Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Po nagrzaniu nie wchodzi na obroty...

  1. #1
    russian
    Gość

    Domyślnie Po nagrzaniu nie wchodzi na obroty...

    Witam,

    dość poważny, dla mnie, problem z Alfą.

    Żeby nie pisać po raz kolejny tego samego wklejam link z tematu o poszukiwaniu warsztatu. Tam wszystko opisałem moimi laickimi słowami. Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny, żebym do mechanika udał się już z jakimś konkretem.

    Link do tematu:

    http://www.forum.alfaholicy.org/zach...kam_pilne.html

    Jeszcze nowinka z dzisiejszego wieczora - znowu próbowałem jechać. 1,5km, to samo. Wracam do domu. Pod domem, na jałowym wchodzi normalnie, nie spada więc jadę z powrotem licząc na to, że sama się naprawiła (tak wiem - zabawne). 7km, wszytko okej. Prędkość: 140km/h, rozpędziła się normalnie. Niestety. Po 7km postanawiam wracać i znowu to samo.
    Ostatnio edytowane przez russian ; 21-07-2012 o 22:32

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tak na pierwszy rzut oka podejrzewałbym przepływomierz lub czujnik wału korbowego - zakładając, że układ zapłonowy jest OK i pompa paliwa nie pada.
    Ale najlepiej podpiąć pod kompa, bo wróżenie i kupowanie części w ciemno jest nieopłacalne.
    Możesz spróbować wypiąć wtyczkę z przepływki - czasami jest poprawa - wtedy będzie wszystko jasne.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 21-07-2012 o 22:42

  3. #3
    russian
    Gość

    Domyślnie

    No tak. Tego się domyślam. Raczej nie planowałem kupna części w ciemno ponieważ kompletnie nie znam się na mechanice Właśnie chodzi mi o sugestie co może być nie tak aby w miarę sensownie naświetlić sprawę mechanikowi.
    Jeśli to ma znaczenie - odpala bez zarzutu. Obroty po odpaleniu 1100. Jeśli mnie pamięć nie myli to po kilku minutach na jałowym spadły do 900

    UP

    Po wypięciu wtyczki przepływomierza zapala się czerwona kontrolka wtrysku i obroty delikatnie falują. Ruszyłem do przodu, do tyłu i się ustabilizowały na 1000. Dalej jechać się nie odważyłem. Powinienem?
    Ostatnio edytowane przez russian ; 21-07-2012 o 22:59

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Barus91
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie / Wrocław
    Auto
    BYŁO: 12xAR BĘDZIE: numer 13 :)
    Postów
    1,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał russian Zobacz post
    Po wypięciu wtyczki przepływomierza zapala się czerwona kontrolka wtrysku i obroty delikatnie falują. Ruszyłem do przodu, do tyłu i się ustabilizowały na 1000. Dalej jechać się nie odważyłem. Powinienem?
    Po wypięciu przepływki nic się nie zepsuje. Ew. wzrośnie jej apetyt na paliwo (na czas odpięcia) i jeśli źle będziesz operował gazem, może zgasnąć i wtedy brak wspomagania i jedziesz tak, jak będą w danym momencie ustawione koła

    Dlatego na boczną dróżkę iiiiiiii... tak jak Kolega SG0240 napisał -> odepnij i spróbuj jak z mocą. Jeśli auto będzie zapier..., to możesz celować w przepływomierz (chyba o to mu chodziło - ja tak sprawdzałem w jednej z moich eks-Alf i się potwierdziło)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  5. #5
    russian
    Gość

    Domyślnie

    Okej, wielkie dzięki. Po prostu widząc czerwoną kontrolkę spanikowałem W takim razie rano wybiorę się na przejażdżkę i zdam relację.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar NeroVolcano
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie - Dolnośląśkie.
    Auto
    Była AR 166 2.4 JTD Nero Volcano '00,Jest AR 166 2.5 V6 Nero Volcano '00 i Fiat Bravo 1.4 Nero '00
    Postów
    147

    Domyślnie

    Cytat Napisał Barus91 Zobacz post
    Po wypięciu przepływki nic się nie zepsuje. Ew. wzrośnie jej apetyt na paliwo (na czas odpięcia) i jeśli źle będziesz operował gazem, może zgasnąć i wtedy brak wspomagania i jedziesz tak, jak będą w danym momencie ustawione koła

    Dlatego na boczną dróżkę iiiiiiii... tak jak Kolega SG0240 napisał -> odepnij i spróbuj jak z mocą. Jeśli auto będzie zapier..., to możesz celować w przepływomierz (chyba o to mu chodziło - ja tak sprawdzałem w jednej z moich eks-Alf i się potwierdziło)

    Pozdrawiam,
    Wojtek
    No i tutaj Wojtku,muszę Cię rozczarować.Jeżeli myślisz,że wypięcie przepływomierza przy zapalonej "marchewie" nie przyniesie żadnych szkód,to jesteś w błędzie.

    Komputer powinien na stałe zarejestrować błędy,które nie znikną ,aż do usunięcia. O praktyce wspominać nie będę...
    Dla przykładu moja AR 166 nie jest w stanie wyjechać gdziekolwiek,bez podpiętego przepływomierza,z błędami.
    Auto błyskawicznie traci moc,odgłos silnika jest bardzo nieciekawy,nie ma takiej możliwości ,aby sprawdzić ją bez. Chyba ,że wszystkich jeszcze nie wypróbowałam.

    Kolego Russian,jeżeli chcesz sprawdzić przepływomierz,są też inne sposoby.

    Nasza Alfa Romeo 166 2.5V6 24V '00 Nero Volcano -bez LPG

  7. #7
    russian
    Gość

    Domyślnie

    Czyli nie wiem co robić. Jeszcze nie ruszyłem w kurs bez przepływomierza i nie wiem czy ruszyć powinienem.
    Jeśli pojedzie z odpiętym jakie mogą być tego następstwa? Czy coś mogę uszkodzić? Czy jest szansa, że jednak w ten sposób zdiagnozuję lub wykluczę problem?
    NeverVolcano, czy możesz omówić inne sposoby na sprawdzenie przepływomierza?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nic nie pękaj. Jak silnik zacznie tracić moc to go zgaś, wypnij przeplywkę, odpal i jedź. Nic mu nie będzie, jeśli kawałek spróbujesz bez przeplywki. Marchewka będzie sie palić bo to normalne, że jak ECU nie widzi przeplywki to wywala błąd i zapala marchewkę.
    Jak będzie poprawa to kup nową przepływkę, tylko oryginał Bosch, podłącz, podepnij pod kompa, pokasuj błędy, zrób reset całego ECU, adaptację i ciesz się jazdą.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 22-07-2012 o 10:00

  9. #9
    russian
    Gość

    Domyślnie

    I po teście. Przejechałem 1,5km i się zaczęło. No to stop, zgasiłem i pod maskę. Odpiąłem przepływomierz. Odpalam, ruszam i dalej to samo. Maks 3000 obrotów i to z ledwością i gazem w podłodze. Czasami nawet tego nie osiąga i zaczyna szarpać. Masakra...

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A czy jak zaczyna szarpać to zapala się marchewka?

Podobne wątki

  1. Nie wchodzi płynnie na obroty
    Utworzone przez zor-ro1970 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 25-01-2011, 13:42
  2. 156 1.6 nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez rafalvergil w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 14:33
  3. Nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez Adwokat74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-09-2010, 18:28
  4. [146] Nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez grzesiekalf w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 14:01
  5. [164] Nie wchodzi w obroty - 2.5 TD VM
    Utworzone przez berciko1 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-11-2009, 14:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory