Strona 7 z 18 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 172

Temat: Wymiana kolektora, rozrząd, regeneracja wtrysków

  1. #61
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Wtryski - a określenie IMA? Turbotec z tego co wiem to robi ale taka naprawa wtrysku to często koszta zbliżone do nowego.
    EGR - ten EGR znów stanie i znów trzeba będzie to robić - znowu pytanie ile razy gwint w kolektorze to wytrzyma? Usprawnienie nie likwiduje problemu syfu w kolektorze i głowicy - usunięcie tak.
    Wiesz co - skoro EGR po dobrze wykonanym czyszczeniu, łącznie z cewką, pracuje mniej więcej tak samo długo, jak zawór nowy - to jeśli raz na 50-70 tysięcy km ten zawór wyczyścisz, nie przykręcając go na chama, zeby pozrywać gwinty - to nie podejrzewam, żeby kolektor tak szybko odmówił współpracy na skutek zużycia się gwintu...
    Oczywiście nie mówię, że nie masz racji - całkowite usunięcie EGR-u powoduje zdecydowane zmniejszenie ilości syfu w kolektorze i głowicy. I to jest bardzo duży plus tej operacji.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Klapy wirowe - ile razy można pisać to samo. Są te same silniki (1.9mjtd 150) bez klap fabrycznie i jeżdżą. Jak dawno temu było pisane, że wywalenie klap niczego nie pogarsza, a wręcz przeciwnie - jest to naprawa RAZ NA ZAWSZE likwidująca ów problem i chyba każdemu użytkownikowi zależy właśnie na takiej naprawie (bo warsztatowi który powie regenerować na pewno nie). Ad rozwijania mocy, degradacji dpfu, mocy, wkrecania itd znowu to samo - BEZ jest wszystko na plus o czym tez było pisane. W przypadku kolektorów alu rozwiązanie regeneruj a wywal nie jest identyczne cenowo - chyba że jednorazowo; user bez klap już nigdy więcej tego robić nie będzie musiał, taki któremu to zregenerowano nawet jak przykład pokazał już po 6kkm. Warsztat się cieszy albo i nie, użytkownik na pewno nie bo znowu koszta (chyba że gwarancja) + znowu auto stoi w warsztacie zamiast jeździć.
    Jeśli w kolektorze puszczą uszczelnienia po 6 tysiącach km - to gwarancyjnie się to naprawia i tyle. Jeżeli wymiana kolektora była robiona u mnie - to właściciela nie kosztuje to nic.
    Nadal jednak nie dajesz sobie poprawki na to, że istnieją na tym świecie właściciele aut, którzy nie chcą mieć klap wywalonych, bo skoro producent je zamontował w tym silniku - to po coś tam są i mają nadal być. Zwłaszcza, że ani ja, ani Ty, nie dysponujemy żadnymi WIARYGODNYMI badaniami, pozwalającymi stwierdzić, że brak tych klap jest tożsamy z wersją z kolektorem w pełni sprawnym. Możemy mieć odczucia, różnego rodzaju, na bazie których można stwierdzić, że usunięcie klap niczym nie grozi. I równie dobrze możesz trafić na klienta, któremu zamontujesz kolektor bez klap, a on Ci wróci po miesiącu i powie, że chce mieć taki z klapami, bo mu teraz auto więcej pali. I udowodnisz mu, że nie mogło wcześniej palić mniej? Nie.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Kolejny raz napiszę - auto trzeba naprawić tak by problem usunąć raz na zawsze - wymiana kolektora na nowy nie jest dla mnie takim rozwiązaniem niemniej na pewno jest lepszym niz regeneracja badziewia - nowy wytrzyma 10cio krotność tego regenerowanego albo i więcej, klapy wywalone na zawsze temat zamykają. Usunięcie programowe EGRa również usuwa kolejne problemy raz na zawsze i z perspektywy czasu, problemów z autem płaci się raz i o temacie zapomina - to jest duzo więcej warte niż kilkaset pln. 2kpln przez kolegę przytoczone jest tu błędne.
    Nie jest błędne, bo jeżeli chcesz zrobić naprawę zgodnie ze sztuką - to w przypadku pozmianowych kolektorów w 159 pozostaje kupno nowego kolektora (c.a. 1200 PLN) plus wymiana, do tego wyłączenie programowe EGR, żeby się ten nowy kolektor nie brudził - i 2000 pęka.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Dalej nurtuje mnie ów "zawór bezpieczeństwa" - słowo klucz dla klienta który będzie brał na klatę notoryczne problemy z opisanym układem? Konkrety chyba, że ma to być zatkaj gęba w przypadku jeśli nie potrafi się tego definitywnie zlikwidować.
    W przypadku, kiedy filtr DPF jest nadmiernie przytkany, zawór EGR otwiera się, żeby zapobiec nadmiernemu wzrostowi ciśnienia w układzie wydechowym przed filtrem. Aż do tego stopnia może być to "problem", że samochód w chwilę po odpaleniu zgaśnie - zbyt dużo spalin w układzie dolotowym. Przy zaślepionym EGR po dwóch/trzech przegazówkach strzela najsłabszy element w układzie wydechowym - pomiędzy wylotem spalin z bloku a filtrem DPF. Może być to gumowa rura łącząca filtr z czujnikiem różnicy ciśnień, może wypchnąć jakąś uszczelkę. I druga rzecz - gdy turbo uzyskuje maksymalne zakładane ciśnienie doładowania - EGR także się otwiera - widać to na logach dynamicznych. Oprócz ruchu zmiennej geometrii występuje także otwarcie EGR-u. Jeżeli VNT pracuje w 100% sprawnie, to EGR otwiera się dosłownie na moment, pytanie - co będzie, jeśli VNT będzie miało tendencje do przycinania się? Oczywiście tutaj też jest prosta odpowiedź - należy mieć turbinę wyczyszczoną z geometrią pracującą wzorcowo. Tylko w sytuacji, gdy w trasie pęknie jakiś przewód podciśnieniowy i VNT pozostanie w pozycji wyjściowej - czyli turbina będzie ładowała ile wlezie - nie ma już opcji "zbicia" ciśnienia, z którym turbina pompuje powietrze do dolotu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał 5turbo Zobacz post
    A co jak pompa nie chce zejsc? To wtedy dalej sztuczka działa z M6? No i w 159 2,4 20V nie do zrobienia.
    Wtedy się zrzuca pasek - ale nie mów mi, że pasek, który ma przejechane 6 tysięcy kilometrów nie nadaje się do ponownego montażu. W 159 2.4 20V to inna bajka, bo tam jest ogólny problem z szybkim demontażem kolektora.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #62
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Akurat wersja 200ps ma turbo KKK do którego w teorii można kupić ORYGINALNE części do remontu turbiny w przeciwieństwie do Garretta (1,9, 2.4 210 itd) co i tak uważam jest bezsensowne przy możliwości zakupu nowej sprezarki w dobrych pieniądzach.
    Sprawne 2.4 20v nie chleje 12-13l w mieście - chyba że katowane będzie niemiłosiernie. Niestety procent sprawnych 200tek i 210tek jest w tym kraju bardzo mały a wszystko przez regeneracje czego się tylko da i próby oszczędzania na prawidłowej obsłudze tych aut; kwestie przebiegów itp pomijam - Polak przecież zawsze musi kupić tanią okazję....
    Tak tak wiem że się robi OT, ale już chyba nikt mnie nie przekona, że 2,4 będzie palić w mieście 8-9l/100 chyba, że w Zielonej Górze (w końcu to też miasto) jak tam bywałem to mój 1,9 faktycznie palił 7-8l/100km ale w Warszawie spalał 10l/100km więc jestem przekonany, że 2,4 spokojnie w Warszawie spali 12-13l/100km bez nadmiernego żyłowania.

    Co do samych kolektorów ja robiłem wymianę kolektora w ASO i założyłem aluminiowy z poprawionym łożyskowaniem (na fakturze wpisane byo kolektor dolotowy Stilo 1,9 JTD), więc kolejne 100tyś km bezproblemowej jazdy...
    Born to be wild.

  3. #63
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    A moja na 19 pali 6,5

  4. #64
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Wiesz co - skoro EGR po dobrze wykonanym czyszczeniu, łącznie z cewką, pracuje mniej więcej tak samo długo, jak zawór nowy - to jeśli raz na 50-70 tysięcy km ten zawór wyczyścisz, nie przykręcając go na chama, zeby pozrywać gwinty - to nie podejrzewam, żeby kolektor tak szybko odmówił współpracy na skutek zużycia się gwintu...
    Oczywiście nie mówię, że nie masz racji - całkowite usunięcie EGR-u powoduje zdecydowane zmniejszenie ilości syfu w kolektorze i głowicy. I to jest bardzo duży plus tej operacji.
    Gra słów - zdecydowanie zmniejszenie ilości syfu a całkowite rozwiązanie tego problemu to bardzo duża różnica - jeśli kolektor jest nowy/wymyty/itd a EGR wywalony syfu tam NIGDY JUZ NIE BĘDZIE - istotne nieprawdaż?


    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Jeśli w kolektorze puszczą uszczelnienia po 6 tysiącach km - to gwarancyjnie się to naprawia i tyle. Jeżeli wymiana kolektora była robiona u mnie - to właściciela nie kosztuje to nic.
    Nadal jednak nie dajesz sobie poprawki na to, że istnieją na tym świecie właściciele aut, którzy nie chcą mieć klap wywalonych, bo skoro producent je zamontował w tym silniku - to po coś tam są i mają nadal być. Zwłaszcza, że ani ja, ani Ty, nie dysponujemy żadnymi WIARYGODNYMI badaniami, pozwalającymi stwierdzić, że brak tych klap jest tożsamy z wersją z kolektorem w pełni sprawnym. Możemy mieć odczucia, różnego rodzaju, na bazie których można stwierdzić, że usunięcie klap niczym nie grozi. I równie dobrze możesz trafić na klienta, któremu zamontujesz kolektor bez klap, a on Ci wróci po miesiącu i powie, że chce mieć taki z klapami, bo mu teraz auto więcej pali. I udowodnisz mu, że nie mogło wcześniej palić mniej? Nie.
    Taki właściciel wymienia na nowy a nie regenerowany który za chwile się rozlatuje. Co jesli ten ktoś robi 5kkm rocznie więc kolektor regenerowany rok wytrzyma a potem się rozleci? Moim zdaniem fachowiec powinien uświadomić klienta przedstawić mu wszystkie argumenty ad tego układu i jeśli klient naprawdę dba o auto wybierze lepsze dobro.


    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Nie jest błędne, bo jeżeli chcesz zrobić naprawę zgodnie ze sztuką - to w przypadku pozmianowych kolektorów w 159 pozostaje kupno nowego kolektora (c.a. 1200 PLN) plus wymiana, do tego wyłączenie programowe EGR, żeby się ten nowy kolektor nie brudził - i 2000 pęka.
    Z plastikowego też można się klap pozbyć. Niemniej jak nie ma tam syfu (egr nie zdegradował klap) to działają one naprawdę bezproblemowo. Przy aluminiowym nie ma o czym dyskutowac.


    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    W przypadku, kiedy filtr DPF jest nadmiernie przytkany, zawór EGR otwiera się, żeby zapobiec nadmiernemu wzrostowi ciśnienia w układzie wydechowym przed filtrem. Aż do tego stopnia może być to "problem", że samochód w chwilę po odpaleniu zgaśnie - zbyt dużo spalin w układzie dolotowym. Przy zaślepionym EGR po dwóch/trzech przegazówkach strzela najsłabszy element w układzie wydechowym - pomiędzy wylotem spalin z bloku a filtrem DPF. Może być to gumowa rura łącząca filtr z czujnikiem różnicy ciśnień, może wypchnąć jakąś uszczelkę. I druga rzecz - gdy turbo uzyskuje maksymalne zakładane ciśnienie doładowania - EGR także się otwiera - widać to na logach dynamicznych. Oprócz ruchu zmiennej geometrii występuje także otwarcie EGR-u. Jeżeli VNT pracuje w 100% sprawnie, to EGR otwiera się dosłownie na moment, pytanie - co będzie, jeśli VNT będzie miało tendencje do przycinania się? Oczywiście tutaj też jest prosta odpowiedź - należy mieć turbinę wyczyszczoną z geometrią pracującą wzorcowo. Tylko w sytuacji, gdy w trasie pęknie jakiś przewód podciśnieniowy i VNT pozostanie w pozycji wyjściowej - czyli turbina będzie ładowała ile wlezie - nie ma już opcji "zbicia" ciśnienia, z którym turbina pompuje powietrze do dolotu.
    Auto gaśnie bo w wydechu ciśnienie wsteczne się robi - to tak jakby próbować bąka puścić z korkiem w dupie. Przy zatkanym dpfie i egr nic nie da - auto straci moc, stanie, spali się czy inne dziwne scenariusze.
    W momencie gdy driver idzie pełnym ogniem czytaj gaz do deski egr jest zawsze zamknięty, nie ma czegos takiego że osiągnięcie max boostu powoduje otwarcie recyrkulatora czy coś - egr otworzy się dopiero po odpuszczeniu gazu. Doładowaniem steruje pierburg podciśnieniowy, seryjne mapy vnt w tych autach to dramat (potem wychodzą fale dunaju na wykresach co już też udowadniałem a komentarza nie było). Jeśli jest stan nadmiernego ładowania i map to zobaczy ma być awaryjny/odjęcie dawki, chyba że ktoś tablice błędów wywalił. Jak vnt się przycina auto nadaje się do naprawy, EGR tu też nie pomoże. Jeśli miałoby być tak jak mówisz to 2,37b ładowanego vs ciśnienie spalin przy dużej prędkości obrotowej - auto nie pojedzie Jak coś pęka, psuje się itd sterownik ma wrzucić awaryjny - gdy vnt stanie 2bary dmuchane są normą i egr też tu nie pomożę - będzie tryb awaryjny. To żaden zawór upustowy itd, ten motor nie ma przepustnicy.

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Wtedy się zrzuca pasek - ale nie mów mi, że pasek, który ma przejechane 6 tysięcy kilometrów nie nadaje się do ponownego montażu. W 159 2.4 20V to inna bajka, bo tam jest ogólny problem z szybkim demontażem kolektora.
    Pasek powinien być nowy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał grzdylu Zobacz post
    Tak tak wiem że się robi OT, ale już chyba nikt mnie nie przekona, że 2,4 będzie palić w mieście 8-9l/100 chyba, że w Zielonej Górze (w końcu to też miasto) jak tam bywałem to mój 1,9 faktycznie palił 7-8l/100km ale w Warszawie spalał 10l/100km więc jestem przekonany, że 2,4 spokojnie w Warszawie spali 12-13l/100km bez nadmiernego żyłowania.

    Co do samych kolektorów ja robiłem wymianę kolektora w ASO i założyłem aluminiowy z poprawionym łożyskowaniem (na fakturze wpisane byo kolektor dolotowy Stilo 1,9 JTD), więc kolejne 100tyś km bezproblemowej jazdy...
    Sposób eksploatacji, aglomeracja itd - multum czynników na to wpływających jest. Niemniej da się taki wynik sprawnym autem osiągnąć przynajmniej w moim miejscu zamieszkania.
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  5. #65
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Gra słów - zdecydowanie zmniejszenie ilości syfu a całkowite rozwiązanie tego problemu to bardzo duża różnica - jeśli kolektor jest nowy/wymyty/itd a EGR wywalony syfu tam NIGDY JUZ NIE BĘDZIE - istotne nieprawdaż?
    Będzie tyle, co naleci oleju z turbo. NAdal jednak to nie zmienia faktu, że niektóre osoby na takie rozwiązanie nie chcą przystać, bo skoro auto fabrycznie ma klapy i EGR - to tak ma zostać.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Taki właściciel wymienia na nowy a nie regenerowany który za chwile się rozlatuje. Co jesli ten ktoś robi 5kkm rocznie więc kolektor regenerowany rok wytrzyma a potem się rozleci? Moim zdaniem fachowiec powinien uświadomić klienta przedstawić mu wszystkie argumenty ad tego układu i jeśli klient naprawdę dba o auto wybierze lepsze dobro.
    A Ty myślisz, że wszystkie kolektory po regeneracji się rozszczelniają? Masz do czynienia z 2-ma czy 3-ma przypadkami i już na podstawie tego powstała widzę cała teoria dotycząca napraw kolektorów. Ciekawe co z całą ich resztą, bo zarówno ja jak i Paweł Jabłoński z klubu Vectry wypuściliśmy ich na rynek a łacznie chyba grubo ponad setkę.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Z plastikowego też można się klap pozbyć. Niemniej jak nie ma tam syfu (egr nie zdegradował klap) to działają one naprawdę bezproblemowo. Przy aluminiowym nie ma o czym dyskutowac.
    Skoro działanie bezproblemowe ma polegać na tym, ze klapa w takim kolektorze potrafi się urwać i zostaje zaciągnięta do komory spalania - to tak, działają bezproblemowo. Dziwne pojęcie bezproblemowości, ale niech Ci będzie.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Auto gaśnie bo w wydechu ciśnienie wsteczne się robi - to tak jakby próbować bąka puścić z korkiem w dupie.
    Bzdura. Zatkasz EGR i auto będzie pracowało, opornie wkręcając się na obroty, ale jednak nie zgaśnie. Chyba, że masz DPF-a zabitego na amen. Ale przy DPF-ie, który jeszcze coś spalin przepuszcza - będzie miała miejsce taka sytuacja, jak opisałem. Sprawdzone empirycznie na 3 samochodach.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    W momencie gdy driver idzie pełnym ogniem czytaj gaz do deski egr jest zawsze zamknięty
    Przy pierwszej nadarzającej się ku temu okazji zrobię Ci loga.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    To żaden zawór upustowy itd, ten motor nie ma przepustnicy.
    Ale jak otworzysz EGR, to do komory spalania wracają spaliny, co powoduje osłabienie auta i z automatu spadek ciśnienia doładowania.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Pasek powinien być nowy.
    Jeśli nie miałbym pewności co do tego, kiedy był montowany - owszem. JEżeli sam go montowałem 6 tysięcy kilometrów temu - nic się mu nie stanie.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #66
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Będzie tyle, co naleci oleju z turbo. NAdal jednak to nie zmienia faktu, że niektóre osoby na takie rozwiązanie nie chcą przystać, bo skoro auto fabrycznie ma klapy i EGR - to tak ma zostać.
    Rozmawiamy o gnoju z sadzy spowodowanym pracą EGRu czy o oleju z odmy etc? Zaolejenie będzie tam zawsze ale to nie jest zabrudzenie zatykające dolot, klapy itd

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    A Ty myślisz, że wszystkie kolektory po regeneracji się rozszczelniają? Masz do czynienia z 2-ma czy 3-ma przypadkami i już na podstawie tego powstała widzę cała teoria dotycząca napraw kolektorów. Ciekawe co z całą ich resztą, bo zarówno ja jak i Paweł Jabłoński z klubu Vectry wypuściliśmy ich na rynek a łacznie chyba grubo ponad setkę.
    Na tyle na ile regenerowanych widziałem (statystyki nie mam niemniej palców w rękach zabraknie) praktycznie każdy miał większe czy mniejsze przedmuchy. Seryjny z mojej 9tki po 190kkm wyglądał lepiej niż te regenerowane. I problem nie tylko ja zauważam - ostatnio sam klient z klubu vectry zaczął o tym dyskusję... Jeśli tak dużo jest wadliwych to uważam to rozwiązanie delikatnie mówiąc za niesprawdzające się.

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Skoro działanie bezproblemowe ma polegać na tym, ze klapa w takim kolektorze potrafi się urwać i zostaje zaciągnięta do komory spalania - to tak, działają bezproblemowo. Dziwne pojęcie bezproblemowości, ale niech Ci będzie.
    A zauważył kolega 4 wyrazy w nawiasie? Jeśli kolektor pracował z EGRem nie ma o czym dyskutować - klapy do śmieci. Nowy kolektor (fabryczny) z zaślepionym EGRem na pewno klapek do silnika nie wrzuci. Zgadzam się jednak o czym też pisałem wyżej że przy jakiejkolwiek okazji trzeba to wyrzucić - nawet dla świętego spokoju. Plastikowych całe szczęście nikt nie regeneruje - całe szczęście bo nie będzie sytuacji rozszczelnienia etc chwile po naprawie.

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Bzdura. Zatkasz EGR i auto będzie pracowało, opornie wkręcając się na obroty, ale jednak nie zgaśnie. Chyba, że masz DPF-a zabitego na amen. Ale przy DPF-ie, który jeszcze coś spalin przepuszcza - będzie miała miejsce taka sytuacja, jak opisałem. Sprawdzone empirycznie na 3 samochodach.
    Bo zazwyczaj powodem padu DPFu jest problem z recyrkulacją tudzież inny problem mechaniczny i to jest główny problem. Filtr sam z siebie nie pada chyba że j.w pisane.

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Przy pierwszej nadarzającej się ku temu okazji zrobię Ci loga.
    Proszę bardzo. Gaz w podłogę jest tu kluczowy i nigdy takiej sytuacji z prawidłowo działającym autem nie będzie.

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Ale jak otworzysz EGR, to do komory spalania wracają spaliny, co powoduje osłabienie auta i z automatu spadek ciśnienia doładowania.
    Bo to tak jak próba oddychania wyziewami po grochówce - skoro cylindry do spalania nie dostają powietrza tylko syf z wydechu to parametr auta osłabnie niemniej jak wyżej. W aucie w którym prawidłowe są odczyty z przepływki, prawidłowo działa sterowanie podciśnieniowe, układ wtryskowy i cały osprzęt działa jak należy regulacja doładowania realizowana jest poprzez otwieranie vnt i pracę podciśnieniowego pierburga.
    Skoro twierdzisz, że EGR ma tak kluczową rolę w regulacji doładowania, działaniu DPFu to dlaczego auta bez tego ustrojstwa ze sprawnym dolotem nawet po mocnych softach trzymają idealnie boost a filtr reaktywuje się rzadziej? Magia?
    Mapy VNT są też przebudowane w tak wystrojonym aucie, dzięki czemu boost jest płynny a wskazania sprzętu pomiarowego nie są wzięte z kosmosu. Detekcja błędów jest zawsze - jeśli będzie dmuchać więcej wywali błąd. Magia?

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Jeśli nie miałbym pewności co do tego, kiedy był montowany - owszem. JEżeli sam go montowałem 6 tysięcy kilometrów temu - nic się mu nie stanie.
    No a ja wymienię taki pasek od razu na nowy i w przypadku reklamacji na swój koszt bez zadnej dyskusji. Z tego samego powodu też ja nie zregeneruję kolektora. Polecę, o ile się da inne wyjście na stałe rozwiązujące problem. Działam chyba irracionalnie bo taki klient z tym problemem już nie przyjedzie...
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  7. #67
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    A zauważył kolega 4 wyrazy w nawiasie? Jeśli kolektor pracował z EGRem nie ma o czym dyskutować - klapy do śmieci. Nowy kolektor (fabryczny) z zaślepionym EGRem na pewno klapek do silnika nie wrzuci. Zgadzam się jednak o czym też pisałem wyżej że przy jakiejkolwiek okazji trzeba to wyrzucić - nawet dla świętego spokoju. Plastikowych całe szczęście nikt nie regeneruje - całe szczęście bo nie będzie sytuacji rozszczelnienia etc chwile po naprawie.
    I właśnie cały problem polega na tym, ze nawet jak wytniesz EGR, to obracające się klapy wytrą plastik, będący na osi obrotu i klapa dostaje luzów - opiera się o ściankę kolektora, nastawnik ją chce przestawić, klapa się urywa i bum... głowica do roboty. W kolektorach, w których tak się stało, to nie sadza była przyczyną tego zjawiska...

    Bo to tak jak próba oddychania wyziewami po grochówce - skoro cylindry do spalania nie dostają powietrza tylko syf z wydechu to parametr auta osłabnie niemniej jak wyżej. W aucie w którym prawidłowe są odczyty z przepływki, prawidłowo działa sterowanie podciśnieniowe, układ wtryskowy i cały osprzęt działa jak należy regulacja doładowania realizowana jest poprzez otwieranie vnt i pracę podciśnieniowego pierburga.
    Skoro twierdzisz, że EGR ma tak kluczową rolę w regulacji doładowania, działaniu DPFu to dlaczego auta bez tego ustrojstwa ze sprawnym dolotem nawet po mocnych softach trzymają idealnie boost a filtr reaktywuje się rzadziej? Magia?
    Dlatego napisałem, że EGR będzie się tak zachowywał w sytuacji, gdy nie masz wzorcowo pracującego układu regulacji geometrii łopatek. Jeżeli układ reaguje tak jak ma reagować i nie ma żadnych przycięć - to EGR będzie zamknięty. Staram się opisywać bardzo dokładnie różne przypadki anomalii, które zaobserwowałem.

    No a ja wymienię taki pasek od razu na nowy i w przypadku reklamacji na swój koszt bez zadnej dyskusji. Z tego samego powodu też ja nie zregeneruję kolektora. Polecę, o ile się da inne wyjście na stałe rozwiązujące problem. Działam chyba irracionalnie bo taki klient z tym problemem już nie przyjedzie...
    Albo pojedzie wymienić kolektor gdzie indziej. Cały numer polega właśnie na tym, że nie wszyscy klienci akceptują takie rozwiązanie, jakie Ty podsuwasz. Jak dla mnie - jeśli klient chce mieć klapki - to je ma. Jeśli nie chce mieć - to ich nie ma. Niech sobie wybiera sam.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #68
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    I właśnie cały problem polega na tym, ze nawet jak wytniesz EGR, to obracające się klapy wytrą plastik, będący na osi obrotu i klapa dostaje luzów - opiera się o ściankę kolektora, nastawnik ją chce przestawić, klapa się urywa i bum... głowica do roboty. W kolektorach, w których tak się stało, to nie sadza była przyczyną tego zjawiska...
    I też napisałem, że dla świętego spokoju usunąć. Takie wytarcie/zużycie nie nastąpi po 60kkm tylko znacznie większym przebiegu. Działający EGR tylko pogłębia i przyspiesza to zjawisko - syf to blokada klap, większe opory i wszystko się rozlatuje.
    Ciekawi mnie fakt, że przy plastiku jest kolega zwolennikiem usunięcia, przy alu regeneracja. Klient który chce mieć klapki i u mnie będzie miał ale na nowym kolektorze niemniej poinformowany zostanie o skutkach działania tego ustrojstwa i ewentualnych uszkodzeniach.

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Dlatego napisałem, że EGR będzie się tak zachowywał w sytuacji, gdy nie masz wzorcowo pracującego układu regulacji geometrii łopatek. Jeżeli układ reaguje tak jak ma reagować i nie ma żadnych przycięć - to EGR będzie zamknięty. Staram się opisywać bardzo dokładnie różne przypadki anomalii, które zaobserwowałem.
    Bo EGR ma być zamknięty. Jeśli dawka paliwa przy duzym ovb spadnie (map widzi wyższe ciśnienie doładowania) to i po mapie idzie się inaczej ale to nie dlatego że EGR tak ma działać - tu winny jest cały kombajn urządzeń a nie celowe "zabezpieczające" działanie recyrkulatora. Gdy boost przekroczy zadaną wartość ma byc tryb awaryjny. Tak samo można zinterpretowac log przepływu przy przeładowującej turbinie - zbyt duże zapotrzebowanie czyli przepływka do wymiany? To układ naczyń połączonych, więc za dużo dmuchamy to i więcej ssiemy a interpretacji może być kilka - prawidłowości tejże już nie.


    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    j
    Albo pojedzie wymienić kolektor gdzie indziej. Cały numer polega właśnie na tym, że nie wszyscy klienci akceptują takie rozwiązanie, jakie Ty podsuwasz. Jak dla mnie - jeśli klient chce mieć klapki - to je ma. Jeśli nie chce mieć - to ich nie ma. Niech sobie wybiera sam.
    Ma kolega rację. Jak chce mieć klapki to niech kupi nowy kolektor.
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  9. #69
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    I też napisałem, że dla świętego spokoju usunąć. Takie wytarcie/zużycie nie nastąpi po 60kkm tylko znacznie większym przebiegu. Działający EGR tylko pogłębia i przyspiesza to zjawisko - syf to blokada klap, większe opory i wszystko się rozlatuje.
    Ciekawi mnie fakt, że przy plastiku jest kolega zwolennikiem usunięcia, przy alu regeneracja. Klient który chce mieć klapki i u mnie będzie miał ale na nowym kolektorze niemniej poinformowany zostanie o skutkach działania tego ustrojstwa i ewentualnych uszkodzeniach.
    Sprawa jest prosta - plastikowego nie można zregenerować - przynajmniej nikt mi znany tego nie zrobi. Dlatego tutaj JEDYNĄ opcją jest usunięcie klapek. Osobiście wolę kolektor bez klap, niż kolektor z klapami - niezależnie od wersji kolektora. Dla mnie też uproszczenie tematu i zniwelowanie problemu raz na zawsze to jest lepsze rozwiązanie. Niestety - niektórzy klienci wolą kolektor naprawić i cóż ja mogę... naprawiam. Po co mam się potem z kimś kłócić, że mu się filtr DPF zapchał i że to moja wina, bo wywaliłem klapy...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #70
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Ciekawa polemika,z korzyścią dla czytających.Jedno pytanie: jak to jest ,że np w brawo 1,9 150km klapek brak, a parametry silnika są wzorowe,co pokazuje nie jeden wykres ?Konstrukcja silnika jest ta sama ,z różnicą tylko w kolektorach tak ? Nie lepiej zamiast regenerować ,czy kupywac nowych kolektorów,zastosować własnie kolektor z bravo ? Jesli jestem w błędzie proszę o sprostowanie.

    Jeszcze jedno: te klapki to jednak fiat uznał za niewypał,skoro w nowych jednostkach JTD (1,6 2,0) ich nie zastosował...
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 11-06-2012 o 14:56

Podobne wątki

  1. Regeneracja czyszczenie wtrysków do 3.0 V 6
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-07-2015, 10:27
  2. Regeneracja wtrysków
    Utworzone przez Swiderek w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-12-2014, 22:08
  3. Regeneracja pomp CR, wtrysków itp.
    Utworzone przez stawu w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-09-2014, 14:03
  4. regeneracja wtrysków
    Utworzone przez łukaszw256 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 21-10-2011, 11:10
  5. Podkładki wtrysków. Regeneracja wtrysków V6
    Utworzone przez mahony2008 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-01-2011, 00:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory