Strona 13 z 18 PierwszyPierwszy ... 3456789101112131415161718 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 172

Temat: Wymiana kolektora, rozrząd, regeneracja wtrysków

  1. #121
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Ryki nie tylko Ty sie wahasz co do EGRa, ja tez sie wahalem, po zaciagnieciu opini dwoch tunerow zdecydowalem sie narazie zostawic ustrojstwo i pewnie za xx tys km czyszczenie bebechow, narazie mam nowy kolektor i nowy EGr z dlawikiem.
    Po porstu uwazam ze zanim sie cos wyrzuci warto miec pelen obraz sytuacji. Ze EGR syfi juz wiemy.
    Skoro dwie rozne firmy (Mr Motors, Kreator Mocy), ktore tuninguja auta na codzien mowia ze EGr tez ma jakas funkcje (nie tylko zasyfia), to byc moze cos jest na rzeczy. Prosilem o zweryfikowanie jeszcze info, ktore od nich dostalem o wplywie EGR na sklad mieszanki i temp spalania, pozytywnej roli przy wygaszaniu obrotow turbiny oraz wplywie na czas osiagania przez silnik optymalnej temp pracy, ale narazie nikt z osob ktore pisza ze EGR to samo zlo do tego sie nie odniosl...
    Za pewne zauwazyles ze szczegolnie zima osiagniecie temp pracy silnika 90 stopni trwa, jak wywalisz EGR to bedzie to trwalo jeszcze dluzej.
    Na forum znajdziesz tez info ze nasze silniki (glowice) sa wrazliwe na wysoka temp a chipujac powoduje sie ze temp jeszcze wzrasta, wiec jesli EGR ma wplyw na jej stabilizowanie i na turbine to raczej nie ze szkoda dla auta.
    Kolektor mozna co 100 tys wyczyscic nie jest to skomplikowana i droga operacja (a jak widzisz masz juz w tym wprawe - niedlugo chyba serwis bedziesz mogl otworzyc usuwajac EGR mocy Ci nie przybedzie, spalanie nie wzrosnie lub podniesie sie minimalnie.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 21-06-2012 o 07:27

  2. #122
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Wszystko chyba już było w tym wątku napisane.
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  3. #123
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Wszystko chyba już było w tym wątku napisane.
    Niby tak.Tylko jakos nigdzie nie moge sie doczytac,kto mi zaplaci za motor w wypadku jak cos sie z nim wydarzy po tej modyfikacji

  4. #124
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar KrisB
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Była AR 159
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Wszystko chyba już było w tym wątku napisane.
    Cytat Napisał BURATINO Zobacz post
    Niby tak.Tylko jakos nigdzie nie moge sie doczytac,kto mi zaplaci za motor w wypadku jak cos sie z nim wydarzy po tej modyfikacji
    Dodatkowo, jeśli skonfrontujemy ten wątek z http://www.forum.alfaholicy.org/159_...mpleksowo.html, to może się w głowie zrodzić niemały mętlik.
    Wobec tego, że posty tutaj są świeższe (więc powinny zawierać bardziej aktualną wiedzę), to dobrze by było, żeby ktoś podsumował, jakie rozwiązanie odnośnie kolektora ssącego i EGR jest najlepsze. Po uważnej lekturze obu tematów, można dojść do wniosku, że jednak najbezpieczniejszym dla silnika rozwiązaniem jest czyszczenie i poprawa łożyskowania (kolektor alu)/wywalenie klapek (jeśli plastikowe) + czyszczenie i częściowe zaślepienie EGR.

  5. #125
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał BURATINO Zobacz post
    Niby tak.Tylko jakos nigdzie nie moge sie doczytac,kto mi zaplaci za motor w wypadku jak cos sie z nim wydarzy po tej modyfikacji
    A co się ma stać? Jak idziesz pełnym ogniem autem EGR i tak POWINIEN być zamknięty całkowicie (w sytuacji gdy on działa).
    Jedyną niedogodnością po zaślepieniu EGRu może być wolniejsze nagrzewanie - innych ewentualnych minusów nie widzę. Ad klapy gaszącej, hamowania turbiny wszystko było napisane, EGT jest akurat większe przy zwiększonej zawartości paliwa vs powietrza co w przypadku uszkodzonego EGRu ma miejsce, przy zaślepionym akurat zawartość powietrza jest większa vs auto z recyrkulatorem pracującym. Z autopsji znam kilka jtdków z przebiegami po 200kkm bez EGRa na różnych modach i nic się nie dzieje, cdti bez egra od ponad 100kkm a z dpfem (obecnie 260kkm), moje własne warsztatowe toczydło nie ma EGRa od ponad 350tyś km przy obecnym stanie licznika prawie pół miliona - czy taka rekomendacja wystarczy czy dalej mało?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał KrisB Zobacz post
    Dodatkowo, jeśli skonfrontujemy ten wątek z http://www.forum.alfaholicy.org/159_...mpleksowo.html, to może się w głowie zrodzić niemały mętlik.
    Wobec tego, że posty tutaj są świeższe (więc powinny zawierać bardziej aktualną wiedzę), to dobrze by było, żeby ktoś podsumował, jakie rozwiązanie odnośnie kolektora ssącego i EGR jest najlepsze. Po uważnej lekturze obu tematów, można dojść do wniosku, że jednak najbezpieczniejszym dla silnika rozwiązaniem jest czyszczenie i poprawa łożyskowania (kolektor alu)/wywalenie klapek (jeśli plastikowe) + czyszczenie i częściowe zaślepienie EGR.
    Chyba jednak nie czytał kolega uważnie - poprawione łożyskowanie i rozszczelniający się kolektor nie jest przyjazny dla DPFu, dodatkowo dalej jest problem zabrudzania kolektora, degradacji klap i nawet ich urwania z racji syfu w kolektorze przy działającym EGRze. Pomijając kwestię EGRu - są silniki seryjnie bez klap od tegoż producenta - wobec powyższego faktu które rozwiązanie ad samych klap (z czy bez) jest bezpieczniejsze z puntku widzenia użytkownia?

    Żeby rozwiać też wątpliwości ad kodowania wtrysków - z autopsji dwóch ostatnich dni - może wypowiedzą się koledzy od crosswagonów - co się dzieje po zakodowaniu wtrysków, jak to wpływa na korekcję, pracę motoru i parametry?
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  6. #126
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post

    Żeby rozwiać też wątpliwości ad kodowania wtrysków - z autopsji dwóch ostatnich dni - może wypowiedzą się koledzy od crosswagonów - co się dzieje po zakodowaniu wtrysków, jak to wpływa na korekcję, pracę motoru i parametry?
    Witam
    dziekujemy Cinek za jak zawsze merytoryczna odpowiedz,
    Czy możesz rozwinąć koncowke, bo bardzo mnie ciekawi Twoje zdanie,
    To znaczy w kwestii wtryskow, jak niedomaga wtrysk na 95 % zapchana jest końcówka, albo przytarta,
    mozna ja zmienić samemu i z powrotem zamontować wtrysk, zakłady regeneracyjne oprócz Bosha tak właśnie robią do tego płukają wtryski w chemii z ultradźwiekami ale nie nabijają nowego IMA,
    Napisz kilka słów wg Ciebie czy mozna samemu koncowke zmienić i wtrysk zamontować?
    jakie wg Ciebie istnieje niebezpieczeństwo po przeprowadzeniu takiej naprawy
    pozdrawiam

  7. #127
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Cytat Napisał BURATINO Zobacz post
    Niby tak.Tylko jakos nigdzie nie moge sie doczytac,kto mi zaplaci za motor w wypadku jak cos sie z nim wydarzy po tej modyfikacji
    A co się ma stać? Jak idziesz pełnym ogniem autem EGR i tak POWINIEN być zamknięty całkowicie (w sytuacji gdy on działa).
    Jedyną niedogodnością po zaślepieniu EGRu może być wolniejsze nagrzewanie - innych ewentualnych minusów nie widzę. Ad klapy gaszącej, hamowania turbiny wszystko było napisane, EGT jest akurat większe przy zwiększonej zawartości paliwa vs powietrza co w przypadku uszkodzonego EGRu ma miejsce, przy zaślepionym akurat zawartość powietrza jest większa vs auto z recyrkulatorem pracującym. Z autopsji znam kilka jtdków z przebiegami po 200kkm bez EGRa na różnych modach i nic się nie dzieje, cdti bez egra od ponad 100kkm a z dpfem (obecnie 260kkm), moje własne warsztatowe toczydło nie ma EGRa od ponad 350tyś km przy obecnym stanie licznika prawie pół miliona - czy taka rekomendacja wystarczy czy dalej mało?
    Rzeczywiscie ladnie opisane,duzo przykladow...Ten ma tak ,ten ma owak.Lecz nadal nie widac konkretnej odpowiedzi na zadane przezemnie pytanie...
    Wiec sformuluje jeszcze raz zeby nie bylo watpliwosci-
    Czy bedac niejako pewien tej modyfikacji,z racji praktyki z wieloma autami itd...W wypadku przeprowadzenia takowej modyfikacji,przykladowo na moim samochodzie,w wypadku gdy okaze sie ze jednak,ze motor padnie,chocby przez fakt niedogrzania z braku EGR i sie posypie.W ramach gwarancji wymieniasz motor ???
    Ps.Jako laik nie musze rozumiec wszelkich niuansow technicznych ale decydujac sie na takie rozwiazanie,musze miec 100% pewnosci,ze wprowadzanie zmian konstrukcyjnych nie spowoduje katastrofalnych skutkow.Bo z leksza biorac 15.000 w plecy,za uzywany motor
    Ostatnio edytowane przez BURATINO ; 21-06-2012 o 20:37

  8. #128
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Cytat Napisał KrisB Zobacz post
    Po uważnej lekturze obu tematów, można dojść do wniosku, że jednak najbezpieczniejszym dla silnika rozwiązaniem jest czyszczenie i poprawa łożyskowania (kolektor alu)/wywalenie klapek (jeśli plastikowe) + czyszczenie i częściowe zaślepienie EGR.
    To chyba inny wątek czytałeś niż reszta
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  9. #129
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał BURATINO Zobacz post
    Rzeczywiscie ladnie opisane,duzo przykladow...Ten ma tak ,ten ma owak.Lecz nadal nie widac konkretnej odpowiedzi na zadane przezemnie pytanie...
    Wiec sformuluje jeszcze raz zeby nie bylo watpliwosci-
    Czy bedac niejako pewien tej modyfikacji,z racji praktyki z wieloma autami itd...W wypadku przeprowadzenia takowej modyfikacji,przykladowo na moim samochodzie,w wypadku gdy okaze sie ze jednak,ze motor padnie,chocby przez fakt niedogrzania z braku EGR i sie posypie.W ramach gwarancji wymieniasz motor ???
    Ps.Jako laik nie musze rozumiec wszelkich niuansow technicznych ale decydujac sie na takie rozwiazanie,musze miec 100% pewnosci,ze wprowadzanie zmian konstrukcyjnych nie spowoduje katastrofalnych skutkow.Bo z leksza biorac 15.000 w plecy,za uzywany motor
    Jeśli masz wątpliwości nikt nie zmusza przecież do tego rozwiązania - pytanie jest o fakty i takowe zostały przedstawione możliwie dobitnie na kilku stronach tego wątku zarówno od strony użytkownika jak i od strony technicznej - co więcej można napisać?
    Czy w przypadku uszkodzenia motoru z powodu niesprzyjających warunków atmosferycznych spowodowanych ekstremalnie niską temperaturą będzie się próbowało dociekać wymiany w stacji metereologicznej czy też u jakiejś siły wyższej etc?
    W wątku tu próbowano popierać swoje decyzje faktami testów, pewności rozwiązania itd - mam taką pewność dlatego proponuję takowe rozwiązanie - to dużo mniejsze zło niż układ pracujący normalnie. EGR zamyka się całkowicie względem obciążenia/potencjometru gazu i funkcji obrotów - tu proponujemy to rozwiązanie na stałe. Aby wyeliminować problem wolniejszego grzania można dołożyć podgrzewacz wody czy też webasto - ale i tu może pojawić się argument zmian konstrukcyjnych które będą winne awarii zupełnie niezwiązanej z tematem - wtedy też padnie argument wymiany?
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  10. #130
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał BURATINO Zobacz post
    Rzeczywiscie ladnie opisane,duzo przykladow...Ten ma tak ,ten ma owak.Lecz nadal nie widac konkretnej odpowiedzi na zadane przezemnie pytanie...
    Wiec sformuluje jeszcze raz zeby nie bylo watpliwosci-
    Czy bedac niejako pewien tej modyfikacji,z racji praktyki z wieloma autami itd...W wypadku przeprowadzenia takowej modyfikacji,przykladowo na moim samochodzie,w wypadku gdy okaze sie ze jednak,ze motor padnie,chocby przez fakt niedogrzania z braku EGR i sie posypie.W ramach gwarancji wymieniasz motor ???
    Ps.Jako laik nie musze rozumiec wszelkich niuansow technicznych ale decydujac sie na takie rozwiazanie,musze miec 100% pewnosci,ze wprowadzanie zmian konstrukcyjnych nie spowoduje katastrofalnych skutkow.Bo z leksza biorac 15.000 w plecy,za uzywany motor
    Witam
    ja mam na to troszkę inne zdanie, tutaj zbliżam sie raczej do Cinka tzn. Jezeli motor przejedzie ponad 100 tys. Bez EGR to znaczy ze wycięcie go raczej faktycznie niczym złym nie skutkuje a wręcz przeciwnie,
    zawsze są ludzie których jest cieżko przekonać bo co fabrycznie wlozone to najlepsze im sie wydaje.
    druga sprawa to w jaki sposób byś stwierdził ze np. Pęknięcie głowicy było efektem niedogrzańia silnika najskutek wycięcia EGR ? Uwazam ńiemozliwe.
    Inny przykład ostatnio zamknęli gościa ktory handlował olejem opalonym miał jakąś firmę budowy autostrad wszystkie jego maszyny chodziły na opale wszystkie auta służbowe ople VW itp chodziły na opale, przejechane średnio 200-300 tys km. I teraz co wszędzie trąbią ze opał sie nie nadaje do nowoczesnego diesla a tutaj widać wręcz przeciwnie,
    prawda jest taka ze opał jest o wiele bardziej czysty , nie moze być chrzczony ponieważ piec opałowy go nie spali (wymagana jest idealna czystosc) co generalnie w Polsce w przypadku oleju napędowego nie jest przestrzegane.
    podsumowujac ktory z Was Panowie odwazylby sie wlac do swojej Belli olej opałowy ? Myśle ze nikt
    pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Regeneracja czyszczenie wtrysków do 3.0 V 6
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-07-2015, 10:27
  2. Regeneracja wtrysków
    Utworzone przez Swiderek w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-12-2014, 22:08
  3. Regeneracja pomp CR, wtrysków itp.
    Utworzone przez stawu w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-09-2014, 14:03
  4. regeneracja wtrysków
    Utworzone przez łukaszw256 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 21-10-2011, 11:10
  5. Podkładki wtrysków. Regeneracja wtrysków V6
    Utworzone przez mahony2008 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-01-2011, 00:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory