Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Zestresowałem się... Płyn chłodniczy 3.0

  1. #1
    Bieszczad
    Gość

    Domyślnie Zestresowałem się... Płyn chłodniczy 3.0

    Wiecie co? Zestresowałem sie bO zajrzałem pod maskę i jakby trochę pponiżej minimum był poziom płynu chlodniczego. Dolałem nieco a po przejażdżce półgodzinnej i zajrzeniu pod maskę znowu trochę ubyło z wyrównawczego zbiornika. Tak około 1 cm poziomu. Co to sie dzieje? Help!

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Ja bym wymienił płyn i dobrze odpowietrzyłl układ.
    1.Zlewasz stary korkiem na dole chłodnicy.
    2. Zalewasz nowym. Odpowietrzasz wstepnie korkiem górnym w chłodnicy(czekasz aż zacznie leciec płyn z niego bez powietrza.)
    2.Odpalasz bejbe, czekasz az sie zagotuje plyn do 90 stopni.
    3. Dajesz temp we wnetrzy na HOT ( aby nagrzewnice odpowietrzyć)
    4. Dolewasz do zbiorniczka wyrównawczego do kreski MAX
    5 jezdzisz i obserwujesz co sie dzieje.

    Może chłodnica puszcza- auto ma kilkanascie lat
    Może uszczeleczka pod głowiczką wypalona- co niemożliwe bo pisałęś że autko jezdzone przez pasjonata w niedziele było ( w dziale nasze belle).
    Nie wiem jak tam LPG sie ma do wypalania się uszczelki pod głowicą....
    Niech się jeszcze mądrzejsi wypowiedzą co maja junkersa zamontowanego...
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 16-08-2012 o 20:56
    [C

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    gdzieś Ci ucieka płyn - i albo gdzieś układ masz nieszczelny albo masz walniętą uszczelkę pod głowicą... Nie jestem mechanikiem i to co piszę opieram z postów które tu i nir tylko tu przeczytałem. Zajrzyj pod korek czy nie masz pod nim "budyniu", przyjrzyj się również czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie masz tłustych oczek jak w rosole...

  4. #4
    Bieszczad
    Gość

    Domyślnie

    Właśnie ten scenariusz z głowicą mnie stresuje. Kiedyś w innym aucie to przerabialem
    Raczej wszystko szczelne. Nie widać wyciekow. Muszę go poobserwowac.

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Ubywa Ci dużo i szybko. Jeżeli uszczelka pada to możliwym objawem jest biały dym o poranku po odpaleniu auta jak silnik jest zimnya a na dworze jest ciepło- kiedyś kolega miał tak w das auto(bez podtlenku). Może termostat. Może jakiś wąż dziurawy. JEst wiele opcji ale ja bym zmienił płyn i odpowietrzył na początek. Nie ma się co łamać autko i weże_ chłodnica nowe nie są.
    [C

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krispl
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Ford Focus MK2
    Postów
    133

    Domyślnie

    Moze was zaskocze ale tak widocznie ma byc, to samo przerabialem u siebie dolewalem, pod wplywem cisnienia wylewalo nadmiar i ciagle bylo ponizej min. Jezdze tak caly czas wszystko sprawne, uszczelki, szczelnosc itd ok, ten typ tak ma

  7. #7
    Bieszczad
    Gość

    Domyślnie

    Kto go tam wie. Niepotrzebnie zagladalem. Nie ubywa całkiem. Staje w okolicy minimum raczej. Oleju w płynie nie widać , zapach tez ok. Ale czysto w tym zbiorniczku to nie jest raczej. Lata robią swoje chyba.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    Ubywa Ci dużo i szybko. Jeżeli uszczelka pada to możliwym objawem jest biały dym o poranku po odpaleniu auta jak silnik jest zimnya a na dworze jest ciepło- kiedyś kolega miał tak w das auto(bez podtlenku). Może termostat. Może jakiś wąż dziurawy. JEst wiele opcji ale ja bym zmienił płyn i odpowietrzył na początek. Nie ma się co łamać autko i weże_ chłodnica nowe nie są.
    Tak wogole to dzięki za reakcje, mam nadzieje ze rozejdzie sie po kościach.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    wymieniałeś już chłodnice wody, jeśli nie to na bank masz ją zdegradowaną i przy większym ciśnieniu poci się i stąd ubytek, niestety chłodnice w V6 są kiepskie
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  9. #9
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    U mnie również płyn utrzymuje się na poziomie minimum. Gdy doleję więcej po jakimś czasie dolewka znika i wciąż jest minimum. Z tego co wiem jeszcze dwie inne V6 mają tak samo więc nie martwię się tym.

  10. #10
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał feecle Zobacz post
    U mnie również płyn utrzymuje się na poziomie minimum. Gdy doleję więcej po jakimś czasie dolewka znika i wciąż jest minimum. Z tego co wiem jeszcze dwie inne V6 mają tak samo więc nie martwię się tym.
    Uważam, że nie powinno tak być i nie jest to normalne nie w takim tempie powinien znikać płyn. W ciągu powiedzmy roku minimalnie może zejść ale związane jest to raczej z warunkami eksploatacji choćby odparowanie płynu. Dodam, że również mam V-kę i stan płynu nie zmienia się no chyba, że te z TB mają inaczej

Podobne wątki

  1. [159] płyn chłodniczy
    Utworzone przez gibson w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-11-2015, 20:51
  2. [159] Płyn chłodniczy, DPF
    Utworzone przez danianek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2015, 09:23
  3. Płyn chłodniczy
    Utworzone przez Reason w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-08-2009, 00:14
  4. [146] płyn chłodniczy 1.9TD
    Utworzone przez dareme89 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-05-2008, 13:12
  5. Płyn Chłodniczy!
    Utworzone przez goro w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 13-08-2006, 15:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory