Strona 52 z 158 PierwszyPierwszy ... 2424344454647484950515253545556575859606162102152 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 511 do 520 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #511
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - logi OBD
    - dom long2 == - 0.8 %, ?, skąd to chyba gazowanie na postoju.
    - OBD long 1== + 0.8 %, long 2 == + 1/6 %
    RPM
    - 4000 long1 == - 0.8 %, lonf 2 == + 1/6 %
    - 2000 long1== + 0.8 %, long2 == + 2.3 %
    - 5000 nie zmienił wyniku poprzedniego.

    - logi z FES-a ( tak na marginesie to nie mam zbyt dużego zaufania do wyników z FES-a)
    - VIS i wariator nie loguje podczas jazdy.
    - parametry multyplikatywne, zrzuty poniżej.
    - ciekawy jest wykres FRA1 vis FRA 2 !!!

    - wykresy z 147 TS 1.6
    - 11:47 na postoju
    - potem zerowanie parametrów adaptacyjnych
    - 12:14 jazda testowa.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT JTS by FES EVAP.jpg
Wyświetleń:	324
Rozmiar:	134.8 KB
ID:	58730   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT JTS by FES RPM 2000.jpg
Wyświetleń:	171
Rozmiar:	124.5 KB
ID:	58731  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 09-06-2012 o 11:53
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #512
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dziękuję, bubu.

    Nie to nie było na postoju, podczas gazowania, tylko w jeździe tak przeszło.

    Tak, ciekawy – widać, że steruje oddzielnie bankami, ciekawe jak wspólne parametry, dla którego B je widzimy, czy może jakoś inaczej to działa. I widać ze Fra ewoluuje jak evap jest nieaktywny.

    Potrafi pojechać na korektach ujemnych na obydwy bankach, B2 umie przejść przez 0 w jeździe, ale tylko w mieście, wtedy gdy nie ma stałej jazdy i wtedy, gdy DTV się zmienia z plusów na minusy, chyba, ale na pewno, gdy zmienia się. I wtedy, gdy EVAP nie jest otwarty na 99%. Najgorzej jest, gdy stoi DTV, mimo wyłączonego EVAPA, wtedy nie przejdzie na minusy, żaden bank, chyba. Podobnie jak potrafi zmienić longFT na postoju – na minusy na obydwu bankach, ale tylko czasami, tak jest. Czasami absolutnie longFT nie drgnie. Czasem potrafi a czasem nie – czemu, to nie wiem.






    Od czegoś to jeszcze zależy, to DTV, ale nie wiem od czego.


    Rozjeżdżają się - FRA, czasami tak jest, ale czasami nie. Wczoraj rozjechały się bardzo w OBD, różnica między bankami ok. 4%. DTV stałe.


    Nie wiem, może powinny się rozjeżdżać, a potem wracać? W sumie dla silnika longFT z banków się sumuje, jeśli -0,8 + 0,8 daje np.: 0% dla całego silnika lub 100% odpowiednio. Tylko, że myślałam, że powinny pracować synchronicznie banki, ale nie wiem.


    Im wyższe rpm tym problem się nasila – im wyżej tym blokada B2 jest większa, zwiększa się longFT na B2. Na 5000 – 6000 mi się tak bardzo rozjechały. Tutaj widać problem, chyba najbardziej. Przynajmniej we wczorajszych logach.


    FES zalogował VIS wczoraj, chyba wcześniej nie miałam prędkości stosownej ustawionej - kabla, ale nie wiem w sumie, albo byłam za nisko rpm.


    Na razie wrzucam logi. Część jechałam na klimie. Muszę to przemyśleć, co wrzuciłeś i logi GT. Zrobię zrzuty, porównam ze starymi alfaOBD, i z logami z 147, dzisiaj zobaczę jak będę wracać. Kąty wtrysku – to są ważne parametry, ale też są wspólne dla banków, no nic. Potropię jeszcze te zmiany DTV i kąty wtrysku, może to nic nie da, ale. Chciałam zobaczyć TSa w alfaOBD, tam to inaczej działa.


    Genaralnie strasznie trudno, tak na wszystko spojrzeć globalnie i wiedzieć na co zwracać uwagę. Mi jest trudno, dziękuję, że zwróciłeś moją uwagę na te rozjazdy.


    EVAP – zupełnie inaczej jest w 147 niż w GT, muszę jednak popatrzeć jeszcze, nie wiem czemu. Ale EVAP warunkuje brak zmiany korekty w mojej GT – warunkuje brak ewolucji na obydwu bankach, longFT ewoluuje wtedy, gdy EVAP nie jest aktywny. Jak jest aktywny sprawę chyba załatwia shortFT? Jak ten system EVAP działa to nadal nie wiem w sumie, coś jeszcze musi w tym brać udział, nie tylko ten zaworek, a może nie. W sumie ECU zapodaje rozkaz aby go włączyć w czasie OBD, ale nie zawsze tak samo, to nie są powtarzalne otwarcia EVAPa. Od czego to zależy, że ECU chce go otwierać lub nie na 99%? Nie wiem. B2 to jeszcze coś, ale tego szukamy, on licho ewoluuje, w OBD idzie tylko na plusy i potem trzyma. W 147 - jest chyba inaczej, ale zrobię zrzuty.


    Nie umiem, zobaczyć FRA i DTV w FES na wykresach, nie potrafię tego zrobić, żeby pokazał się wykres. To mi utrudnia patrzenie. Jak to zrobić, bubu?


    Nie ma co gdybać, oscyloskop coś nowego wniesie. Jutro wyprowadzą CKP, a co potem to się okaże.


    GT_JTS_alfaOBD_1.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 10-06-2012 o 13:55

  3. #513
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    na EVAp-ach sie nie znam ale powiedzcie jak mozna zrobić aby log był taki
    Overrev count: 90 Max. engine speed time: 62,6 sec Maximum RPM operation: 7120 rpm
    czy stan taki jak poniżej nie mówi nam o tym że ECU "dostał " po kościach
    Licznik przebiegu: 101240,4 km Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 255 Licznik czasu obrotów max: 590,9 s Max prędkość obr. silnika: 7160 obr/min
    590 sekund to prawie 10 minut jazdy z prędkością obtrotową 7.300 obr//min nic dziwnego że potem są problemy. Licznik przekroczen ma maksymalną wartośc 0xFF, czyli 256, dlatego ECU nie rejstruje dalszych przekroczeń prędkości.(ecu liczy od 0 do 255).
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 10-06-2012 o 20:05

  4. #514
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie




    http://alfahooligans.tmin.pl/viewtop...?t=744&start=0


    Naliczyłam, aż 6 JTSów, marzyłam swoim zwyczajem. I tak to jest ze mną.


    Szkoda, że się nie znasz na EVAPach, to mnie ciekawi, jak działają. Ciekawi mnie też, czemu teraz zmieniło się FT, to mnie zaskakuje, czemu korekty są niższe i oscylują wokół zera i ciekawią mnie kąty wtrysku i wiele innych rzeczy. Chciałam wiedzieć co to jest DTV.


    Trend minusowy się utrzymuje, niestety nisko i bez tempomatu, miałam fatalny powrót, lało, droga fatalna, same koleiny i było ciemno, nie mogłam pojechać na 3000, szkoda. Wrzucam, dla udokumentowania.


    GT_JTS.zip


    Zasadniczo mieliśmy diagnozować, po kolei, jednak, albo dowiedzieć się czegoś. W tym układzie to chyba, mogę odwołać wyprowadzanie CKP – skoro diagnoza zapadła.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 11-06-2012 o 01:33

  5. #515
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    W tym układzie to chyba, mogę odwołać wyprowadzanie CKP – skoro diagnoza zapadła.
    - no to chyba jesteś w dobrym dołku, też tak mam po meczu polskiej reprezentacji.
    - kolega podał tylko że licznik został zatkany i prosi o podanie sposobu na odetkanie tego licznika przekroczeń.
    - pretensje to należy mieć do tego elektronika, GT JTS po powrocie jest całkiem inne, takie jak po wyzerowaniu map.
    - mnie tylko w tym GT JTS najbardziej interesuje ten parametr Corr, widać jego wpływ na każdym logu.
    - a tak na marginesie to nie sądzę abyś mogła odwołać instalację CKP, ciekawość Ci na to nie pozwoli.

    - EVAP to nic specjalnego, taki zawór odpowietrzania oparów paliwa.
    - ECU prognozuje napełnienie zbiornika z weglem aktywnym i przy odpowiednich warunkach drogowych otwiera zawór EVAP , ten mały elektromagnes, i to wszystko.
    - na logach widac działanie tego EVAp-a , tak samo widać na logach sondy post-cat.
    - czyli nic szczególnego, szkoda czasu i energii na jego analizę i wpływ na long i short.
    - to błędna droga.

    - inna sprawa to FRA i DTV muszą to być parametry zastępcze do parametrów long, short.
    - kiedys nawet szukałem korelacji ale nic to nie dało, nie ma dokumentacji dla tych parametrów.

    - poprawna droga to instalacja CKP, potem zrobienie balansu cylindrów i określenie czy wszystko z ZTC jest na miejscu.
    - jak do tej pory nic nie wiemy o pracy zespołu tłok-cylinder (ZTC).
    - w dalszej perspektywie , w zależności od determinacji i wyników analizy ZTC powinna iść podmiana ECU.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-06-2012 o 07:14
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #516
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Oczywiście, że nie odpuszczę, CKP będzie wyprowadzone i zrobię wszystkie testy oscyloskopem, które się da. Chcę to wszystko zobaczyć i udokumentować, i porównać z logami. Chcę zobaczyć znacznie więcej niż balans cylindrów. Jaki będzie sygnał z mojego CKP, to zobaczymy, miejmy nadzieję, że normalny. Tak, jestem ciekawa.

    Czujnik CKP – jutro wyprowadzą pewnie, są problemy, wynikające z tego, że żony właściciela samochód się zepsuł i wisi. Czekałam. Ostatecznie GT została.

    Nie wiem, co zrobił elektronik, mam info, że ECU nie naprawia, że mam jechać do jego kolegi, dał numer telefonu – dzwoniłam do niego, specjalizuje się w dislach, ale chętnie podziała. Mogę jechać. Nie wiem też co powinien zrobić.

    Wcześniej pytałam w ASO, czy mają możliwość, aby wyciągnąć ten program i wgrać nowy na tego ECU – powiedzieli, że nie, że tylko na nowe ECU mogą wgrać. Jak twierdzą mają kiepskie możliwości. Do Wawy nie dzwoniłam.

    Mogę zrobić to wszystko. Kolejność jednak została ustalona – ECU był ostatnim elementem z przyczyn takich, że nie zakończyliśmy diagnostyki na tym sterowaniu. Ponadto jak zrozumiałam diagnozujemy na tym ECU, a potem ewentualnie podstawiamy nowe ECU i znowu diagnozujemy, czy coś się zmieniło, ażeby mieć porównanie. Napisałam, że podstawimy nowe ECU, możemy naprawiać tego, zależnie co ustalicie - ale przekonałeś mnie, że nie teraz. Wariant ekstremalny, że jakieś usterki się nakładają.

    Problem w tym, że dochodzi do pewnych zaskakujących zwrotów akcji w zakresie FT – a ja nie wiem nigdy co się stało. Teraz znowu będzie wszystko ruszane i pewnie się znowu coś zmieni. Zawsze twierdziłam, że jestem słabym ogniwem w tym przedsięwzięciu i to się nie zmieni.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 11-06-2012 o 17:36

  7. #517
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - z ECU to jest taki problem że trudno go odczytać. ( czytaj program kosztuje trochę ).
    - procedutra powinna być taka:

    1. zakup nowego ECU (do GT JTS, od 156 JTS nie pasuje ), może być z alegro.
    2. zgranie jego oprogramowania.
    3. wgranie do ECU pliku immo-off, czyli kasujemy stare klucze wpisane do zakupionego ECU.
    4. uruchomienie silnika aby ECu zrobił porządki w body komputerze, czyli także w body wyzerował te trzy wystapienia wpisanych kluczy.
    5. wgranie poprzedniego oprogramowania.
    6. ewentualne dogranie wszystkich kluczy do body komputera.

    - jak sie orientowałem problemem może być plik immo-off, na sieci go nie ma.
    - całe szczeście że to sprawa bliskiej przyszłości.

    - a tutaj to nawet pisza że nie można zrobic immo-off.
    --
    - link do treści co mozna zrobic z ECU w alfie.
    --
    http://www.souhan.ie/moreservices/po...wer-gains.html
    --
    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 14-06-2012 o 08:25
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #518
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    CKP wyprowadzone - FT tym razem się nie zmieniło, z FES tylko, scanxl, bo potem chciałam już szybko wrócić do domu, to tylko taka droga, ale chciałam sprawdzić. Zapomniałam zapytać, żeby mechanik pokazał mi czujnik pozycji wałka, ale to nie szkodzi, podjadę przy okazji to zobaczę jak to wygląda i zrobię zdjęcie. Dzisiaj był b. dobry jałowy. Tak widzę, że jak różnica w FT, między bankami jest ok. 4%, to wtedy zaczyna mi ten jałowy fikać nieco.

    Kupiłam przetwornicę, żeby móc lambda corr w jeździe patrzeć, oraz inne, np.: na nowym ECU potem, a ten komp. z AD to mi działa tylko podłączony do sieci, coś się zepsuło. Poza tym, gdyby jednak z oscyloskopem można było pojechać, to się przyda, no chciałam pojechać z oscyloskopem, jeśli będzie można. Jak nie to trudno. Tylko, że paliła się dioda czerwona, to nie wiem i nie ładował. A potem,– to włączyłam ją na 0, bo była na 1 od początku, i tak leżała w samochodzie. I w domu sprawdziłam to działała w GT. To nie wiem, co się stało. Faktycznie gniazdo zapalniczki w AR jest takie, jak bubu pisał. Zobaczę czy da się korzystać w czasie jazdy, czy nie odłączy się na wertepie. Bo jakby miał raz działać, a raz nie, to źle rokuje, i wtedy muszę szukać coś innego.

    ECU, no czekamy na razie aż zakończymy badania na uszkodzonym sterowniku, nieodwołalnie zostanie wymienione, ale nie teraz. Poczyniłam pewne kroki informacyjne, ale to potem. Możemy tuningować ECU, ale potem, tylko, że się na tym nie znam, to Wy musicie podawać instrukcje jak działać na gadzie i kiedy zamieniamy.


    GT_JTS_log.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 13-06-2012 o 22:58

  9. #519
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no to jeden krok za tobą.
    - teraz można podjechać do ASO na pomiar CKP oraz określenie balansu cylindrów.
    - to powyżej to na razie marzenia ale tak powinno być.
    - a jak tam przedłużacz do W.N. ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #520
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Czemu mam jechać do ASO?

    Myślałam, że sami to ustalimy, balans i wszystko. Wolałabym już nie jechać do ASO z przyczyn pewnych. Potrzebne nam pomiary z ASO?

    Przedłużacz, nie próbowałam skonstruować przedłużacza, ponieważ nie mam tych kabli WN jeszcze, zamówiłam je.

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory