Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Zachwanie przy przyspieszaniu, ok 3000obr/min JTD

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie Zachwanie przy przyspieszaniu, ok 3000obr/min JTD

    Witam wymieniłem ostatnio przepływomierz ,bo auto po regeneracji turbiny wogole nie szło ,bardziej wyło niż przyspieszało.Wymieniłem tydz temu przepływkę jest lepiej ale dalej ma takie dziwne przyspieszenie.Ciagnie dopiero od 2500 obr a przy 3000 obr ma nagle taki sekundowy spadek mocy i znowu przyspiesza do 4000 obr elegancko.Kupiłem przepływke używaną :/ co robić ?? Aha jeszcze jeden problem kiedy włacze klime i trochę na niej pojeżdzę to po np 2 h godzinach mam problem z odpaleniem auta .Odpala ale strasznie długo. Kiedy jeżdzę bez klimy jest OK .

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    MMz
    Auto
    159 1.9 JTDm | EX 166 2.4 JTD
    Postów
    182

    Domyślnie

    Podłącz FESa, zrób logi i się okaże. Może cięgno od turbiny jest źle wyregulowane, może zawór od sterowania.. Skoro była regenerowana to turbo możesz wykluczyć.
    Jak masz ciepły silnik to zawsze masz problem z odpaleniem?

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Bez komputera i jakiś testów dynamicznych możesz wymieniać w nieskończoność.

    Coś ze sterowaniem turbiny?
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    Robiłem już kiedyś logi ze znejomym i dałem na forum .NIby wszystko było dobrze bład tylko od egr wyskakiwał ,ale mam zaślepiony.Ktoś pisał ze może cięgno od turbiny jest źle wyregulowane) ale jak to sprawdzić? mechanik mowi ze chce 300 zł za ustawienie turbiny :/ ,apropoo silnika własnie jak jest rozgrzany i pojezdzę na klimie (bez jest ok) jeśli chodzi o odpalanie/

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Musiałbyś zaopatrzyć się w : http://allegro.pl/wakuometr-pompka-c...520434670.html

    i musiałbyś ja podłączyć i napompowac cisnienie - grucha powinna sie ruszyc przy 0.8 bara a pełne wychylenie powinno być przy 1,7. Musze jeszcze poszukać i sie upewnic odnośnie tych wartości ( bo też je na forum wyczytałem) ale jakos tak swoją regulowałem i ładnie chodziła wcześnie wstawała i przeładowan nie było.

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    MMz
    Auto
    159 1.9 JTDm | EX 166 2.4 JTD
    Postów
    182

    Domyślnie

    No jak Ci startuje od 2,5 to na pewno wszystko ok nie jest, sprawdzałeś wężyki?

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    tak cisnie i cała reszta jest OK .

    - - - Updated - - -

    Kiedyś mi pisałeś żę trzeba wyregulowac turbine pamietasz??

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dawid_007_04
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Tucze
    Auto
    Była Alfa 155 2,5 TD 1994r. Alfa 166 3.2 V6 , Alfa 166 2,4 JTD 2000 r
    Postów
    327

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    grucha powinna sie ruszyc przy 0.8 bara a pełne wychylenie powinno być przy 1,7. Musze jeszcze poszukać i sie upewnic odnośnie tych wartości ( bo też je na forum wyczytałem) ale jakos tak swoją regulowałem i ładnie chodziła
    Jak byś mógł się upewnić czy te wartości są prawdziwe był bym wdzięczny, też to kiedyś przeczytałem na forum ale nie mogę znaleźć.. U mnie prawdopodobnie też cięgno od sterowanie zmienną geometrią do regulacji, jakiś czas temu rozbierałem turbo by wyczyścić łopatki i coś mi się wydaje że źle je wyregulowałem, u mnie auto ładnie ciągnie od dołu, tylko mi kopci na czarno, dolot sprawdzałem, szczelny wtryski też więc zostaje mam nadzieje to cięgno do regulacji. Dla porównania mam zrobione logi na 4 biegu 1500 obr. i gaz w podłogę. Może ktoś wrzuci to porównamy, mój silnik 2,4 JTD CF2 136 KM.

    http://www.sendspace.pl/file/a83f5af2276d7d1abab8d29

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    poproszę kumpla zeby wysłał mi jeszcze raz moje logi wtedy co robilismy.u mnie od dołu ciegnie do 2000 obr pozniej zamulenie (spadek mocy i od 2500 znowu zaczyna ciagnąc aż do 3000 obr i znowu sekudnowy spadek a najbardziej to odczuwam na właczaonej klime .dzisiaj mu dałem do oporu klima właczona na maxa i zaswieciła mi sie marchewka na 10 sekund .:/ mam dosyc diesla włozyłem w te auto przez 3 lata chyba z 12.000 zł masakra.Zastanawiam sie może zaciągnąć kredyt i kupić silnik z 2003 roku wtedy wszystko bedzie oK :/ -------moje też ma 136 KM -------
    Ostatnio edytowane przez dejvid27 ; 21-08-2012 o 12:43

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    MMz
    Auto
    159 1.9 JTDm | EX 166 2.4 JTD
    Postów
    182

    Domyślnie

    Dawid z Twoich logów nic nie wynika.. A gdzie oczekiwane ciśnienie doładowania? Na pierwszy rzut oka geo masz ok, zaworek masz ok, do regulacji cięgiełko, przy ok. 1,8 tyś obr powinno być 2,0 mbara. Chyba, że masz inne oczekiwane ciśnienie niż ja w CF3. Za mało powietrza, więcej paliwa = czarny dym.

    - - - Updated - - -

    dejvid, jak nie podłączysz FESa to nawet sam sobie nie pomożesz.. i możesz wkładać w auto drugie 12 tyś. zł. i mieć dalej problem..

Podobne wątki

  1. Gaśnie przy przyspieszaniu
    Utworzone przez lukasz2511 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 18:00
  2. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-11-2011, 13:57
  3. Drgania przy przyspieszaniu na obr. <2,5 tys. jtd
    Utworzone przez pawel616 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-07-2011, 14:31
  4. [145] przy przyspieszaniu szarpie
    Utworzone przez czart79 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 24-03-2011, 09:20
  5. [156] Stuki przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 20:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory