Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Temat: JTD 16V Opoznione turbo i chmura dymu

  1. #21
    pleberk
    Gość

    Domyślnie

    Wymieniona przepływka i wszystko w 100% zaje*iste )

  2. #22
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    Masz nieszczelność w dolocie. Sprawdź czy dwa gumowe przewody nie są dziurawe.
    Kiedy gasisz silnik, telepie budą?
    Sorki za off'a, ale właśnie czym może być spowodowane telepanie budą przy gaszeniu ???
    Mam tak od czasu do czasu i na pewno nie jest to wina dwumasy (sprawdzona niedawno podczas wymiany sprzęgła).

    Pzdr

  3. #23
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slom Zobacz post
    Sorki za off'a, ale właśnie czym może być spowodowane telepanie budą przy gaszeniu ???
    Mam tak od czasu do czasu i na pewno nie jest to wina dwumasy (sprawdzona niedawno podczas wymiany sprzęgła).

    Pzdr
    Najczęściej drążek reakcyjny ( gumowo metalowy element u góry silnika). Drugie - nie domykająca się klapa gasząca (mylnie zwana przepustnicą).
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slom Zobacz post
    czym może być spowodowane telepanie budą przy gaszeniu ???
    już chyba 10. raz to piszę:
    nieszczelność układu podciśnienia- jakiś gumowy wężyk jest pęknięty: któryś idący do turbo lub do klapy gaszącej

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    już chyba 10. raz to piszę:
    nieszczelność układu podciśnienia- jakiś gumowy wężyk jest pęknięty: któryś idący do turbo lub do klapy gaszącej
    Dzięki kolego, podejrzewam że to będzie właśnie układ podciśnienia.
    Tym bardziej, że wczoraj przy szybkiej autostradowej jeździe ECU złapał dwa błędy: P0238 oraz P1236 no i tryb awaryjny
    Jutro sprawdzam wężyki.

    Pzdr

  6. #26
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    P0238, P1236 - sterowanie łopatkami albo same łopatki zapieczone. Blokują się w jakiejś pozycji.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar psylo
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Audi A5 Sportback
    Postów
    768

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    aha jeszcze jedno nie przekraczaj 2000rpm przy zimnym silniku,
    na zrzutach jest 3000rpm przy 30stC - szanuj silnik, bo kiedyś może się obrazić
    Maksymalnie 2000rpm to chyba jednak przesada. Przy normalnym przyspieszaniu i zmianie biegów będzie wskakiwał na 1400-1500 rpm, a to już zdecydowanie nie jest zdrowe...

  8. #28
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Nic mu nie będzie. Nie należy przesadzać z tą "niezdrowością" niższych prędkości obrotowych. Wreszcie nie bez powodu w tych granicach jest maksymalny moment obrotowy. Więcej np. sobie zaszkodzi gdy będzie mocno kręcił nierozgrzaną turbiną.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar psylo
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Audi A5 Sportback
    Postów
    768

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Nic mu nie będzie. Nie należy przesadzać z tą "niezdrowością" niższych prędkości obrotowych. Wreszcie nie bez powodu w tych granicach jest maksymalny moment obrotowy. Więcej np. sobie zaszkodzi gdy będzie mocno kręcił nierozgrzaną turbiną.
    Eee chyba jednak maksymalny moment obrotowy nie jest na 1400-1500 rpm... A też takie obroty nie służą dobrze dwumasowi, szczególnie przy rozpędzaniu samochodu co chwilę w jeździe miejskiej. Ja jednak preferuję zmianę biegów na zimnym silniku w okolicach 2300-2500 rpm i "wskakiwanie" na 1800-2000 przy przyspieszaniu po ruszeniu ze świateł itp.

  10. #30
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał psylo Zobacz post
    Eee chyba jednak maksymalny moment obrotowy nie jest na 1400-1500 rpm... A też takie obroty nie służą dobrze dwumasowi, szczególnie przy rozpędzaniu samochodu co chwilę w jeździe miejskiej. Ja jednak preferuję zmianę biegów na zimnym silniku w okolicach 2300-2500 rpm i "wskakiwanie" na 1800-2000 przy przyspieszaniu po ruszeniu ze świateł itp.
    No, jest 305 Nm przy 2000 obr/min. Znaczna górka zaczyna się już od ok. 300 obr. niżej. Jak dobrze pamiętam, to już przy 1500 ma więcej niż max TS 2.0. Jakby to powodowało takie dolegliwości, to pierwszy, który by o to zadbał to producent (czysto finansowa sprawa) Sunąłby moment dużo wyżej. jednak straciłby to co jest wielką zaletą czyli nisko moment obrotowy o dużej wartości.
    Może gdyby ktoś ciągle jeździł w zakresie do 2000 i jeszcze szarpał silnikiem... ale i tu myślę, że wcześniej mu poduchy, przeguby wewnętrzne siądą Dwumas nie jest z porcelany. Jest przewidziany do pracy w tych właśnie zakresach obciążeń. A te gadania o złym wpływie, to "mechanikowe legendy" (bez urazy nie do Ciebie to piszę, a ogólnie)
    Jak ktoś chce, to niech jeździ inaczej. Ale te +500 obrotów wiele nie zmieniają. Właściwie obciążenie dmumasy, naciski na elementy tłumiące są jeszcze większe. Na zimnym silniku raczej chodzi o tarcie i w związku z tym zużycie elementów współpracujących, bo do przenoszenia tego dużego momentu jak można się domyślać elementy są przystosowane. To logiczne. Problemem byłby zimny silnik i tak 3500-4000 obr. i tak przez dłuższy czas. Wtedy pierścienie, turbinka, panewki się odezwą.

    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] chmura dymu i silnik stoi
    Utworzone przez olej7777 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 17-12-2014, 09:48
  2. [159] Czarna chmura dymu
    Utworzone przez konrado90 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-10-2013, 23:45
  3. [159] Chmura dymu - turbina?
    Utworzone przez Airen w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 21:37
  4. wielka chmura dymu??co robic??pomocy?
    Utworzone przez jasio80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-01-2011, 18:51
  5. brak mocy i Chmura dymu
    Utworzone przez sopel w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory