Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: [156] problemy po naprawie silnika

  1. #1
    minos0
    Gość

    Domyślnie [156] problemy po naprawie silnika

    mam problem z moją TS po naprawie silnika- (wymiana pirscieni , planowanie głowicy, wymianie uszczelniaczy na zaworach, wymiana rozrzadu ) zaczeła sie zachowywac dziwnie po urochomieniu pływaja obroty, pojawia sie olej w kolektorze wydechoeym silnik zaczał brac olej, zdjąłem ponownie głowicę okazoło sie ze spadły uszczelniacze zaworów , załorzyłem ponownie nowe ,skręciłem silnik niestety tosamo powoli traca cierpliwośc -co mam robić jaka jest tego przyczyna.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A wymieniałeś tylko pierścienie czy robiłeś szlif cylindrów i dawałeś też nadwymiarowe tłoki?
    Natomiat co do spadających uszczelniaczy zaworó to albo jakieś wybrakowane, albo nie od tego samochodu, albo źle założone.

  3. #3
    minos0
    Gość

    Domyślnie

    uszczelniacze sa nowe dobrane według katalogu i nr win z dowodu rejstracyjnego ,tłoki były dobre , cylindry też , przed naprawa nie bylo problemu z olejem i wyciekami , przy uruchamianiu dzwonił zawory teraz jast cisza ale powstaly inne problemy .

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,622

    Domyślnie

    A wał i panewki?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    minos0
    Gość

    Domyślnie

    wał robiny na drugi wymiar naprawczy cisnienie oleju OK , panewki sa nowe główne i korbowodowe , problem jest cały czas z uszczelniaczami zaworów dlaczego spadaja , po krótkiej pracy silnika

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Olej bierze raczej dlatego, że na stare nieszlifowane cylindry, które nigdy nie będą idealnie okrągłe zalożyłes nowe idealne pierścienie - w tej sytuacji nie może być mowy o prawidłowym zgarnianiu oleju. Już nieraz spotkalem się z przypadkami podobnych problemów po wymianie samych pierścieni. Możesz mieć tylko nadzieję, że po pewnym czasie pierścienie się dotrą i sytuacja się poprawi.

  7. #7
    minos0
    Gość

    Domyślnie

    jeżeli chodzi o pierscienie i cylidry został dokonany pomoiar stopnia spręzania jest idealny jak nówka zoatała zrobiona próba olejowa baz zmian więc wykluczam ta usterkę , cięgle zastanawiam się dlaczego spadaja uczczelniacze zaworów tu jest problem z którym nie moge sobie poradzić

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kurczę - cudów nie ma - jeżeli jesteś pewny, że uszczelniacze zostały prawidłowo założone, to pozostaje tylko stwierdzić, że muszą być za duże czyli do do d...py, tym bardziej, że jest mało prawopodobne żeby założyć źle wszystkie 16 uszczelniaczy.

  9. #9
    minos0
    Gość

    Domyślnie

    sa dwa rodzaje uszczelniaczy do tego silnika 6 i 7
    6 nie wchodza na gniazda wiec nie ma mozliwosci ich zamontowania
    7 sa idealne takie same jak poprzednie orginały
    problemem jest to ze nie wszystkie spadaja najczesciej wydychowe z pierwszego cylindra . uszczelniacze porównywałem w róznych sklepach sa identyczne w karzdym prawdopodobnie z tej samej hurtowni , zastanawiam sie nad rozrzadem i jego prawidłowym ustawieniem czy niema to wpływu .

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Byli podobno i tacy, co badali wpływ Świąt Wielkanocnych na wielkość opadów w Afryce :mrgreen: , ale tak na poważnie to na pewno nie może to mieć związku z ustawieniem rozrządu. Na Twoim miejscu wymieniłbym te spadające uszczelniacze na inne i obserwował, co się będzie działo. Wiem, że to kupa roboty, ale chyba nie ma innego wyjścia. Przy okazji oglądnij dokładnie trzonki zaworów - może mają jakieś zadziory albo krzywizny i to powoduje spadanie uszczelniaczy.
    A tak swoją drogą to jak nie jesteś pewny dobrego ustawienia rozrządu to radzę to sprawdzić na blokadach, bo szkoda by było załatwić wyremontowany silnik.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 21-08-2014, 07:42
  2. [145] Problemy po nagrzaniu silnika
    Utworzone przez Gutek1983 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-05-2012, 08:11
  3. Problemy po naprawie nagrzewnicy (skrzynia i klima)
    Utworzone przez cypis166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-08-2010, 14:30
  4. Problemy po naprawie klimy
    Utworzone przez bapster w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 18:57
  5. Problemy z pracą silnika
    Utworzone przez Robert_P w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 08:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory