Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Za niska wartość mierzonej masy powietrza i poziomu pedału przyspieszenia.

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie Za niska wartość mierzonej masy powietrza i poziomu pedału przyspieszenia.

    Jako że dziś jest dzień specjalny ze względu na mecz Polska - Czechy. Tak się obijam po domu bez celu czekając na 20:45, przyszło mi do głowy żeby sobie podłaczyć Alfe pod FESa bo przypomniało mi się jak za każdym razem żona jak jechała to mówiła że Alfa już nie ma takiego powera jak kiedyś. A ja mając pewność że wszystko w 100% jest ok bo dbam jak mogę mówiłem że poprostu się przyzwyczailiśmy do mocy i jest nam za mało już

    Więc podłączyłem pod kompa i FES pokazał przy na maxa wciśniętym gazie 89% wciśnięcia pedału przyspieszenia. Więc na pewno będę lutował kostkę według tej instrukcji http://www.fanta-team.org/porady.php?tid=2, a jak to nie pomorze to się zainteresuje czujnikiem położenia pedału gazu.

    I następnie wchodząc na mierzone masy powietrza pokazało mi wartość +-500 a docelowa pokazuje 300. Wykres z FESa wrzuciłem.

    Ogólnie to mam z siebie ubaw bo tak z pół roku jeżdżę od kiedy zwróciliśmy na to uwagę. Już się nie mogę doczekać jak to zrobię bo mam nadzieje że Alfa znowu mnie porwie tak jak w dniu zakupu

    I teraz pytanko czy bez wahania wymieniać przepływomierz nawet jak nie pokazuje błędu? I tylko biorąc pod uwagę wartości mierzone?

    Pozdro
    Attached Files Attached Files

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD CF2
    Postów
    438

    Domyślnie

    EGR masz zaślepiony czy nie? Masy powietrza trzeba sprawdzać przy obciążeniu, 3ci lub 4ty bieg i przyspieszasz z butem w podłodze. Wtedy sprawdzasz wykres czy Ci się masy pokrywają.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Tego to ja nie wiedziałem EGR zaślepiony a pomiar robiony na zimnym silniku na biegu jałowym.

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD CF2
    Postów
    438

    Domyślnie

    Zaślepiony EGR właśnie powoduje, że na jałowym mierzona masa powietrza jest większa od docelowej. Zrób pomiar tak jak pisałem na ciepłym silniku.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź. Pomiary zrobię jak naprawię czujnik położenia gazu bo teraz but w podłogę to tylko 89% mocy

    Pozdro

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Kostaka od potencjometru gazu w 166 jest w tym samym miejscu co w 156 bo robie wszystko wedlug instrkcji z fanta team i rozkrecilem juz prawie cały kokpit i jej nie znalazłem?


    Jak by ktoś podrzucił printscreena z tą kostką w ePerze i link do działającego ePera to by mi bardzo pomógł.

    - - - Updated - - -

    Juz zrobione. Kostka jest po srodku w nogach kierowcy. Nie wycinalem jej bo nie dal bym rady polutowac kable są za krótkie, więc w kostce pozaginałem konektorki i dobrze trzyma. Potencjometr na maxa wcisnietym gazie osiągał 99% i dokrecilem lekko ogranicznik ten pod pedalem gazu i odrazu bez problemu łapie 100%.
    Ostatnio edytowane przez koles_02 ; 17-06-2012 o 16:14

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Jak ja mogłem tak jeździć Teraz gdy potencjometr osiąga 100% to jazda jest jak kiedyś. Przy wciśniętym gazie w podłogę tylko trzymam kierownice żeby wycelować w drogę hehe

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

Podobne wątki

  1. [cf2 156] Masy powietrza
    Utworzone przez eddi87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-07-2014, 19:34
  2. Masy powietrza
    Utworzone przez daber1988156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-05-2012, 10:34
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-09-2011, 10:07
  4. [156] brak reakcji na wcisniecie pedału przyspieszenia
    Utworzone przez malina w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-12-2008, 11:02
  5. [156] bląd pedału przyspieszenia ,błąd zaworu egr
    Utworzone przez webmaster007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 22:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory