Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 25 z 25

Temat: Przebicie na cewce jaka przyczyna?

  1. #21
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    @balckalfa166 dokumentacja techniczna podaje, że wartość rezystancji uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej dla AR166 3.0 powinna wynosić 0.4 Ohm (mierzona pomiędzy pinem 1-3 cewki).
    Teraz jeśli mierzysz rezystancje na samej cewce, to po wykonaniu pomiaru musisz jeszcze zmierzyć rezystancję przewodów miernika (zwierając je), ponieważ przy tak małych wartościach rezystancji (poniżej 1 Ohm) ich wpływ zaczyna być odczuwalny.
    Jeśli natomiast mierzysz cewki przykładając końcówki miernika do wtyki pokazanej w powyższym manualu, to należałoby dodatkowo zmierzyć rezystancję przewodów od wtyki do cewek.
    Jeśli natomiast nie zależy nam na super dokładnych pomiarach o dokładności drugiego miejsca po przecinku to możemy odpuścić.
    Wracając do Twojego pytania. Wszystko zależy od tego gdzie był Twój pkt. pomiarowy. Jeśli podane powyżej hipotetyczne wartości zostały zmierzone bezpośrednio na zaciskach cewki i bez korekty o rezystancję przewodów pomiarowych to:
    - cewki 1,2,3,5 można spokojnie uznać za sprawne,
    - cewka 4 ma zbyt dużą rezystancję, co będzie miało wpływ na jakość iskry. Należy powtórzyć pomiar i wyczyścić styki
    - cewka 6 jest uszkodzona, ma ewidentne zwarcie do masy

    Niestety takie pomiary nie mówią nam wszystkiego o cewce a jedynie o jej uzwojeniu pierwotnym.
    Do pełnego szczęścia potrzebna nam jest jeszcze wartość rezystancji po stronie wtórnej (wysokonapięciowej) oraz pomiar induktorem, w celu sprawdzenia izolacji.
    Ostatnio edytowane przez danus77 ; 04-07-2012 o 10:17
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  2. #22
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Cytat Napisał darrager Zobacz post
    Problemow elektrycznych raczej nie ma. Wszystko działa ale... no wlasnie. Nie wiem jak teraz po wymianie cewki ale wczesniej na postoju przy wlaczonym podswietleniu licznika widac bylo na wolnych obrotach ze slabiej podswietla licznik po dodaniu gazu rozjasniał sie. (...) Musze sprawdzic ten regulator napiecia zeby nie narobil jakis problemów...
    Zdecydowanie sprawdź regulator napięcia, objawy wskazują na uszkodzenie. Jeśli RN daje piki na cewki (skrót myślowy), to mogą powstawać przebicia i ostatecznie uszkodzenie cewki.

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    dla elektryków elektroników te Ohmy uzwojenia etc to chleb powszedni ja nic z tego nie kumam

    już najbardziej mnie rozwaliło że kiedyś w instalacji domowej odciąłem jedną linię gniazd bo przesuwałem ściankę etc nie ważne w każdym razie jakie było moje zdziwienie kiedy mając mokrą rękę odczułem delikatne kopnięcie na linii która była pozbawiona źródła prądu była odcięta ... jakiś elektryk próbował mi coś tłumaczyć że się jakoś zaindukowała z linią równoległą ale dla mnie to jest czarna magia :-)

    w związku z czym pozostaję przy swojej metodzie sprawdzania na chłopski rozum wypinając wtyczki i słuchając efektu akustycznego ... :-)

  4. #24
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    w związku z czym pozostaję przy swojej metodzie sprawdzania na chłopski rozum wypinając wtyczki i słuchając efektu akustycznego ... :-)
    Jest to metoda którą stosuje się jako pierwszą do wstępnej lokalizacji usterki/potwierdzenia diagnozy i odpowiadającego jej cylindra. Dalej niestety trzeba już co nieco pomierzyć.
    Nie polecam tej metody w samochodach wyposażonych w przewody zapłonowe. Bardzo ciężko przyzwyczaić się, nawet z biegiem czasu, do bólu spowodowanego przez WN.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    aaaa no to wiadomo że przewody WN zdejmuje się tylko szczypcami z izolacją i to dobrą :-) Już nie raz widziałem tańczącego przy silniku

Podobne wątki

  1. [159] Błąd p0091 - jaka przyczyna
    Utworzone przez dudu$ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 100
    Ostatni post / autor: 28-11-2022, 09:15
  2. Problem z odpalaniem. Jaka przyczyna?
    Utworzone przez perek16 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2014, 12:28
  3. Jaka przyczyna ? ECMF + 5 błędów
    Utworzone przez Marcin888444 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 22:56
  4. Migające światła - jaka przyczyna??
    Utworzone przez romski w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-08-2009, 14:32
  5. [155] 1.8 16v jaka przyczyna
    Utworzone przez cobra82_82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-08-2008, 10:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory