Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: AR 155 8V Swap na V6 24v

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie AR 155 8V Swap na V6 24v

    Witam,
    Jestem posiadaczem już od ładnych paru lat wysłużoną 155tkę , a nie dawno przypadkiem stałem się posiadaczem angielskiej wersji 156 V6 z myślą o rozsprzedaniu jej na części.

    Jednak wpadł mi do głowy szalony pomysł z racji tego że posiadam auto firmowe i nim jeżdżę do tego praca mnie na tyle absorbuje że ostatni raz kierowałem alfinkę wczesną wiosną pomyślałem sobie by tchnąć w nią trochę życia za pomocą większego motoru ze 156.

    Teraz pytania:
    (Zanim zacznę wymieniać powiem że zdaje Sobie sprawę że zawieszenia i układ hamulcowy w 155tkach wersjach V6 był inny.)
    1.Jak z mocowaniami silnika i skrzyni czy w ogóle to tam wlezie?
    2.Przeniesienie napędu na koła czy półosie trzeba będzie rzeźbić czy te 156stki podejdą?
    3.Czy wymiana sterownika na ten ze 156 wraz z wiązką to plug&play czy niesie to za sobą jakieś inne konsekwencje w sensie czy sterownik jest odpowiedzialny tylko za sterownie silnikiem czy jakieś podzespoły z auta poza nim stwarzały by błędy?
    4.Waga silnika 24v mocno różni się niż w 12v ?
    5. Pompa paliwa mogłaby zostać obecna czy trzeba by było zmienić?
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rooshyo
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    NBR - Niebezpiecznie Blisko Rosji;)
    Auto
    Służbowe 500 koni
    Postów
    548

    Domyślnie

    do us.
    -Skąd masz topór?
    -Królowa elfów mi dała!
    -Czad... a topór skąd masz?

  3. #3
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Z 156 nie tak chop bo ma pedał elektroniczny a w 155 linka coś by było potrzeba grzebać

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Pedał gazu to nie problem akurat. Generalnie masz raczej wszystko do przełożenia i pewnie grzebanie w kompie, żeby pewne elementy wyłączyć.

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Wlezie skoro 2.0V 6 TB włazi.
    Sterownik razem z wiazką
    Raczej motronic z 155 jest autonomiczny
    Zawiecha inna i hamulce też
    Ogólnie powodzenia.Nic nie ryzykujesz
    Pompa pewnie za mało wydajna ze 155
    Półosie Hm jakbyś odnalazł Pumbę z naszego forum to on wsadził 2.0 v6 TB i pewnie by wiedział na 100%
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi.
    Najchętniej znalazłbym kogoś kto zrobił taką 155tkę , kiedyś chyba na jakimś zagranicznym forum widziałem takiego moda.
    Sytuacja wygląda tak 155 w nienagannym stanie jest w ciągłym użytkowaniu a 156 V6 z anglii stoi jako dawca bez skrzyni , pytanie czy gra warta świeczki czy będzie z tym tyle roboty że lepiej dać spokój?
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

Podobne wątki

  1. SWAP z 2,5 na 3,0/3,2
    Utworzone przez markus w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-12-2019, 21:12
  2. [GTV Spider] Swap 3.0 24v
    Utworzone przez ar4me w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 11:53
  3. SWAP 156 1.6 TS na 2.5 V6
    Utworzone przez chudydegie w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 11:58
  4. Swap v6 do 147
    Utworzone przez sabotagepl w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 19:56
  5. SWAP z 2.5 na 3.0 24V
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 09:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory