Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 40

Temat: 16 czy 17"

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    to wzglada jak spor miedzy 1.9jtd i 2.4 jtd.. Tam wszyscy nazekaja, ze prz 2.4 szybciej padnie zawias.. tutaj jakos nie bardzo wlasciciele 1.9 pamietaja o zawiasie...

    Ja proponuje 16'' i nowy komplet opon! Cenowo wzjdzie jak planowane 17'' ze starymi kapciami.

    pamietaj tez, zeby nie pakowac opon szerszch jak 205 do Twojego motoru, odbije sie to na osiagach i spalaniu.. same cale juz wplyna na kopcenie i osiagi. 1.8 szalu nie robi.
    Ostatnio edytowane przez minciu ; 23-08-2012 o 18:57
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mariatchi
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Alfetka 156 SW 1.9 JTD 16V
    Postów
    123

    Domyślnie

    Jeździłem na felgach od 13" do 18". Opiszę te większe. Seat Ibiza 16" 195/45/16 Uniroyal Rainsport+fabryczne sportowe zawieszenie-bajka, Opel Vectra C GTS 17" Falken Ziex 215/50/17+fabryczne sportowe zawieszenie-bajka, Alfa Romeo 156 SW kupione na kołach 18" 215/40/18 z zawieszeniem obniżonym, niefabrycznym-moim zdaniem nie nadawał się ten zestaw do codziennej jazdy, mimo bajecznego wyglądu. Wróciłem do 16" 205/55/16 i zrobiło się cicho, miękko, ale mniej fajnie na zakrętach, natomiast na pewno będzie mniej obciążony budżet domowy w przypadku wymiany opon na nowe.

  3. #23
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

    Domyślnie

    W moim przypadku zimowe 15, na lato 16. różnicy w jeździe nie ma.
    Teraz żałuję że nie kupiłem 17. Ale 16 "telefony"... tak mi się podobają...!

  4. #24
    Użytkownik Embrion Avatar Yasiu22
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 1999r
    Postów
    21

    Domyślnie

    Jeśli nie masz jakichś super twardych sprężyn to bierz 17-tki, w swoim mam 17 (45/225) + progresywne sprężynki AP (16 cali na zimę) i nie ma specjalnej różnicy między 16 a 17 oczywiście do momentu kiedy nie wjedzie się w dziurę

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    A co myslicie o takich felgach ??

    http://allegro.pl/felgi-17-5x98-alfa...507103336.html

    Kształt chyba by pasował ale jak z trwałością takiego kompletu na lato ?? Nigdzie nie widzę podanego producenta :/

    PS
    Poluje na takie http://allegro.pl/alufelgi-17-felgi-...550209847.html ale co sie trafią to kazda z jakas zadra itp a tanie nie sa
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kusior007
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szadek, Poland
    Auto
    AR 156 SW FL 1,9 jtd 16v m-jet.
    Postów
    375

    Domyślnie

    Poluje na takie http://allegro.pl/alufelgi-17-felgi-...550209847.html ale co sie trafią to kazda z jakas zadra itp a tanie nie sa[/QUOTE]

    Kolega Twardy na forum miał takie na sprzedaż, i jeszcze ktoś z ładnymi oponami, poszukaj na forum, w dziale bazar.

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał minciu Zobacz post

    pamietaj tez, zeby nie pakowac opon szerszch jak 205 do Twojego motoru, odbije sie to na osiagach i spalaniu.. same cale juz wplyna na kopcenie i osiagi. 1.8 szalu nie robi.

    No to u mnie przy 1.6 auto powinno chyba jechać do tyłu bo mam 215 .

    A tak na poważnie to trochę przesada z tym przełożeniem osiągów na szerokość opon czy rozmiar felg. Zimówki mam 185/65R15 a letnie 215/45R17 i nie widzę żeby po zmianie kół jechało mi się jakoś zdecydowanie inaczej jeśli chodzi o przyspieszenie. A teraz odnośnie tych cali i wpływu na osiągi, spalanie itp - może mi ktoś wyjaśnić jak to ma działać? Z zasady jeśli zakłada się felgi o większej średnicy to wraz z nimi idą opony o niższym profilu by nie zmieniać całkowitej wielkości koła, więc na jakiej zasadzie ma to wpływać na wymienione wcześniej czynniki?

  8. #28
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    A teraz odnośnie tych cali i wpływu na osiągi, spalanie itp - może mi ktoś wyjaśnić jak to ma działać? Z zasady jeśli zakłada się felgi o większej średnicy to wraz z nimi idą opony o niższym profilu by nie zmieniać całkowitej wielkości koła, więc na jakiej zasadzie ma to wpływać na wymienione wcześniej czynniki?
    większa średnica = większa szerokość = szersze opony = większy opór toczenia
    ale uważam, że to nie maluch, żeby odczuwać jakąś różnicę

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Największy wpływ na osiągi i spalanie ma szerokość opony - im szersza tym większe pole styku z drogą, więc większa przyczepność = większe opory. Więcej mocy trzeba zużyć by je pokonać i przez to osiągi dla niektórych spadają
    Większa felga to też masa wirująca dalej od środka - czyli wybrany punkt wiruje z większą prędkośćią... a więc przy tej samej ilości obrotów/min potrzebujesz więcej energii żeby nią zakręcić.

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    większa średnica = większa szerokość = szersze opony = większy opór toczenia
    Z tym, że większa średnica nie musi pociągać za sobą większej szerokości felgi a tym bardziej szerokości opony. Dlatego ja bym tego znaku równości nie stawiał.


    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Największy wpływ na osiągi i spalanie ma szerokość opony - im szersza tym większe pole styku z drogą, więc większa przyczepność = większe opory.

    To na pewno, ale nie wiem czemu sporo jest osób które się upierają, że jak się założy większe felgi to auto słabiej jedzie. Chyba, że stosują skrót myślowy przedstawiony powyżej wychodząc z błędnego założenia.
    Ostatnio edytowane przez drift-r ; 27-08-2012 o 13:48

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  3. Zlot Ogólnopolski "Alfaholicy" 2013 - Tor "Kielce" (Miedziana Góra)
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 703
    Ostatni post / autor: 21-08-2013, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory