166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Odpalanie dzis z rana : Przekrecam kluczyk, odpalam i alfa odpalila na dotyk, dosłownie, nigdy tak wczesniej nie bylo. Zawsze krecila ze 2 sec. jak zimny silnik. A teraz dobrze nie przekrecilem kluczyka i odpalila. Moja radosc nie trwała długo a dokladnie 1 sekunde ponieważ zaraz po zaplonie cos pukneło pod maską (głuche ciche pukniecie na wysokosci kierownicy) obroty spadly na 500 mrygnela kontrolka od aku, silnik wyratowal sie i po 5 sekundowym falowaniu 1200-700 wyrownal obroty na 1000 chociaz czułem ze pracuje nerwowo (na kierownicy lekkie drgania inne niz normalnie) przejechalem kawalek , obroty spadly na 700 , drgania ustaly. Wszystko ok. Zatrzymalem sie zeby zalatwic sprawy na miescie. Wracam za 30 min. Odpalalm. Juz tak ładnie nie zapalil. Tzn. szybko odpalil az za szybko bo zaczal juz pracowac od 500obr i podciagnal sie na 700obr. Jade do elektryka. CDN.
Każde sprawne V6 trzyma 90 stopni, uwierz mi. Moje nie trzymało tylko w wypadku gdy coś się sypało, przerabiałem już tematy:
- stara chłodnica
- walnięty termostat
- walnięty rezystor wiatraka (działa tylko II bieg)
Wtedy wskazówka wychodziła poza 90 stopni. Gdy wszystkie komponenty są sprawne jest na pulpicie 90 i w zasadzie ani drgnie.
potwierdzam![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Po wizycie u elektryka. Mierzone na wolnych obrotach: 12.2V przy włączonych swiatlach, radiu, wentylatorze. 13.1 przy wyłączonym wszystkim. Przy aku i przy silniku identyczny odczyt. Jutro regeneracja alternatora. Czy za słaby prąd na wolnych obrotach może powodowac delikatne trzesienie silnikiem?
Ostatnio edytowane przez Kris_Nero166 ; 18-07-2012 o 21:52
niech się wypowie ktoś bardziej w temacie, ale mogę sobie wyobrazić, że za niskie napięcie na wolnych może powodować nieprawidłową pracę cewek, a co za tym idzie wypadanie zapłonów?
przy V6 jest to mniej odczuwalne niż przy R4, więc może to być "delikatne trzęsienie"![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Alternator jednak w poniedzialek bedzie robiony. Martwi mnie natomiast sprawa ze po tym zagrzaniu i wycieku płynu silnik teraz odpala źle. Jak zimny to obroty spadają i podnosza sie przez chwile (potrafi zgasnąć) a jak ciepły to długo kręci i zapala az sie rozkreci (szybko kreci i zapala tak jak by zapalał od krecenia długiego). Nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy cos mogło sie zalać? Czy to od tego przegrzania? Mechanik mówił ze cewka znowu poszła , mam nadzieje ze to tylko to...