Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Brak mocy pod obciazeniem, strzelanie w wydech i zamuł 2.0 V6 TB

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kis79
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Giżycko
    Auto
    Alfa 166 2.0 v6 TB
    Postów
    112

    Domyślnie Brak mocy pod obciazeniem, strzelanie w wydech i zamuł 2.0 V6 TB

    Witam, proszę o wyrozumiałość , po ujeżdżaniu lybry 2.4 jtd ,potem niechcący cytryny c5 ( pojechałem po 166 i zostalem przypadkowo z c5 ) , po 3 latach stalem sie posiadaczem 166 2.0v6TB.
    I tu pojawia sie problem. Samochod kupilem z milosci ,nie kierowalem sie wszech pojeta logika, ale do rzeczy.

    Moja alfa ma przebieg udokumentowany 174 tys, ma pare bolaczek, ale jak to wloszka wybaczam i zajme sie nimi pozniej. Najważniejsza dla mnie sprawa jest problem z moca. Opisze to tak. W ekonomicznym trybie badz srt samochod jezdzi normalnie jesli traktuje go jako srodek trasnportu. Jesli chce przycisnac to zachowuje sie tak jakby sie dlawil i strzelal w wydech. Przy lekkim wciskaniu gazu az chce jechac ,wkreca sie, po docisnieciu do konca nierowno pracuje, dlawi sie .
    Kupilem kabel, na kompie zero bledow. Po odpieciu przeplywki chodzi normalnie przy obciazeniu ,ale brak mu tego kopa ( na kompie wywala blad co jest normalne ). Pomyslalem ze wina przeplywomierza, zaopatrzylem sie w kilka wkladow z koncowka 030 ( kolega przywozi czesci z anglii ) i na kazdym to samo. Wiec przeplywke raczej eliminuje (chodz nie sprawdzalem na nowej ). Panowie co sprawdzic jeszcze? poprzedni wlasciciel mowil ze zmienial niedawno swiece, ale nie wiadomo jakie wsadzil?musze wyjac i zoabczyc. Cisnienie paliwa? Fiatecuscanem sprawdzalem zawor overboost, sztanga od turba chodzi, blow off czasami slysze , gdzie szukac przyczyny. Aha, luz zaworowy sprawdzalem jest ok. Silnik nie dymi wogule. Chlopaki gdzie szukac problemu?
    Ostatnio edytowane przez kis79 ; 14-06-2012 o 21:54

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Trudno tak przez neta sprawdzić jakie to szarpanie i dławienie. Ale zanim zaczniesz inwestycję to sprawdź jaki masz przepływ powietrza na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Powinno być 16-17kg. Jeżeli jest inaczej to będzie szarpał bo komp otrzymuje błędną informację o ilości dostarczanego powietrza. Więc przepływka niby dobra a jednak nie a przekładki Ci mogły nie pomagać bo po zmianie przepływki powinna być przeprowadzona autoadaptacja albo długo jeżdżone. Sam kiedyś tak sprawdzałem i przełożyłem skrzynkę przepływek. Aż w końcu kupiłem nową i dalej było źle dopiero po kilkudziesięciu kilometrach sytuacja wróciła do normy. To tyle ile możesz zrobić bez kasy. Pomiar przepływu i reset ecu z adaptacją (odłączasz aku na 10min., podłączasz, przekręcasz stacyjkę ale nie odpalasz na 6 min, wyłączasz stacyjkę na 6 min, odpalasz i czekasz na wolnych obrotach aż do pierwszego włączenia wentylatorów).

    Następnym krokiem to niewielka inwestycja w nowe przewody podciśnienia dolotu. Kupujesz w motoryzacyjnym z kilka metrów i wymieniasz wszystkie, profilaktycznie. Głównie chodzi o te do overboostu. Przy okazji go sprawdzasz czy jest dobrze podłączony i dobrze pracuje (czy ma dobre przeloty i działa cewka na krótko).
    A jak do tej pory nie pomoże to zaczyna się inwestycja.
    Jako nowy nabywca auta o wątpliwej przeszłości (chodzi o traktowanie i serwisowanie auta) powinieneś z miejsca wymienić świece (i tak trzeba w tym motorze co 20 tysięcy), sprawdzić przewody na przebicie (a pewnie nie masz jak) i wymienić na nowe (380zł NGK w autosklep24).
    W tych silnikach zapłon jest tak czuły, newralgiczny i ważny jak w żadnym innym silniku.
    Do póki i wymienisz na nowe, pewne podzespoły zapłonowe to możesz krążyć i szukać bez końca. Nie masz pewności.

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,529

    Domyślnie

    Cytat Napisał kis79 Zobacz post
    Fiatecuscanem sprawdzalem zawor overboost
    Sprawdzasz go tylko elektrycznie.
    Sprawdz wężyki oraz sprawność mechaniczną zaworu.
    Zakładam,że turbo Ci nabija jak trzeba.
    Co do przepływki sprawdz lepiej jak sie zachowuje jak brak mu tego kopa.Daj logi z Fesa.
    Cytat Napisał kis79 Zobacz post
    blow off czasami slysze
    Chyba nie powinieneś .Może jest nieszczelny?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kis79 Zobacz post
    Cisnienie paliwa?
    warto sprawdzić regulator
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kis79
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Giżycko
    Auto
    Alfa 166 2.0 v6 TB
    Postów
    112

    Domyślnie

    wiec tak, zrobilem reset ecu, potem adaptacje - ciagle to samo. Po czym brat moj zauwazyl ze kable wysokiego napiecia sa zamienione przy cewce tj. ( zamienione glowicami , nie zgadzaly sie numery kabli, wiec wedlug schematu podłączyliśmy kable do cewki ). Po jezdzie probnej czuc ze samochod chce sie wkrecic ,ale dalej tak jagby go trzyma cos ( ala wypadaja ce zaplony ) Na rozgrzanym siniku przeplyw powietrza 16-17 kg/h . Zrobilem loga FES z jazdy .

    http://www.sendspace.pl/file/d30f606e582c8bde105ca0e - log

    a tak odpala http://www.youtube.com/watch?v=_-V41sL1F-Y&feature=plcp

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To przepływka dobra. Jak dla mnie to kabelki i świeczki muszą wpaść nowe. Nie unikniesz tegowydatku w tym silniku..... A przewody podciśnienia wymieniłeś?
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 15-06-2012 o 14:53

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kis79
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Giżycko
    Auto
    Alfa 166 2.0 v6 TB
    Postów
    112

    Domyślnie

    przewody wymieniłem narazie te z zaworkami jednokierunkowymi przy podszybiu z weza olejoodpornego.Jak dokladnie sprawdzic zawór overboost?

    Chce doprowadzic do normalnego stanu uklad zaplonowo-paliwowy gdyz chce zalozyc gaz. Bedzie to parownik gold kme , wtryski hana oddzielne, sterownik kme Nevo plus lub pro . Mysle ze to ewentulanie bedzie smigac, mocy paorwnikowi powinno wystarczyc.

    Jak patrze do jakiego mechanika prowadzal poprzedni wlasciciel alfe to juz mnie krew zalewa co jeszcze znajde heh


    Dzis , porobilem testy, na aktualnej przeplywce wyskakuje błąd sondy lambda i przy wcisnieciu do oporu gazu strzela mocno w wydech. Zrobilem 2 loga z FES. http://www.sendspace.pl/file/6ee51569b983ef7657812d4
    Ostatnio edytowane przez kis79 ; 15-06-2012 o 18:24

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał kis79 Zobacz post
    przewody wymieniłem narazie te z zaworkami jednokierunkowymi przy podszybiu z weza olejoodpornego.Jak dokladnie sprawdzic zawór overboost?
    Ważniejsze są te do overboosta. Sprawdź podając napięcie czy cyka zawór. Potem sprawdź czy dobrze prowadzi powietrze. Myk jest taki że powietrze z turbiny jest prowadzone do overboosta i normalnie idzie na wastegata. Jeżeli elektrozawór dostanie napięcie to to powietrze z turbiny ma cofnąć do dolotu a nie na wastegata.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kis79
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Giżycko
    Auto
    Alfa 166 2.0 v6 TB
    Postów
    112

    Domyślnie

    jutro zmienie dla zasady te przewody od overboosta, chodz wygladaja normalnie. Przy okazji wyjme swiece i zobacze jakie sa wsadzone. napisze co i jak.

    Witam, swiece okazaly sie nowe i sa to NGK BP6E. Nadaja sie ? Pamiętam z 200sx ze przy slabych swiecach nie bylo iskry przy booscie, czy to nie przypadkiem wina swiec? Kable wygladaja dobrze. Prosze o info n/t swiec.
    Ostatnio edytowane przez kis79 ; 19-06-2012 o 17:24 Powód: sprawdzenie swiec

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kis79
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Giżycko
    Auto
    Alfa 166 2.0 v6 TB
    Postów
    112

    Domyślnie

    Panowie jakie swiecie powinny byc ? Prosze o odpowiedz . ps. czytalem o czujniku na kablu wn na 1 cylindrze .po co jest ten czujnik i ktory to 1 cylinder?

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Mało wnikliwie szukasz bo świece masz napisane w instrukcji obsługi a czujnik na kablu jest do gtv........

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 24-09-2015, 19:03
  2. Dławienie, strzelanie, brak mocy 2.0 16V TS
    Utworzone przez Panewka w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 10:09
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-06-2011, 12:19
  4. [146] brak mocy i strzelanie
    Utworzone przez fajsensiao w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-06-2010, 18:30
  5. [146] brak mocy i strzelanie przy kolektorze ssacym przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez Karol_PKAR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 16-05-2010, 13:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory