Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Turbo padło, co mogło jeszcze zniszczyć

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    Cześć wbiła się w sitko, reszta była w misce.

    Pozdrawiam dobry człowieku - specjalisto


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szczepan Zobacz post
    Cześć wbiła się w sitko, reszta była w misce.

    Pozdrawiam dobry człowieku - specjalisto
    Głupoty opowiadasz.
    Przeczytaj sobie lub raczej pooglądaj obrazki z zakresu budowy silnika, magistrali olejowej, zasilania powietrzem.
    Zamiast pozdrawiać i używać sarkazmów, to powiedz tu wreszcie którędy się do tej misy dostała ?
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    No, to co ? bryzgnęło na zewnątrz.
    Nic nie musi ściągać. Nic tam nie znajdzie.
    Znajdzie. Jeżeli turbo się rozsypało i łopatki zostały połamane, to część drobin mogła się dostać do miski przez spływ oleju.
    Tak samo jak nieprawdą jest, że IC zatrzyma wszystkie drobiny metalu. Może się okazać, ze są one tak małe, że będą leciały do silnika i w zależności od szczęścia albo zostaną wyplute wydechem bez jakichś większych problemów, albo trafią na łopatki turbiny od strony wydechu i mogą tam trochę powyszczerbiać.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Przez jaki spływ oleju ? W którym miejscu ? Nie ma takiej możliwości.Chyba, że cały wirnik rozwaliło w środku. Połamało, pogniotło i wtedy może przez odprowadzenie oleju z turbiny... Inaczej nie ma takiej możliwości. Ale to by była mega miazga, totalna rozpierducha ! Nigdy czegoś takiego nie widziałem nawet po zatarciu wirnika.
    Odłamek, który by miał wpływ na łopatki po stronie gorącej wcześniej stanąłby dęba w zaworach, a jeszcze wcześniej utknąłby w najniższym miejscu wkładu dolotowego czyli w IC (o użebrowaniu nie wspomnę). Łopatki nie są z plastiku i latać też nie umieją Zadziała zwykła fizyka, bo w dolocie mimo ciśnienia huraganowych wiatrów nie ma.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 04-07-2012 o 14:28
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar brygadzista1
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn WLKP
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    67

    Domyślnie

    Do oleju nie ma praktycznie szans aby coś się dostało. Wyczyść IC i więcej ciał obcych raczej gdzie indziej nie znajdziesz.

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Jeżeli uszkodzeniu uległy tylko łopatki sprężarki to nie ma sposobu żeby jakikolwiek odłamek dostał się do oleju. A przez IC też nie powinno nic przejść.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    kolega Wam piszę, przecież ze została podkładka w dolocie za przepływką więc podkłądka uszkodziła łopatki i poleciała dalej..
    kawałki łopatek i podkładka mogły przejść przez IC i potem ładnie szorować cylinder stąd też opiłki w misce.

    Były takie przypadki kiedy źle włożony filtr powietrza doprowadzał do zarysowania cylindra, więc nie mówcie ze podkładka i kawałki łopatek nie potrafią tego zrobić.

    pozdrawiam

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    kolega Wam piszę, przecież ze została podkładka w dolocie za przepływką więc podkłądka uszkodziła łopatki i poleciała dalej..
    kawałki łopatek i podkładka mogły przejść przez IC i potem ładnie szorować cylinder stąd też opiłki w misce.

    Były takie przypadki kiedy źle włożony filtr powietrza doprowadzał do zarysowania cylindra, więc nie mówcie ze podkładka i kawałki łopatek nie potrafią tego zrobić.
    Pozostawił podkładkę w dolocie. Wstrząsy i podmuchy przemieściły ja do ślimaka. Rozwaliło łopatki, których prędkość obrotowa jest liczona w grubych tysiącach. Siła odśrodkowa pierwsze rozrzuciła fragmenty łopatek oraz podkładkę po ślimaku (fizyka - metal ma większą masę od powietrza), to co odskoczyło do dolotu utkwiło najdalej w IC. Tu ciężar właściwy też gra główne skrzypce (podobnie jak w odstojnikach). To nie jest prosta rura lecz użebrowanie, wąskie kanały jak w chłodnicy, a to dodatkowa przeszkoda. Nawet jak dostała się drobinka jak ziarnko pisaku, to i tak została wypluta (obieg zawirowań w cylindrze) i nie wpłynęła praktycznie na nic. Gdyby nawet wpadła poza komorę spalania, która jest w tłoku, to twardość gładzi cylindra jest kilkaset razy większa do drobinki z łopatki (tak lekkiej, że podmuch ją uniósł). Ale z przedostaniem się fragmentów łopatek do skrzyni korbowej przez cylinder tłoka, to już mocno przesadziłeś Bo chyba nie powiesz, że na sitku smoka pompy były fragmenty cylindra
    A źle założony filtr powoduje działanie zanieczyszczeń różnego rodzaju w długim okresie (tysiące km.) i w dużej ilości, a to jest znaczna różnica. Bardzo znaczna. Zanieczyszczenia po np. przejechaniu po poboczu liczy się w garściach !

    Myślę, że faktycznie kolega powinien jeszcze chłodnicę rozebrać, bo fragmenty łopatek mogły się dostać pod uszczelkę głowicy, a następnie do obiegu wody. Taki przypadek miał siostry szwagra wujka kobyły syn
    Ale dobra, bez śmiechów - Tak poważnie, Shelby68 ściągnij IC i szukaj podkładki Potem składaj wszystko do kupy, bo nic się więcej nie stało.
    A sprzedawców najwyżej pytaj o cenę i dla czego tak drogo Wielu z nich to ludzie "z łapanki". Znam jednego, jedynego w moim długim życiu sprzedawcę, który ma wiedzę inżynierską z zakresu mechaniki. I może dla tego głupot nie opowiada...
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    Jak widać wszyscy są fachowcami od turbin Może, niech każdy zostanie przy swojej wersji, ja nadal trzymam się tego, że mogą opiłki dostać się do oleju (bo u mnie tak było i widziałem na własne oczy) a co kto tam sobie myśli i wie to już jego indywidualna sprawa

    Pozdrawiam


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  10. #20
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Co widziałeś na własne oczy ? To takie retoryczne pytanie.
    Jak sam wdrażasz głupotę, generujesz sobie koszty, zwiększasz nakład pracy i tracisz czas, to twoja sprawa. Problem jest w tym, że takie jak twoje "widzi mi się" u osób, którym się doradza właśnie generuje dodatkowe koszty i dodatkowy nakład pracy. Warto też wspomnieć o powstających "legendach mechaników".
    A jeśli nadal trzymasz się tych opiłków w oleju, to proponuję zajrzeć do jakiejś literatury.
    Szkoda pisać...
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] Turbo padło, zawór overboost ?
    Utworzone przez Dymo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 93
    Ostatni post / autor: 06-03-2019, 14:45
  2. [159] Padło turbo?
    Utworzone przez krzychu0073 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 17:45
  3. Padło turbo?? 2.0 V6 TB
    Utworzone przez 166 2.0v6 Tb w dziale 166
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 22:10
  4. Padło turbo 10 tyś po regeneracji
    Utworzone przez Marysn w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-07-2010, 10:17
  5. Czy DWUMAS mógł zniszczyć moje TURBO ?! HELP !
    Utworzone przez sponsorekkk w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-09-2009, 09:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory