Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Turbo padło, co mogło jeszcze zniszczyć

  1. #1
    Shelby68
    Gość

    Domyślnie Turbo padło, co mogło jeszcze zniszczyć

    Witam
    Jakiś czas temu wymieniałem przepływomierz i jak się okazało (przez mój brak koordynacji ruchowej i zaawansowaną ślepotę) wpadła mi podkładka do rury prowadzącej do turbo. Nie zauważyłem tego kompletnie dopiero później wszystko wyszło na jaw. Oczywiście turbo poszło do regeneracji. Przy odbiorze turbo wdałem się w rozmowę z sprzedawcą i powiedział mi, że możliwym jest aby resztki łopatek i podkładki trafiły do silnika i w najgorszym przypadku doprowadziły do zarysowania cylindrów. Z tego co wiem to większość paprochów a jak nie wszystkie powinny zatrzymać się w chłodnicy lub w misce olejowej ewentualnie na sitku popy olejowej.
    Z racji tego że moja wiedza może być nie kompletna chciałbym się dowiedzieć czy faktycznie resztki turbo mogą trafić do komory spalania i ją zarysować?
    Ewentualnie czy mógłby by dostać się jeszcze w jakieś niepożądane miejsce i czy da się to sprawdzić bez rozbierania silnika?
    Dodam że silnik do seryjny 1.9 JTD 16V 140KM

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Intercooler powinien zatrzymać wszystkie odłamki łopatek.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Do oleju nie ma prawa się dostać.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #4
    Shelby68
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Do oleju nie ma prawa się dostać.
    Nie dopisałem, że turbo bryzgnęło olejem i dlatego napisałem o misce olejowej i pompie.

    Cytat Napisał @mac!ek Zobacz post
    Intercooler powinien zatrzymać wszystkie odłamki łopatek.
    No właśnie zastanawiam/pytam się jak sprawdzić czy to na pewno nie będzie żadnego syfu w komorze silnika. W takim przypadku nie chciał bym ryzykować jazdy na zasadzie może się uda.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    Zdejmij miskę i zobacz czy nie ma tam opiłków metalu, to Ci dużo powie


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Shelby68 Zobacz post
    Nie dopisałem, że turbo bryzgnęło olejem i dlatego napisałem o misce olejowej i pompie.
    No, to co ? bryzgnęło na zewnątrz.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Szczepan Zobacz post
    Zdejmij miskę i zobacz czy nie ma tam opiłków metalu, to Ci dużo powie
    Nic nie musi ściągać. Nic tam nie znajdzie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post



    Nic nie musi ściągać. Nic tam nie znajdzie.
    OK, ja ściągnąłem i znalazłem opiłki wirnika wbite w smok od pompy olejowej, ale.. każdy robi jak mu pasuje

    Pozdrawiam


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szczepan Zobacz post
    OK, ja ściągnąłem i znalazłem opiłki wirnika wbite w smok od pompy olejowej, ale.. każdy robi jak mu pasuje
    Czy możesz mi logicznie wytłumaczyć jak one się tam dostały ? Strasznie mnie to ciekawi
    Ale nawet jakby za sprawą jakichś sił nadprzyrodzonych, a może i samego Belzebuba tak się stało, to jak rozpoznałeś, że są to opiłki wirnika , a nie jakiegokolwiek innego elementu ?
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    Poszły z olejem przez pompę olejową


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szczepan Zobacz post
    Poszły z olejem przez pompę olejową
    Dobry człowieku jak się w ogóle dostały do oleju ?!

    Gdyby nawet, to - jak twierdzisz, że znalazłeś je na sitku smoka, to nie mogły iść przez pompę i zatrzymać się na sitku smoka, bo to zaprzecza jedno drugiemu. Dostały się przez pompę, a zatrzymały się przed nią ?! Zastanów się...
    Wydaje mi się, że nie za bardzo orientujesz się w konstrukcji, kierunku przepływu oleju i po prostu konfabulujesz
    Nie mieszaj człowiekowi, bo tylko dołożysz mu kosztów i roboty !

    Dobrze, że mu nie podpowiedziałeś aby klimę rozbierał
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] Turbo padło, zawór overboost ?
    Utworzone przez Dymo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 93
    Ostatni post / autor: 06-03-2019, 14:45
  2. [159] Padło turbo?
    Utworzone przez krzychu0073 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 17:45
  3. Padło turbo?? 2.0 V6 TB
    Utworzone przez 166 2.0v6 Tb w dziale 166
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 22:10
  4. Padło turbo 10 tyś po regeneracji
    Utworzone przez Marysn w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-07-2010, 10:17
  5. Czy DWUMAS mógł zniszczyć moje TURBO ?! HELP !
    Utworzone przez sponsorekkk w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-09-2009, 09:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory