Strona 54 z 158 PierwszyPierwszy ... 4444546474849505152535455565758596061626364104154 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 531 do 540 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #531
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Tak masz rację.
    To było przed wymianą sond.

    Powtórzyłam.

    Tylko, że mnie bubu coś ostatnio (odkąd wróciła chyba) bardzo niepokoi w GT, zobacz zresztą.
    Ale przynajmniej może i wiadomo, czemu zmieni sobie longFT teraz na postoju?

    od_60_st.zip


    Co mam robić?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 27-06-2012 o 14:24

  2. #532
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - po uruchomieniu mieszanka bardzo uboga, po podgrzaniu sondy post-cat, sonda zmieniła napiecie.
    - jak do tej pory wszystko w normie.
    - a potem są jakieś dziwne rzeczy, ECU zaczyna pracować w petli Loop Close.
    - kiedyś kolega cuoreventi twierdził że jego JTS też ma close Loop nawet na postoju, tylko że tego wtedy nie było widać w logach.
    - może ECU się odetkał, nic pewnego nie wiemy, nie możemy budowac naszej teorii na tym egzemplarzu, wyjdziemy na manowce teorii.
    - chyba muszą być logi z tej drugiej GT JTS.

    - co robic ?, poczekać i np. jutro powtórzyc pomiary w tych samych warunkach.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #533
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dobrze posłucham Cię, masz rację – poczekam na tą GTJTS i na instrukcje co mam robić dalej. Poddaję się – nie pokonam tego, nie pokonam JTSa, a przynajmniej nie dziś.

    Sprawdzałam, jak będzie po resecie, to wrzucam.

    Został mi AD w jeździe, nie udało mi się z kolejnym laptopem, muszę czekać na wtyczkę, chciałam sprawdzić TRA po resecie, jak się będzie zmieniać w OBD, ale czy to ma znaczenie, pewnie nie.

    Powtórzę jutro test od zimnego do rozgrzanego, a potem już będę czekać.

    Jeszcze mam jedno pytanie – lambda integrator i lambda regulation, czy to są shortFT sond? A shortFT to banków? I czy dlatego muszę je uwzględnić w parametrach do oscyloskopu? Czy porównanie tych parametrów, będzie miało znaczenie diagnostyczne?

    GT_JTS_po_resecie.zip


    ---------------------------------------


    od_50st.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 28-06-2012 o 13:44

  4. #534
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    Plik od_50st C, widać jakie są kłopoty z bankiem 2, short1, long1 zjeżdza na - 0.8 % a short2 ciągle wynikowo na plusie, a potem long2 + 3.1 %.

  5. #535
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dobrze przemyślę, to sobie i jak to z oscyloskopem połączyć. Z tym bankiem mamy problem od początku, czasami nawet obydwa idą równo, bo kilka rzeczy wymieniliśmy. Tam jest cylinder 3. Ale wtedy po tym resecie, to one się rozjechały totalnie i shortFT i longFT. To będziemy badać oscyloskopem. Wciąż myślę, co chcę badać.


    Tylko, że ona trzyma za wysokie rpm jałowego za długo. Po resecie to już mnie zmartwiło. Czy może być, że aż napięcie będzie 14V? To mnie zasmuciło. Czekałam, aż wentylator się włączy, raz i drugi, i nie zmniejszyło ECU nic. Czas wtrysku zmniejszało, a loadPCT nie. Dopiero przygazowanie, potrzymanie na rpm, wtedy, chyba aku napięcie dostaje i wtedy ECU zaczyna zubożać na jednym banku, a na drugim wzbogacać, żeby utrzymać wydajność pracy cylindrów? To może ciekawie wyglądać w oscyloskopie, jak się uda to uzyskać. Najgorzej, że nie rozumiem, jak ECU to robi, że zawsze na jałowym lambda jest ok. 1,4 mimo, open loop, mimo, że zmienia się tyle?


    Jakby log z jazdy po resecie, też jest zaskakujący i te inne, tak mnie to zaskoczyło co zobaczyłam zubożanie sięgnęło granic normy, jeszcze trochę i byłby błąd jakiś. Bardzo ostro kompensuje shortFT – 10-24%, na tym banku, gdzie nie zmienia się longFT, to nie są parametry OK. I całymi seriami shortFT.







    To jak Focusie trochę, nie było tak w GT na 2000.


    Więc, mam kłopoty z tymi kablami i napięciami, tylko, że, bo skoro bubu napisał - Cuorventi w sensie jego JTS – to no pierwsza myśl była słaby akumulator. Wybaczcie, ale sam to pisał. I dlatego właśnie zrobiłam pomiar napięcia na aku FESem, bo inaczej nie potrafię. No i przez przetwornicę, że mi się wyłącza, w czasie rozruchu laptopa. Czy dlatego nie mogę korzystać z przetwornicy, że za niskie napięcie na aku? Taka konfiguracja, nie wiem jaka ma być, ale tak na szybko.









    Zauważyłam, że z jakiegoś powodu mam za niskie napięcie na aku, po rozruchu, a zwłaszcza, że spada za bardzo pod obciążeniem prądowym, jest za niskie. Za niskie napięcie to JTS nie lubi. A wtedy i może może sobie zwiększać rpm i z obciążeniem mogą być też chyba dziwne rzeczy, i kąt przepustnicy? I czasem wtrysku koryguje. W tych poprzednich logach nie mamy napięcia, nie pomyślałam o tym wcale.


    Dlatego jutro chciałam wykonać testy na postoju i w jeździe z napięciem na aku i innymi parametrami. Tylko, że chciałabym, żeby mi ktoś podpowiedział jakie dobrać i czy ma to sens? Dzisiaj już późno było, to nie zdążyłam korelować z korektami i p.a. ale jutro chyba to sprawdzę. Pojadę kolejny raz OBD po resecie, chyba.


    Jeśli badać, to jakim programem najlepiej napięcie. Nie wiem jak scanxl, bo tam to zawsze miałam 14 napięcie, mogę jednak zrobić próbę?


    Pomóżcie mi proszę, ponieważ nie znam się na tym, a gdyby to mogła być przyczyna, muszę to udokumentować w logach, co się w takiej sytuacji dzieje. Nim pojadę do warsztatu, w sumie jeździć można. Może dwie rzeczy się nakładają?


    Czy istnienie możliwość, abym zrobiła jakieś pomiary jeszcze sama? Pewnie nie, bo nie umiem.


    Aku nie jest stare, samochód odpala poprawnie, wydaje mi się, że chyba jest dobry, poza tym gdyby padał, to chyba by potem się coś dzieło, że nie można go naładować. Nie wiem, czy kabel jakiś, czy znowu historia z alternatorem, nic nie słychać, żeby źle pracował. Wyprowadzali CKP, może ruszył tym razem kablem, zamiast dolotem? Spadek napięcia przy rozruchu jaki zauważam wynosi 1-2V, jutro jeszcze sprawdzę, tylko nie wiem czy to jest dobrze. Pracuje równo, jałowy jest b. równy, jak longFT jest zbliżone, to zresztą też widać w logach, jak to wygląda, tak w jeździe normalnej jest równy. W tych testach na postoju, to potem już niestety nie. Zaczyna pracować nierówno, jak wszystko powłączam spadnie napięcie na aku i potem wyłączę wszystko, to wtedy pracuje nierówno, to też widać, i widać, że rpm przypadają – przepustnica fiksuje. Notorycznie się adaptuje. .


    No i muszę te dojścia posprawdzać, żeby potem badać oscyloskopem. To miałam jutro zrobić.


    Może i źle kombinuję z napięciem, ale jestem przeczulona, brakuje nam jeszcze wypadających zapłonów, jak było dwa lata temu. Pomóżcie mi, proszę, bo zazwyczaj nie myślę logicznie i jak mam wyprowadzić nas znowu na manowce, to lepiej nie.


    Mam to tropić, czy nie?

    Dzisiaj tylko tyle:
    Logi.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 29-06-2012 o 01:13

  6. #536
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pedro
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    WL?ocL?awek, Poland
    Auto
    CharlesNapOB
    Postów
    147

    Domyślnie

    Majka-zmien auto

  7. #537
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ale w tym przypadku jest problem, można dostać nowy egzemplarz z jeszcze większymi błędami.
    - w aucie Majki do wymiany pozostało tylko ECU i cylindry, plus okablowanie.
    - resztę spraw i problemów chyba mamy pod kontrolą oprócz alternatora i akumulatora.
    - w to okablowanie to raczej nie wierzę.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #538
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Nie mogłam się dostać tak szybko do elektryka, w przyszłym tygodniu. Może dam radę do tego czasu, aku podstawić testowo nowe, ale jeszcze nie wiem.

    Testy napięciowe, to raczej jutro już zrobię, chyba, że jak będę wracać i warunki będą.

    Zostały, te łączówki wtrtyskiwaczy odczepiać, to już będzie akrobacja. Dzisiaj nie dałam rady podjechać do mechanika od wtryskiwaczy, to w przyszłym tygodniu.


    cyl3_bez_zasilania_cewki.zip


    GT_napięcie.zip


    Teraz czekam.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 30-06-2012 o 08:10

  9. #539
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - z tego powodu że chyba padł mi testowany MAF firmy Pierburg napisałem skrypt do testowania efektywności przypływu MAF-a - VE.
    - niestety podczas testów zapomniałem że VE robi sie tak samo jak test Bączka, czyli minimum parametrów logowanych.
    - efektu skryptu są raczej mizerne, dlatego mam "wodo wstęt" do skryptów.
    - MAF został jednak uszkodzony, poniżej link do logów.
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/147/...tml#post911850
    --
    - skrypt poniżej
    Kod:
    function GetRequiredPids()
    {
    	Obdii.AddRequiredPid("SAE.RPM");
    	Obdii.AddRequiredPid("SAE.MAF");
    	Obdii.AddRequiredPid("SAE.IAT");
    	Obdii.GetVehicleSetting("Engine displacement", "cc"); // ustaw w parametrach pojemnisc silnika
    }
    
    var EngineRPM = Obdii.GetPidValueMetric("SAE.RPM"); // RPM obr.min
    var Intaketemp = Obdii.GetPidValueMetric("SAE.IAT"); // temp. stopnie C.
    var MAF = Obdii.GetPidValueMetric("SAE.MAF"); // g/sec
    var disp = Obdii.GetVehicleSetting("Engine displacement", "cc"); // pomjemnosc silnika ccm3
    var gestosc;
    var masapowietrza;
    var teoretycznamasa;
    var MAFefektywnosc;
    
    if (EngineRPM == null)
    {
    		MAFefektywnosc = 0;
    }
    else
    {
    	gestosc = (273.16/(273.16+Intaketemp))*1.293; // korekta gestosci powietrza od temp.
    	masapowietrza = MAF/gestosc;
    	teoretycznamasa = (disp*EngineRPM*1.1768)/(2*30000); // wazne dla 4 cylindrow oraz 60 sek /min
    // 1600 ccm3 == 1.6 l --> przelicznik x 1000, 60 sek/min x 1000 -> 30000
    	MAFefektywnosc = (masapowietrza/teoretycznamasa)*100; // wynik w procentach
    }
    
    //Obdii.PidValue.English = EngineRPM;
    //Obdii.PidValue.Metric = EngineRPM;
    //Obdii.PidValue.English = Intaketemp;
    //Obdii.PidValue.Metric = Intaketemp;
    //Obdii.PidValue.English = MAF;
    //Obdii.PidValue.Metric = MAF;
    Obdii.PidValue.English = disp;
    Obdii.PidValue.Metric = disp;
    //Obdii.PidValue.English = gestosc;
    //Obdii.PidValue.Metric = gestosc;
    Obdii.PidValue.English = masapowietrza;
    Obdii.PidValue.Metric = masapowietrza;
    Obdii.PidValue.English = teoretycznamasa;
    Obdii.PidValue.Metric = teoretycznamasa;
    Obdii.PidValue.English = MAFefektywnosc;
    Obdii.PidValue.Metric = MAFefektywnosc;//
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #540
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    No i tak, stary numer, jak z EVAPem. Trzeba być czujnym w kwestii parametrów. Jak nic, odłączyłam cylinder za ECU, to już nie musiał, stwierdził fakt. Chciałam zobaczyć, jak ECU zamyka. Zostaje mi przerwać inny obwód – wtryskiwacza, aby zobaczyć, jak wysyła sygnał do cylindra, a może nie. Musi być jednak jakiś sposób.

    Kod – nie działa, na stole.
    Zmieniłam coś tam, to działa, ale i tak nie podaje wartości uzyskanych w teście, jak wstawię pojemność silnika 1600, jak wstawię inną to pokazuje, takie jak uzyskałeś. Muszę się wstrzelić. Tak to wygląda jakby pojemność silnika była zmieniana w plikach. Zresztą nie wiem, nigdy nie wiem co robisz, a teraz nie wiem też co liczysz.


    Z drugiej strony jest LoadPCT i kat przepustnicy, ale nie wiem w sumie.

    W dwóch wariantach działa w sensie uruchamia się, jak pozmienialam, ale nie znam się na tym i nie wiem jak policzyć. Kod wklejony w teście nie wyrzucił wartości.

    Chetnie sprawdze w GT MAF, ale musi działać. Te co pozmienialam to może wyjść bez sensu.

    Kod:
    function GetRequiredPids()
    {
    		Obdii.AddRequiredPid("SAE.RPM");
    		Obdii.AddRequiredPid("SAE.MAF");
    		Obdii.AddRequiredPid("SAE.IAT");
    		Obdii.GetVehicleSetting("Engine displacement", "cc"); // ustaw w parametrach pojemnisc silnika 
    }
    
    var EngineRPM = Obdii.GetPidValueMetric("SAE.RPM"); // RPM obr.min
    var Intaketemp = Obdii.GetPidValueMetric("SAE.IAT"); // temp. stopnie C.
    var MAF = Obdii.GetPidValueMetric("SAE.MAF"); // g/sec
    var disp = Obdii.GetVehicleSetting("Engine displacement", "cc"); // pomjemnosc silnika ccm3
    var gestosc;
    var masapowietrza;
    var teoretycznamasa;
    var MAFefektywnosc;
    
    if (EngineRPM == null)
    {
    				MAFefektywnosc = 0;
    }
    else
    {
    		gestosc = (273.16/(273.16+Intaketemp))*1.168; // korekta gestosci powietrza od temp.
    		masapowietrza = MAF/gestosc;
    		teoretycznamasa = (1812*EngineRPM*gestosc)/(2*60000); // wazne dla 4 cylindrow oraz 60 sek /min
    // 1600 ccm3 == 1.6 l --> przelicznik x 1000, 60 sek/min x 1000 -> 30000
    		MAFefektywnosc = (masapowietrza/teoretycznamasa)*100; // wynik w procentach
    }
    
    Obdii.PidValue.English = MAFefektywnosc; 
    Obdii.PidValue.Metric = MAFefektywnosc;
    [/QUOTE]


    Kod:
    function GetRequiredPids()
    {
    		Obdii.AddRequiredPid("SAE.RPM");
    		Obdii.AddRequiredPid("SAE.MAF");
    		Obdii.AddRequiredPid("SAE.IAT");
    		Obdii.GetVehicleSetting("Engine displacement", "cc"); // ustaw w parametrach pojemnisc silnika 
    }
    
    var EngineRPM = Obdii.GetPidValueMetric("SAE.RPM"); // RPM obr.min
    var Intaketemp = Obdii.GetPidValueMetric("SAE.IAT"); // temp. stopnie C.
    var MAF = Obdii.GetPidValueMetric("SAE.MAF"); // g/sec
    var disp = Obdii.GetVehicleSetting("Engine displacement", "cc"); // pomjemnosc silnika ccm3
    var gestosc;
    var masapowietrza;
    var teoretycznamasa;
    var MAFefektywnosc;
    
    if (EngineRPM == null)
    {
    				MAFefektywnosc = 0;
    }
    else
    {
    		gestosc = 1,168*273.16/(273.16+Intaketemp); // korekta gestosci powietrza od temp.
    		masapowietrza = MAF/gestosc;
    		teoretycznamasa = (1655*EngineRPM*gestosc)/(2*60000); // wazne dla 4 cylindrow oraz 60 sek /min
    // 1600 ccm3 == 1.6 l --> przelicznik x 1000, 60 sek/min x 1000 -> 30000
    		MAFefektywnosc = (masapowietrza/teoretycznamasa)*100; // wynik w procentach
    }
    
    Obdii.PidValue.English = MAFefektywnosc; 
    Obdii.PidValue.Metric = MAFefektywnosc;
    [/QUOTE]


    -----------------------------

    Robiłam różne próby. A może nie umiem z tego skorzystać po prostu, ale tak jak jest za każdym razem inaczej, to nie wiem czemu tak jest. Może coś źle wpisałam?

    proby_skrypt_test_przed_podpięciem_GT.zip


    MAF mogę odłączyć, widzę łączówkę, ale czy odpali?

    Nie mam na razie innego żeby podmienić.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 01-07-2012 o 14:59

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory