3) bład P0303
- ten komunikat mowi tylko o tym że podczas całego cyklu suwu ECU nie zanotował przyspieszenia od tego 3 cylindra.
- czyli w tym cylindrze mieszanka nie została zapalona, spręzona, nie powstała iskra, wtryskiwacz nie wtrysnął paliwa, kompresja uciekła poprzez pierscien w cylindrze, dopisać co kto wie.
- ECU nie podaje przyczyny, bo sam nie wie, rejestruje tylko że jeden cykl wypadł, my to nazywamy wypadaniem zapłonu.
- raczej nie dziwne że na 3 cylindrze, biorąc pod uwagę parametr Corr, szkoda że alfadiag więcej nie podaje na temat tego parametru.
- P0606 to jest całkiem inny błąd.
4) U sond post-cat
Kod:
- to zacinanie i późniejsze wskazanie pos-cat zaczyna się przy pewnej temp.
- to sugestia może wyjaśnic dlaczego sondy maja rózne napięcia po wypadnięciu zapłonu.
- dlaczego MAF czasami pokazuje temperaturę powietrza + 143 st C.
- dlaczego wtedy pokazuje za niskie napięcia na akumulatorze.
- wszystkie te dane są otrzymywane z przetwornika analog- cyfra, zainstalowanego na hybrydzie ECU.
- to ten przetwornik jest odpowiedzialny za te problemy środowiskowe.
- podejrzewam że jak będzie niższa temperatura lub zimny silnik to ten efekt może nie wystąpić.
- dopiero dłuższa jazda, test OBD dynamiczny zarejestruje wypadanie zapłonu i problemy z parametrami środowiska.
- złośliwość tego błędu może być taka że nawet kolejne próby w komorze klimatycznej mogą nie wywołać tego błędu.
5) MAF
- pompa paliwa dośc długo trzyma ciśnienie, inaczej jest na 156 JTS.
- Majka masz nowe wtryskiwacze, byc może że wtryskiwacze na 156 JTS trochę puszczająlub puszcza pompa paliwa.
EVAP , ECU nie ma nic do korelacji większego, mniejszego przepływu powietrza.
Kod:
- jednak, aby tam jechać praca ECU – kabel wzbudzający – alternator – akumulator musi działać poprawnie.
- to jest takie małe perpetum-mobile, FES odczytuje z ECU, ECU odczytuje z przetwornika analog-cyfra, a ten przetwornik czasami ma odpały na minus.
- a ładowanie alternator- akumulator jest dobre, jest napewno inne tak jak zresztą podaje Auto Data (sprawdzałem, w tych innym autach U podaje się dla 3500 RPM i ma miec 14.2 V, w JTS RPM to 20000 i U== 12 V, totalna bzdura ).
- martwi tylko problem maksymalnego obciażenia i braku trzymania napięcia akumulatora mierzonego miernikiem cyfrowym.
Kod:
- niezależnie od wyniku prac elektryka, po16.08 wybieram się do elektronika od ECU, aby obejrzał sterownik.
- i to jest prawidłowe podejście, bo dużo symptomów wskazuje jednak na ECU.
- czasami mam jednak wrażenie że to wszystko przez ten przepełniony licznik, matko jakie ja bzdury gadam.
- ale jak znam programistów od alfy ....