Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: JTD, logi - turbo. Niedoładowanie?

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    po mojemu to masz bardzo mało doładowania poniżej 2000 i problem ze zmienną geometrią wyraźny.Ten spadek ciśnienia nie powinien występować (okolice 2600-2700).
    EGR po dotknięciu gazu (lekkie przygazowanie) powinien pokazywąć 1% .Ale raczej bym go wykluczył tak samo jak na przykład węzyki overboostu czy sam zawór bo ciśnienie jest tylko sporo za małe na niskich obrotach. A przyciecię to zmienna geometria.
    O widzę że qrzgar napisał to samo , z tym że ja bym się zainteresował brakami doładowania na dole no i tym przycięciem bo to wnerwia w czasie jazdy ,ale to pewnie bedzie oznaczało co najmniej czyszczenie turbiny.
    Posiadasz może jakiś wykres prawidłowego przebiegu doładowania turbiny względem obrotów? Bo moim zdaniem prawidłowo doładowuje w niskich obrotach, ale mogę się mylić.
    Właśnie na podstawie tego przebiegu doładowania względem obrotów, dość często słyszy się, że "przy 1800 obr turbina daje o sobie znać" - i to jest prawda. Przy tych obrotach następuje wystarczające doładowanie, żeby ruszyć autkiem.


    EDIT.

    Ok, już wiem o co Ci chodzi - sugerujesz się "oczekiwanym doładowaniem". Rzeczywiście, że coś tam niedomaga. Może kML miał(-eś) regenerowaną turbinę? Może sterowanie (gruszka) próbuje zbijać za wcześnie doładowanie ?! Zresztą, jakby nie patrzeć, 11-letnie autko, ma prawo już niedomagać
    Ostatnio edytowane przez grzgar ; 26-07-2012 o 13:11
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    dokładnie o to mi chodzi.I zgdzam się że faktycznie po regenerowanej turbinie możą byc odchylenia od normy.Choć po prawdzie cf3 ma już "ludzką" turbinę ze sterowaniem które dużo łatwiej ustawić.Na przykład spotkałem się z silnikiem 2.4 cf2 który po regenracji turbiny wychodził ponad oczekiwane doładowanie na niskich obrotach ale nie powodowało to przeładowania (bo różnice nie były wielkie).
    A w przypadku kolegi przy 1700-1800 obr. oczekiwane doładowanie powinno wynieść około 0.97 a jest 0.5 a to bardzo duża różnica.Trzeba poszukac przyczyny.Albo egr nie domaga już (sprwdzic na fesie jakie jest otwarcie zaworu przy obrotach 1800 ) albo turbina lub sterowanie zmienną geometrią nie są za dobre.
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 26-07-2012 o 13:36

  3. #13
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    MMz
    Auto
    159 1.9 JTDm | EX 166 2.4 JTD
    Postów
    182

    Domyślnie

    widać, że przy 1.7 obr rzeczywiste jest dużo mniejsze od oczekiwanego, różnica 400-500 barów, przy zakresie 2.5-2.9 też coś jest nie tak, czuje spowolnienie auta, wyraźnie to czuć na wyższych biegach tzn. 3-6. A czy turbo było regenerowane? Nie wiem, mam ją nie cały rok, poprzedni właściciel też na pewno nie regenerował, być może, ze w Włoszech- ale tego nie sprawdzę.

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Sprawdz kolego kML jakie wartości pokazuje egr kiedy trzymasz obroty 1700-1800 i bedzie wiadomo czy to nie przez niego.
    A zakres 2500-2800 to zmienna geometria która szwankuje niestety.
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 26-07-2012 o 13:49

  5. #15
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    MMz
    Auto
    159 1.9 JTDm | EX 166 2.4 JTD
    Postów
    182

    Domyślnie

    Też to podejrzewam- geo, ktoś za grzecznie nią jeździł. Okey sprawdzę EGRa, akurat w tym zakresie mam nadmierne kopcenie. Zrobię też logi na 2 biegu, porównam wartości.

    EDIT.

    Kolejne logi, takie jak chciał danus77, (4bieg) but w podłodze i:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	intake.jpg
Wyświetleń:	103
Rozmiar:	98.9 KB
ID:	63860
    A tu EGR podczas jazdy po mieście:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	egr.jpg
Wyświetleń:	178
Rozmiar:	133.6 KB
ID:	63861

    - - - Updated - - -

    Chłopaki, dodałem kolejne logi
    Ostatnio edytowane przez kML ; 26-07-2012 o 18:38 Powód: dodano logi

Podobne wątki

  1. [159] przeładowanie/niedoładowanie turbo 159 1.9
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 14-03-2020, 20:38
  2. Logi 2.4 jtd turbo/przepływomierz
    Utworzone przez jarek1986 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-01-2014, 09:34
  3. Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 02-07-2013, 07:29
  4. Niedoładowanie na niskich obrotach 1.9 JTD 150km
    Utworzone przez arquadiusy w dziale 147
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post / autor: 22-05-2013, 08:28
  5. JTD 16V niedoładowanie przy stabilnej jeździe
    Utworzone przez lukas.elk w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 17:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory