Niestety, by wyjąć to pudełko trzeba odsunąć przetwornicę, pod nią jest jedna nakrętka tego modułu a druga z tyłu dopiero można to wyjąć - dostęp "baniaty" ewidentnie przeszkadza ta blacha.
Niestety, by wyjąć to pudełko trzeba odsunąć przetwornicę, pod nią jest jedna nakrętka tego modułu a druga z tyłu dopiero można to wyjąć - dostęp "baniaty" ewidentnie przeszkadza ta blacha.
Na szczęście nie musiałem wyciągać tego pudełka z bezpiecznikami z błotnika
Kabelki od opornika połączyłem "na krótko" i FES uruchomił I bieg (tylko z prędkością IIego). Wychodzi na to, że przekaźniki i bezp. są OK a winny jest opornik. Narazie kabelki zostały połączone.
PS. Wg FES:
I bieg włącza mi sie przy 98st i zbija do ok 94st
Panowie, odgrzeję trochę kotlecika bo padł mi ten opornik i go wymontowałem. Ewidentnie jest walnięty, ale moje pytanie dotyczy bardziej konstrukcji tego elementu. Czy ktoś wie czemu ten opornik wygląda jak element statku Enterprise? Tam są de facto 2 oporniki szeregowo, jeden typowy drutowy, a drugi taki dziwny nawinięty na bębenku. Czemu służy taka złożona konstrukcja? Czy można w to miejsce zainstalować zwykły opornik 0.23Ohm i czym to grozi?
- - - Updated - - -
No dobra, sam sobie odpowiem bo trochę poczytałem na sieci o tym ustrojstwie. Na oporniku odkłada się duża moc, dlatego jest taki rozbudowany. To ten duży cylindryczny element. To co jest do niego dołączone szeregowo to nie rezystor drutowy tylko zabezpieczenie termiczne. Całość jest zgrzewana a nie lutowana, bo cyna mogłaby popłynąć przy temperaturach tam występujących.
Btw. według ePERa ten opornik ma numer 51736774, czyli występuje w całej rzeszy aut ze stajni Fiata/Alfy/Lancii. Cena mnie zabiła, około 100zł, ale na sieci można znaleźć i za 50zł. To co mnie zastanawia to że na tym moim padniętym jest wytłoczone 0,23Ohm, podczas kiedy na tych sklepowych wszędzie podają 30Ohm, nie wiem o co chodzi...
Wymieniałem niedawno ten opornik. W autosklepie24 sprzedali mi za 53 zł i jest 0,3 Ohm (nie 30). Śmiga aż miło.
@kelpin: to ten?
http://autosklep24.pl/pl/p/Opornik-w...CIA-030-O/8871
Podchodzi bez problemu?
Bo oryginał jest taki i się nieco różni obudowa, ale cena x2
http://autosklep24.pl/pl/p/Opornik-w...A-5173677/9278
@stanlizak: ok, dzięki kolego, to wyjaśnia sprawę. Nie wiem po jaką cholerę piszą 30Ohm, a nawet gdzieniegdzie R30K...![]()
Ten co mi przysłali to ten z drugiego linka, ale za cenę 53. Ja przeważnie piszę do nich maila i ceny zwykle sie różnią od tych ze sklepu onlinenapisz do nich, podaj VIN - dość szybko odpisują i ogarniają temat.
Ok, czyli wszystko jasne. Swoją drogą dzielnik napięciowy na rezystorach to dość prymitywny sposób zmniejszania napięcia na wentylatorze. Czemu nie używa się czegoś bardziej cywilizowanego, np. wymuszania prądu zasilania przez jakiegoś MOSFETa? Z tego co piszesz na tym rezystorze wygrzewa się lekko 180W, trochę bez sensu grzałka...