Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Alfa Romeo 156 1.8 TS koło pasowe w którą strone odkręcić?

  1. #11
    pona-91
    Gość

    Domyślnie

    dobra wszystko jasne kupiłem blokady , jestem na etapie rozkręcania głowicy , pytanko jakim kluczem jest przykrecona głowica do bloku , co to za klucz i rozmiar?

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Blokady to za mało - musisz mieć jeszcze czujnik zegarowy i klucz do koła rozrządu. Jak będziesz luzował koło wałka wydechowego to uważaj, żeby nie uszkodzić czujnika Halla.
    I pamiętaj - TS-a ustawiamy TYLKO na pływających kołach.
    Klucz do odkręcenia głowicy to sześcoramienna gwazda TORX T-60.

  3. #13
    pona-91
    Gość

    Domyślnie

    Głowica w regenracji wałki wykręcone , teraz pytanko jak odkrecić w wałku wydechowym tą śrubę na klucz 18? ma normalny prawy gwint? jak to najlepiej zrobic poza silnikiem ?

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Prawy gwint, 102-126 Nm. Odkręcać się powinno na silniku, z założoną blokadą na wałku, używając tego:
    Załącznik 67055
    do przytrzymania koła zębatego.

  5. #15
    pona-91
    Gość

    Domyślnie

    dzięki powiem tak , na głowicy widać było jedynie 2 zawory pogięte , poszła d sprawdzenia okazało sie że 16 skrzywione , więc naprawa głowicy nieopłacalna , muszę kupić używkę .

    Może ktoś z forum sprzedaje części i ma silnik 1.8 TS , bo potrzebuje głowice w rozsądnej cenie . Jak macie namiary byłbym wdzięczny. Niestety nie moge zamiescić ogłoszenia.

    Pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez pona-91 ; 25-08-2012 o 10:03

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Same zawory to nie jest straszny koszt.Mialem kiedys komplet za nie cale 300zl
    Glowica tańsza nie bedzie raczej,a jak jest szczelna to lepiej zrobic remont i miec spokoj

  7. #17
    pona-91
    Gość

    Domyślnie

    Mam pytanie zawory jak się skrzywiły , delikatnie zjechały krawędzie tych wypustek zaworów wydechowych w tłokach , skoro nie są pęknięte mogą takie zostać? Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1forum.jpg
Wyświetleń:	529
Rozmiar:	116.7 KB
ID:	67070Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2012-08-25 14.53.19.jpg
Wyświetleń:	984
Rozmiar:	104.5 KB
ID:	67071
    oczywiscie gładź cylindra idealna.
    Ostatnio edytowane przez pona-91 ; 25-08-2012 o 14:44

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    Prawy gwint, 102-126 Nm. Odkręcać się powinno na silniku, z założoną blokadą na wałku, używając tego:
    Załącznik 67055
    do przytrzymania koła zębatego.
    Klucz, który pokazałeś wystarczy w zupełności.
    Blokady na wałku nie potrzeba. Blokady służą tylko i wyłącznie do ustawienia wałków, a nie do odkręcania kół, czy wariatora.
    Chociaż wiem, że są tacy, którzy je do tego wykorzystują i jeszcze mieli to szczęście nie zniszczyć gwintów w glowicy.
    Ale widziałem też zniszczone gwinty właśnie z powodu stosowania blokad do tych celów.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Tłoki tak wyglądaja po prostu zwyczajnie z tymi wypustkami
    Śruby z mostków są krótkie jeżeli chcesz wykorzystać blokade do odkręcenie i nie zniszczyć gwintu to odrobine dłuższe są wkręcone w mostku trzymjącym wałki ale to też ryzyko M7

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie

    a nie lepie wałek miedzy dwie deski i ścisnąćw imadle i dopiero odkręcić śrubę? skoro wałki masz na wierzchu to chyba nie problem...

Podobne wątki

  1. Koło pasowe wału korbowego. Jak odkręcić? 2.5 V6
    Utworzone przez Jomcito w dziale 166
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 01-12-2017, 12:50
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-10-2015, 10:33
  3. Jak odkręcić koiło pasowe w 2, 4 JTD 98'
    Utworzone przez krawol87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-10-2010, 05:54
  4. Jak odkręcić koło pasowe w 2.4 jtd
    Utworzone przez cin1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-08-2010, 11:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory