczny czy inna uszczelkę albo wóz stanie. Klapa gasząca mylnie nazywana przepustnicą w tych autach to tez bzdura - była podciśnieniowa która nigdy się nie psuła jest na serwomotorze i psuje się nagminnie - wywala się i po temacie. Jak motor się rozbiegnie to nawet i 5klap gaszących po drodze rady temu nie da...
    Piszmy proszę konkrety...
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  2. #52
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT Sportiva QV
    Postów
    147

    Domyślnie

    cinek, co masz na myśli pisząc o prawidłowej naprawie i eksploatacji, tudzież usprawnieniu? Znam oferty różnych firm, jakie oferuje rynek, między innymi i Twojej firmy. Ale pytanie brzmi - jeżeli nie chce żadnej ingerencji w silnik typu wywalenie EGR, DPF, klap wirowych, to czy taki silnik po naprawie/czyszczeniu kolektora i całego tego innego badziewia nadal będzie bezproblemowy, czy jednak koniecznie trzeba go "usprawnić" poprzez zastosowanie którejś z ingerencyjnych operacji?

  3. #53
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał bojaco Zobacz post
    cinek, co masz na myśli pisząc o prawidłowej naprawie i eksploatacji, tudzież usprawnieniu? Znam oferty różnych firm, jakie oferuje rynek, między innymi i Twojej firmy. Ale pytanie brzmi - jeżeli nie chce żadnej ingerencji w silnik typu wywalenie EGR, DPF, klap wirowych, to czy taki silnik po naprawie/czyszczeniu kolektora i całego tego innego badziewia nadal będzie bezproblemowy, czy jednak koniecznie trzeba go "usprawnić" poprzez zastosowanie którejś z ingerencyjnych operacji?
    Jeśli klapy i EGR zostaną a w przypadku awarii będa wymienione na nowe to nie jest to usunięcie przyczyny a skutku, który znowu powróci - tak więc w odpowiedzi na kolegi pytanie zeby to jeździło bezproblemowo tych dwóch elementów trzeba się niestety pozbyć. Auto może jeździć z DPFem bezproblemowo (filtr umiera przede wszystkim z powodu awarii innych elementów osprzętu motoru - głownie w.w lub jeśli ktoś eksploatuje auto na trasach które można pokonywac pieszo )

    Ad prawidłowej obsługi/naprawy - słowo klucz to regeneracja. W tym chorym kraju zamiast wymienić zużyte elementy na nowe regeneruje się wszystko wmawiając ludziom, że trwałość będzie jak elementu fabrycznego a tak nie jest, auto będzie jeździło tak jak z elementem nowym itp itd. Regenerowane turbiny, wtryski, 2masy, opony, egry, kolektory jeszcze brakuje tylko prezerwatyw regenerowanych - tu ktoś powie przecież można umyć i obrócić na drugą stronę. Kolejne słowo klucz to TANIO a nie fachowo. Wmawia się tez że regeneracja = tanio a w większości przypadków naprawę trzeba wykonać ponownie w dużo szybszym czasie co znowu podnosi koszta.
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  4. #54
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    no mi regenerowany kolektor rzyga juz po 6 tys.km.Jade do Tomka na wymiane na kolektor zaspawany bez klap ale co mam zrobic z EGRem??Mam czesciowo zaslepiony??Tomku pytanie do Ciebie czy Ty jestes w stanie usunac programowo EGR??

  5. #55
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    To fajnie masz Czarny, nowy rozrzad co 6 tys km
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  6. #56
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał 5turbo Zobacz post
    To fajnie masz Czarny, nowy rozrzad co 6 tys km
    CZemu nowy? Skoro pasek przejechał 6 tysięcy, to wyjmiemy kolektor bez dotykania rozrządu i będzie na tym pasku, co był.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Ad prawidłowej obsługi/naprawy - słowo klucz to regeneracja. W tym chorym kraju zamiast wymienić zużyte elementy na nowe regeneruje się wszystko wmawiając ludziom, że trwałość będzie jak elementu fabrycznego a tak nie jest, auto będzie jeździło tak jak z elementem nowym itp itd. Regenerowane turbiny, wtryski, 2masy, opony, egry, kolektory jeszcze brakuje tylko prezerwatyw regenerowanych - tu ktoś powie przecież można umyć i obrócić na drugą stronę. Kolejne słowo klucz to TANIO a nie fachowo. Wmawia się tez że regeneracja = tanio a w większości przypadków naprawę trzeba wykonać ponownie w dużo szybszym czasie co znowu podnosi koszta.
    Nie wiem, dlaczego regeneracja wtryskiwacza, polegająca na wymianie jego zapchanej końcówki, ma być naprawą wykluczającą ten wtrysk z późniejszej eksploatacji. Można go zregenerować bardziej profesjonalnie, z pełną regulacją skoku kulki, jest to trochę droższa zabawa, ale po tej operacji mamy wtryskiwacz praktycznie niczym nie różniący się od fabrycznie nowego, jeżeli chodzi o parametry pracy.
    Podobnie EGR - da się go naprawić tak, żeby przywrócić mu sprawność zaworu nowego. JEżdżą takie EGR-y po kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i nic ich nie boli.

    Z klapami wirowymi taka prosta sprawa nie jest - bo przez długi czas nikt nie był (i jak na razie nikt nie jest) w stanie wykazać, że ich brak w żadnym stopniu nie powoduje różnic w pracy silnika (wkręcanie się na obroty, moc maksymalna, rozwijanie mocy, wzrost/spadek spalania, szybkość degradacji DPF). Dlatego użytkownikowi pozostawia się wybór - chce opcję taką, lub taką. W sytuacji kolektora pozmianowego w Alfie 159/GT/147 temat jest prosty - albo kolektor fabrycznie nowy, albo wywalenie klap. Różnica w cenie jest na tyle drastyczna, że najrozsądniej jest klap się pozbyć. Za takim rozwiązaniem dodatkowo przemawia fakt, że klapy w tych kolektorach mogą się urwać. W przypadku kolektorów alu sprawa już nie jest aż tak łatwa - bo zarówno regeneracja polegająca na naprawie łożyskowania klap jak i całkowite pozbawienie kolektora klap wirowych cenowo praktycznie się nie różni.

    Oczywiście można założyć, że tylko wymiana elementu na fabrycznie nowy jest jedynym prawidłowym tokiem postępowania, lub wywalenie wszystkich elementów powodujących w przyszłości problemy. Kwestia tylko tego, że część osób łatwiej przyjmie "na klatę" kwotę rzędu 900 PLN za wymianę kolektora na zaspawany, z czyszczeniem EGR-u i paroma pierdołkami po drodze, niż opcję z zakupem nowego kolektora + programowe wycięcie EGR, co łącznie przekroczy 2000 PLN.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    no mi regenerowany kolektor rzyga juz po 6 tys.km.Jade do Tomka na wymiane na kolektor zaspawany bez klap ale co mam zrobic z EGRem??Mam czesciowo zaslepiony??Tomku pytanie do Ciebie czy Ty jestes w stanie usunac programowo EGR??
    JEstem, tylko nie wiem, czy Ci się cena za taką usługę spodoba Poza tym z tego co pamiętam to u Ciebie z EGR-em problemów nie ma najmniejszych.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  7. #57
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Jak chcesz wyjac kolektor bez wyciagania pompy CR?
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  8. #58
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Nie wiem, dlaczego regeneracja wtryskiwacza, polegająca na wymianie jego zapchanej końcówki, ma być naprawą wykluczającą ten wtrysk z późniejszej eksploatacji. Można go zregenerować bardziej profesjonalnie, z pełną regulacją skoku kulki, jest to trochę droższa zabawa, ale po tej operacji mamy wtryskiwacz praktycznie niczym nie różniący się od fabrycznie nowego, jeżeli chodzi o parametry pracy.
    Podobnie EGR - da się go naprawić tak, żeby przywrócić mu sprawność zaworu nowego. JEżdżą takie EGR-y po kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i nic ich nie boli.

    Z klapami wirowymi taka prosta sprawa nie jest - bo przez długi czas nikt nie był (i jak na razie nikt nie jest) w stanie wykazać, że ich brak w żadnym stopniu nie powoduje różnic w pracy silnika (wkręcanie się na obroty, moc maksymalna, rozwijanie mocy, wzrost/spadek spalania, szybkość degradacji DPF). Dlatego użytkownikowi pozostawia się wybór - chce opcję taką, lub taką. W sytuacji kolektora pozmianowego w Alfie 159/GT/147 temat jest prosty - albo kolektor fabrycznie nowy, albo wywalenie klap. Różnica w cenie jest na tyle drastyczna, że najrozsądniej jest klap się pozbyć. Za takim rozwiązaniem dodatkowo przemawia fakt, że klapy w tych kolektorach mogą się urwać. W przypadku kolektorów alu sprawa już nie jest aż tak łatwa - bo zarówno regeneracja polegająca na naprawie łożyskowania klap jak i całkowite pozbawienie kolektora klap wirowych cenowo praktycznie się nie różni.

    Oczywiście można założyć, że tylko wymiana elementu na fabrycznie nowy jest jedynym prawidłowym tokiem postępowania, lub wywalenie wszystkich elementów powodujących w przyszłości problemy. Kwestia tylko tego, że część osób łatwiej przyjmie "na klatę" kwotę rzędu 900 PLN za wymianę kolektora na zaspawany, z czyszczeniem EGR-u i paroma pierdołkami po drodze, niż opcję z zakupem nowego kolektora + programowe wycięcie EGR, co łącznie przekroczy 2000 PLN.
    Wtryski - a określenie IMA? Turbotec z tego co wiem to robi ale taka naprawa wtrysku to często koszta zbliżone do nowego.
    EGR - ten EGR znów stanie i znów trzeba będzie to robić - znowu pytanie ile razy gwint w kolektorze to wytrzyma? Usprawnienie nie likwiduje problemu syfu w kolektorze i głowicy - usunięcie tak.

    Klapy wirowe - ile razy można pisać to samo. Są te same silniki (1.9mjtd 150) bez klap fabrycznie i jeżdżą. Jak dawno temu było pisane, że wywalenie klap niczego nie pogarsza, a wręcz przeciwnie - jest to naprawa RAZ NA ZAWSZE likwidująca ów problem i chyba każdemu użytkownikowi zależy właśnie na takiej naprawie (bo warsztatowi który powie regenerować na pewno nie). Ad rozwijania mocy, degradacji dpfu, mocy, wkrecania itd znowu to samo - BEZ jest wszystko na plus o czym tez było pisane. W przypadku kolektorów alu rozwiązanie regeneruj a wywal nie jest identyczne cenowo - chyba że jednorazowo; user bez klap już nigdy więcej tego robić nie będzie musiał, taki któremu to zregenerowano nawet jak przykład pokazał już po 6kkm. Warsztat się cieszy albo i nie, użytkownik na pewno nie bo znowu koszta (chyba że gwarancja) + znowu auto stoi w warsztacie zamiast jeździć.

    Kolejny raz napiszę - auto trzeba naprawić tak by problem usunąć raz na zawsze - wymiana kolektora na nowy nie jest dla mnie takim rozwiązaniem niemniej na pewno jest lepszym niz regeneracja badziewia - nowy wytrzyma 10cio krotność tego regenerowanego albo i więcej, klapy wywalone na zawsze temat zamykają. Usunięcie programowe EGRa również usuwa kolejne problemy raz na zawsze i z perspektywy czasu, problemów z autem płaci się raz i o temacie zapomina - to jest duzo więcej warte niż kilkaset pln. 2kpln przez kolegę przytoczone jest tu błędne.

    Dalej nurtuje mnie ów "zawór bezpieczeństwa" - słowo klucz dla klienta który będzie brał na klatę notoryczne problemy z opisanym układem? Konkrety chyba, że ma to być zatkaj gęba w przypadku jeśli nie potrafi się tego definitywnie zlikwidować.
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  9. #59
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał 5turbo Zobacz post
    Jak chcesz wyjac kolektor bez wyciagania pompy CR?
    A jest taka sztuczka...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #60
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    A co jak pompa nie chce zejsc? To wtedy dalej sztuczka działa z M6? No i w 159 2,4 20V nie do zrobienia.
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

Podobne wątki

  1. Regeneracja czyszczenie wtrysków do 3.0 V 6
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-07-2015, 10:27
  2. Regeneracja wtrysków
    Utworzone przez Swiderek w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-12-2014, 22:08
  3. Regeneracja pomp CR, wtrysków itp.
    Utworzone przez stawu w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-09-2014, 14:03
  4. regeneracja wtrysków
    Utworzone przez łukaszw256 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 21-10-2011, 11:10
  5. Podkładki wtrysków. Regeneracja wtrysków V6
    Utworzone przez mahony2008 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-01-2011, 00:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory