Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: przyśpieszenie w jtd 16v

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar muckers
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Pułtusk
    Auto
    Teraz: Chrysler Pacifica 3.5L LPG 2004 AWD. Poprzedni:Alfa 156 1.9 JTD 16V 2003 SW
    Postów
    39

    Domyślnie przyśpieszenie w jtd 16v

    Witam! Nie wiem czy problem o którym chce napisać jest faktycznie problemem, czy też to normalne. Zauważyłem po tym jak mi naprawili firmowe Berlingo które ma 1.6 HDI i lata od nawet delikatnego naciśnięcia pedału gazu na wszystkich biegach. Bella na wysokich obrotach śmiga że Berlingo można wyśmiać ale na starcie mam wrażenie że cytryna wypada lepiej, a to dość dziwne. Mocne przyśpieszenie czuć w niej po przekroczeniu 2000 obrotów i to też wydaje się być na "raty" bo ciągnie mocno, potem jakby gorzej, i zaraz znów wbija w fotel. Wszystkie te auta tak mają czy to coś nie tak? Piszcie jak Wasze auta się "zbierają" i dzięki za każdą pomoc...

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    BMW E46 330i
    Postów
    220

    Domyślnie

    Moja do ~1750 obrotów totalny muł, czuć że się silnik męczy, przyspieszenie 2-3,5k obrotów w miarę liniowo chociaż mam wrażenie że kumulacja przyspieszenia jest przy ~2500 a później ciut gorzej.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Domyślnie

    od 1500 powoli zaczyna coś jechać, 1750 idzie już turbo i zaczyna ciągnąć elegancko do 3000 - 3500 potem do 4000 slabiej, ale to jasna sprawa moment obrotowy kończy się w okolicach 4000 więc dalej nie pociagnie
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    AR 156 SW 1.9 JTD 16V (wersja TI)
    Postów
    41

    Domyślnie

    Mam to samo odczucie w 16V i się zastanawiam czy ze mną coś jest nie tak czy jednak z silnikiem. Dodatkowo jak ruszam to słyszę jakby "świst", coś w stylu gotowanej wody i założonego gwizdka na to. Może u mnie jednak coś jest nie tak ?

  5. #5
    Tomulus
    Gość

    Domyślnie

    mam to samo w 2.4jtd 10v i nikt jeszcze mi tego nieopisał. Mysle że to wina turbiny. Gwizd z turbiny??? czuysyczy???

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kusior007
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szadek, Poland
    Auto
    AR 156 SW FL 1,9 jtd 16v m-jet.
    Postów
    375

    Domyślnie

    U mnie po częściowym zaślepieniu zaworu egr i po dwóch tankowaniach z preparatem do przeczyszczenia wtrysków i układu paliwowego jest od dołu trochę lepiej..w firmie jeżdżę roomsterem 1,9 tdi 105 kunia, który w porównaniu do alfy to nie jedzie tylko stoi.
    Ojciec ma 120 konną lagunę i też w porównaniu do Belli to ginie w przedbiegach, choć nie ukrywam, że ciszej pracuje...

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    alfa romeo 156
    Postów
    34

    Domyślnie

    Witam, u mnie podobnie jak u kolegów moc zaczyna sie ok ok 2000 obr/min, ponizej straszny mul, ale co mnie dziwi, to odczuwalny spadek mocy przy ok 2800 obr/min. Też macie takie odczucie, czy to u mnie coś nie tak (przepływka ?).

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    AR 156 SW 1.9 JTD 16V (wersja TI)
    Postów
    41

    Domyślnie

    Jak dla mnie to gwizd. Występuje to na zimnym silniku i jest tylko na 1 i 2, przy najniższych obrotach (max 2k). Gdzwięk nasila się jak wciskam gaz - coś jak gotująca się woda, na początku powoli, powoli i później narasta. Gdy jest silink nagrzany problemu nie ma.

    Dla przykładu stojąc na światłach ruszam, obroty ponad 2k a na liczniku ledwo do 40km. Tak jakby źle dostawała paliwo.

    Oczywiście wszystko miałem sprawdzone, filty wymienione. Ostatnio wlałem też preparat do czyszczenia wtrysków, zobaczymy co się zadzieje.

    Co ciekawe na 3 i 4 jak i wyższych biegach ten problem nie występuje. Może taki jest ich urok

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    A czy każdy z Was ma zaślepiony EGR?...
    Co do preparatów czyszczących wtryski byłbym ostrożny, bo opinie nt. ich stosowania są bardzo podzielone

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kusior007
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szadek, Poland
    Auto
    AR 156 SW FL 1,9 jtd 16v m-jet.
    Postów
    375

    Domyślnie

    Cytat Napisał malin2k5 Zobacz post
    A czy każdy z Was ma zaślepiony EGR?...
    Co do preparatów czyszczących wtryski byłbym ostrożny, bo opinie nt. ich stosowania są bardzo podzielone
    Ja mam zaślepiony częściowo zawór EGR, bo całkowicie się nie da, ale ja nie narzekam na brak mocy, u mnie silnik ciągnie ładnie, wtryski i układ paliwowy przeczyściłem tylko z czystej profilaktyki dość dobrym preparatem.A dodam, że moje auto ma już przejechane 193 tys. km , także mało to nie jest, ale motor pracuje ekstra.

Podobne wątki

  1. Słabe przyśpieszenie
    Utworzone przez grubys w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-10-2012, 18:21
  2. Czy takie powinno być przyśpieszenie ?
    Utworzone przez patryk_dziedzic w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 21-07-2012, 18:28
  3. przyśpieszenie zapłonu
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 20:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory