Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Turbiny w 2,4 JTD????

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar GrzesiuSiedlce
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    AR 166 00r 3.0 busso / Lancia Thesis 02r 2.0tb
    Postów
    214

    Domyślnie Turbiny w 2,4 JTD????

    Witam. Turbina w moim ropniaku powoli zaczyna niedawać już rady. Gwiżdże bardzo głośno, spod kolektora dolotowego zaczyna się sączyć olej silnikowy. Tak więc planuję w niedługim czasie wymienić turbinę. Teraz zastanawia mnie jaką mam turbinę ????? Posiadam alfę z 2002 roku w wersji 150 kM. Czy jest to ta sama turbina co we wcześniejszych 136 konnych i 140 czyli Garret VNT 25?? Czy jest to inny model. Jeżeli tak to o jakim oznaczeniu ??

    Z góry dziękuję za odpowiedź.


    ---------- Post added 22-05-2012 at 00:14 ---------- Previous post was 21-05-2012 at 23:19 ----------

    A tak na marginesie jeszcze jedno małe pytanko. Do czego służy ten zbiorniczek widoczny na zdjęciu odchodzący rury dolotowej ???? http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-16...297020467.html Praktycznie w 2/3 jest u mnie wypełniony olejem

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Na temat turbin poczytaj na forum (turbina w Twoim jest inna niż w jednostkach starszych 136KM), ten zbiorniczek to rezonator (tłumik szmerów ssania) na dolocie powietrza do turbiny i powinien być suchy, przyczyna to "brudny" filtr powietrza lub "puszcza" olej turbina.
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 22-05-2012 o 07:29

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar weloo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce
    Postów
    607

    Domyślnie

    Cześć,

    masz u siebie Garretta GT2256V (a przynajmniej taki ma być fabrycznie), ten zbiornik to rezonator (tak jak kolega wyżej napisał).

    Co do turbinki to nie ma co kupować nowej / używanej tylko porządnie tą zregenerować - moja była robiona w http://www.turbo-rzeszow.pl,
    mają wyważarkę VSR i dają gwarancję jak na nowe turbo...

    Pozdr

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar GrzesiuSiedlce
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    AR 166 00r 3.0 busso / Lancia Thesis 02r 2.0tb
    Postów
    214

    Domyślnie

    Wello. Tylko że w Polsce praktycznie nikt nie zregeneruje turbiny ze zmienną geometrią żeby zachowywała się jak oryginalna. Będzie miała albo słaby dół albo słabą górę. Tak więc od regeneracji turbiny w naszym przypadku bym zapomniał. Garret z tego co wiem nawet nie wypuszcza na rynek wkładów albo części zamiennych do tych turbin a Chinczyki robią to na odpi*rdol i nie da się fizycznie przywrócić turbinie jej czasów świetności.
    Tak więc zostaje albo nowa za 3400zł albo dobra używka w granicach 1000-1500zł. Przed kupnem używki zainwestować pare zł i zawieźć ją do sprawdzenia ciśnieniowego.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2001 r. jest VW Passat 2.0 TDI 2006 r.
    Postów
    241

    Domyślnie

    właśnie, porządna regeneracja to ok 2k a nowa kosztuje powiedzmy te 3 - 3,5k więc lepiej dołożyć i mieć spokój żywotność chińskich zamienników to raczej loteria
    ANGELS & AIRWAVES ... AND ALFA

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar Fisz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Dęblin/Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    151

    Domyślnie

    Może się mylę, może się nie znam, ale wg mnie Melett to nie jest chińszczyzna, Moim zdaniem polityka Garretta przewiduje większy zysk z zakupu nowego sprzętu i ot dlaczego mogli się wycofać z zamienników, które dają możliwość regeneracji.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar GrzesiuSiedlce
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    AR 166 00r 3.0 busso / Lancia Thesis 02r 2.0tb
    Postów
    214

    Domyślnie

    A od poliftowej 175 konnej wersji podejdzie turbinka ???????

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuSiedlce Zobacz post
    Wello. Tylko że w Polsce praktycznie nikt nie zregeneruje turbiny ze zmienną geometrią żeby zachowywała się jak oryginalna. Będzie miała albo słaby dół albo słabą górę. Tak więc od regeneracji turbiny w naszym przypadku bym zapomniał. Garret z tego co wiem nawet nie wypuszcza na rynek wkładów albo części zamiennych do tych turbin a Chinczyki robią to na odpi*rdol i nie da się fizycznie przywrócić turbinie jej czasów świetności.
    Tak więc zostaje albo nowa za 3400zł albo dobra używka w granicach 1000-1500zł. Przed kupnem używki zainwestować pare zł i zawieźć ją do sprawdzenia ciśnieniowego.
    Przerabiałem ten temat dość dogłębnie na własnej skórze (i portfelu) i w 100% podpisuję się pod twoim spostrzeżeniem. Ja jeszcze dodam że rozmawiałem z przedstawicielem Garreta w Polsce i wieloma rzetelnymi turbiniażami i fakt jest następujący - Nie ma oryginalnych zestawów naprawczych do turbin garret ze zmienną gęometrią. Wszystkie pseudo regeneracje oparte są o zamienniki najczęściej pochodzenia chińskiego. Też chciałem regenerować, ale w końcu kupiłem nową za 3200zł. Jako przykład pozornej oszczędności, podam dramat kolegi który oddał turbinę od 156 do regeneracji (1400zł zapłacił) i wszystko było ok dopuki nie pojechał do niemiec. Długa trasa na wysokich obrotach i regenerowana turbina puściła olej, poszły uszczelnienia i obluzował się wirnik który pocharatał jeszcze obudowe. Miał kolega szczeście że flaki nie poszły w kolektor by by miał totalny bigos. Zapłacił za lawete i nastepną turbinę kupił już nową. Róbcie jak uważacie... mnie nie stać na to zeby płacić dwa razy za to samo.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar weloo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce
    Postów
    607

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamko25 Zobacz post
    Przerabiałem ten temat dość dogłębnie na własnej skórze (i portfelu) i w 100% podpisuję się pod twoim spostrzeżeniem. Ja jeszcze dodam że rozmawiałem z przedstawicielem Garreta w Polsce i wieloma rzetelnymi turbiniażami i fakt jest następujący - Nie ma oryginalnych zestawów naprawczych do turbin garret ze zmienną gęometrią. Wszystkie pseudo regeneracje oparte są o zamienniki najczęściej pochodzenia chińskiego. Też chciałem regenerować, ale w końcu kupiłem nową za 3200zł. Jako przykład pozornej oszczędności, podam dramat kolegi który oddał turbinę od 156 do regeneracji (1400zł zapłacił) i wszystko było ok dopuki nie pojechał do niemiec. Długa trasa na wysokich obrotach i regenerowana turbina puściła olej, poszły uszczelnienia i obluzował się wirnik który pocharatał jeszcze obudowe. Miał kolega szczeście że flaki nie poszły w kolektor by by miał totalny bigos. Zapłacił za lawete i nastepną turbinę kupił już nową. Róbcie jak uważacie... mnie nie stać na to zeby płacić dwa razy za to samo.
    Przy dobrej regeneracji turbo zachowuje się przynajmniej tak samo dobrze jak nowe - czemu tak twierdze? Mam kolegę który się tym zajmuje. Ma wyważarkę VSR (doważanie wysokoobrotowe), składa na częściach Melett / turboparts, a po robocie klient dostaje gwarancje na 12msc bez limitu kilometrow + protokol z wywazania VSR. Do mojej alfy zrobil mi dedykowana turbawke na bazie garreta 2256v i chodzi idealnie juz od roku. (praktycznie tylko korpus zostal oryginalny)

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    ale co to znaczy ze chodzi idealnie juz od roku?? napisz ile km zrobiles na niej

Podobne wątki

  1. Koniec Turbiny ?
    Utworzone przez Gregorz w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-08-2014, 13:10
  2. Modele turbiny JTD
    Utworzone przez motogold w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-06-2014, 22:46
  3. 2.4 Jtd Wymiana turbiny
    Utworzone przez Juzon5 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-04-2013, 13:08
  4. Awaria turbiny
    Utworzone przez aquarius6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-04-2013, 11:57
  5. Jazda bez turbiny 2,4 jtd
    Utworzone przez Garulkrk w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-12-2010, 15:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory