Strona 2 z 12 PierwszyPierwszy 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 113

Temat: czy warto kupić alfę 156 2.5 i zagazować ?

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał Aster156 Zobacz post
    Czyli jak... diesel
    Kolego rado91 jak robisz 20 km dziennie to nie inwestuj w LPG, tylko szukaj już zagazowanej lub kup diesla
    Robi 20km w jedna strone napisal, wiec 40km dziennie x np.22 dni = 880 miesiecznie na same dojazdy do pracy wiec ja bym sie nie zastanawial miedzy dieslem a vka tylko bral to 2... sam jezdze od 3 lat vka bez gazu a nie robie nawet tych 800km miesiecznie. Pozdrawiam
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  2. #12
    Rado91
    Gość

    Domyślnie

    no właśnie to wychodzi 800 km miesięcznie + czasem sobota praca wyskok gdzieś na sklepy do miasta za byle czym to się wydaje ale czasem tysiąc km na miesiac będzie jak nie więcej ;/ tym bardziej jak trzeba gdzieś jechać po coś a najbliższe większe miasta to min 20km w jedną stronę ;/ a i na weekend się czasem wydarzy wyjechać np do brennej a kilometry lecą. Więc jest dylemat w co by tu zainwestować najlepiej diesla czy v'ke z gazem ale jest na to rok czasu jeszcze bo zamierzam pokulać narazie tą moją bellę troszeczkę a i inne ważniejsze wydatki się szykują więc coś na przyszły rok dopiero a paliwo jak wiadomo dalej w górę a nie w dół ;/ tylko że do gazu i tak co jakiś czas liczyć trzeba zatankowanie Pb ;/

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Cytat Napisał Aster156 Zobacz post
    Czyli jak... diesel
    Kolego rado91 jak robisz 20 km dziennie to nie inwestuj w LPG, tylko szukaj już zagazowanej lub kup diesla
    Aster twoja Astra też tak brzmi jak 2.4JTD z tych filmików? Czy ty je oby pościłeś sobie??
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Cytat Napisał minciu Zobacz post
    Aster twoja Astra też tak brzmi jak 2.4JTD z tych filmików? Czy ty je oby pościłeś sobie??
    Minciu moją piękną Asterką to śmiga żoneczka

  5. #15
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Renault Laguna Turbo
    Postów
    1

    Domyślnie

    Niestety szczegółowo jeśli chodzi o 156 V6 i LPG nie doradzę, natomiast ws samego użytkowania V6 zasilanej LPG ......... Od kilku dni śledzę Wasze forum ponieważ rozważam w 2013r zakup 156 po ostatnim lifcie z dwoma silnikami; diesel 2.4 i benzyna V6 (plus montaż LPG). Od sierpnia 2009r użytkuje swoją mazdę 626 2.5 V6 z 1995r (165KM manual). We wrześniu 2009r założyłem w niej sekwencyjną instalację na elektronice KME i wtryskach Magic. Od tego czasu pokonałem autem 40 000km. Odnosząc się do spalania benzyny w aucie zasilanym LPG to wg moich wyliczeń Pb 95 pochłonęła 2600 zł (wiadomo we wrześniu 09r startowaliśmy z kwotą ok 4.45 za litr 95-ki). Z kolei gazu zużyłem za kwotę ok 11 500zł. Idąc dalej wychodzi, że średnio w rok pokonuję 13,333km co daje nam ok 860 złotych na benzynę na rok. Niby mało i nie. Ja przyznam, że pomimo szacunkowych wyliczeń, po zsumowaniu kosztów benzyny na przestrzeni trzech lat, jestem trochę zniesmaczony. Nie oczekiwałem cudów ale prawie 900zł na rok dało mi średnio 71 zł / mies wydatków na benzynę.
    Mieszkam w Łodzi, która dziś ma ok 750tys mieszkańców (chyba). Do pracy jeżdżę autem może trzy razy w tygodniu. Najczęściej auto służy na wypad po zakupy i dojazd na działkę czy do rodziny.
    Przyznam, że pomimo 17letniego samochodu nie miałem z jego sercem większych przygód, jednak rozważając teraz zakup auta na ok 4 lata, biorąc pod uwagę koszt instalacji w belli V6 (powiedzmy ok 3200zł) plus koszt benzyny około 3600-3800 zł na rozruch (licząc na przestrzeni 4 lat) mamy okolice 6800zł - 7000zł.

    Ja bardzo lubię swoje 220 Nm kręcące się wysoko, bardzo podoba mi się dźwięk silnika podczas przyśpieszania, jednak po swoich doświadczeniach z V6 i LPG raczej będę się kierował ku R5 2.4 jtd. Wydaje mi się, że przy złych wiatrach, nawet dwumas, sprzęgło, turbina - nie przekroczą powyższej kwoty.

    Na minus LPG dodam, zmniejszoną przestrzeń w bagażniku, zwiększoną masę pojazdu (liczę samą instalację i gaz), wyraźnie mniejszy zasięg. Nie dorównam Wam wiedzą ale wydaje mi się, że 156 z V6 i 2.4 diesel w wersji 20V ważą bez mała tyle samo, więc gaz w butli i same graty dadzą nam +/- 50kg.

    Niestety nie jeździłem 156 z V6 i nie mogę być świetnym sędzią w tym starciu ale po samej przejażdżce 2.4 20V w SW gdybym to ja na dzień dzisiejszy miał wybierać to zakupiłbym diesla. Po pierwsze każdy z nas szuka auta zadbanego i dążymy aby w jednej chwili nie "zabiły" nas dwumasy, sprzęgła i turbo, po drugie dość małe zainteresowanie alfami w Polsce powoduje, że wersje z dieslem mają bardzo dobrą cenę. Mimo wszystko diesel ugnie się pod benzyną jeśli nade wszystko stawiamy dźwięk widlastej szóstki i wkręcanie się jej na obroty. Kolejna sprawa to różnica w zakupie zadbanej Vki i ropniaka, jednak 6 cylindrów w cenie zakupu może bardzo zbliżyć się do poziomu diesla a nawet o kilka euro przeskoczyć "klekota". Ostatnia istotna sprawa w wypadku diesel vs benzyna to rozważenie czy będziemy przygotowani na mogący się pojawić nagły wydatek oscylujący w okolicy 1000-2000zł (turbo/dwumas). Jeśli nie to faktycznie comiesięczne nakłady na benzynę i gaz będą rozsądniejszym rozwiązaniem niż zakup diesla.
    Jest to chyba mój drugi post na forum więc jeśli w pośpiechu naruszyłem zasady to chylę czoła i jestem gotowy do poprawek.

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Robi 20km w jedna strone napisal, wiec 40km dziennie x np.22 dni = 880 miesiecznie na same dojazdy do pracy wiec ja bym sie nie zastanawial miedzy dieslem a vka tylko bral to 2... sam jezdze od 3 lat vka bez gazu a nie robie nawet tych 800km miesiecznie. Pozdrawiam
    Czyli podobna do mojej kalkulacji bo ja mam 2x42x12= 1000 z lekkim haczykiem do roboty
    Gaz się opłaca, zwłaszcza ze ja robię drugie tyle w wolnym czasie i mam instalacje ustawioną bardzo nie ekonomicznie:
    1. Gaz działa w przedziale od 700 do 6200 obrotów- poniżej i powyżej PB
    2. Temperatura przełączania 40 stopni
    3. Co 3 miesiące na Benzynie plus jak są mrozy to też na LPG nie latam
    4. Podjazdy do 5 kilometrów to też mi się nie chce jeździć na LPG i wyłączam przyciskiem

    Teraz najlepsze jeden mi tu wmawiał awarie reduktora ze nie wyrabia i takie tam, a ja po prostu mam ustawiona jak mi się podobało i tak pali mniej PB niż instalacja ustawiona ekonomicznie, bo na 100 kilometrów mam góra 3 odpalenia na zimnym. A i mojej nawet koń na LPG nie ubył według hamowni
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 28-08-2012 o 11:28

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    kolego 5 cylindrów robi naprawdę piękny dźwięk. Ja mam 150 konne wydanie i mam trzy elementy które ci się spodobają!!
    1)oszczędność
    2)dźwiek
    3)przyspieszenie

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Cannabis
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 156 1.6 TS 99' AR 156 2.5v6 02'
    Postów
    262

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Teraz najlepsze jeden mi tu wmawiał awarie reduktora ze nie wyrabia i takie tam, a ja po prostu mam ustawiona jak mi się podobało i tak pali mniej PB niż instalacja ustawiona ekonomicznie, bo na 100 kilometrów mam góra 3 odpalenia na zimnym. A i mojej mojej nawet koń na LPG nie ubył według hamowni
    Skoro przytoczyłeś moje spostrzeżenia na temat awarii twojego reduktora(tak wiem że z nim wszystko ok a że przerzuca na PB to dlatego że ty tak chcesz) to byś na pisał koledze że jak kupi swoją vke i bedzie montował do niej gaz żeby zwrócił uwagę czy nie podpiera sie właśnie PB czy to powyżej czy poniżej obrotów bo to właśnie znak że coś jest nie tak i niech nie słucha wyjaśnień osoby montującej że tak ma być bo tak być nie powinno. Niech sam zdecyduje czy chce mieć nie ekonomiczną instalacje co będzie w korkach chodzić na PB i przy wyższych obrotach czy też nie. Mi osoba montująca gaz od razu oświadczyła że takie rozwiązanie jest nie dopuszczalne i dobierze graty oraz ustawi gaz tak żeby sie nie podpierała i chodziła w pełni obrotów.
    Co do samego gazu w 2.5 jak widzisz wiele osób na forum jeździ na gazie więc ten silnik dobrze sobie z nim radzi. Tu masz fajny kalkulator LPG i sobie przelicz http://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html czy Ci sie opłaca.
    Ostatnio edytowane przez Cannabis ; 28-08-2012 o 11:44

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Ostatnio się nasłuchałem ze gaz wykańcza silnik to ciśnienie sprężania sprawdzę przy okazji rozrządu, bo rozbieranie do gniazd zaworowych sensu nie ma, ale być może i tam będzie inspekcja tylko że za rok.
    W tej mojej już gaz jest 70-80 tysięcy i chodzi jak trzeba, ale od instalacji dużo zależy i opieki nad nią, znam inne V-ki z LPG i czasem są poważne problemy, plus ludzie często przekręcają śrubę przy zaworze żeby mniej spaliła i może to działa chociaż na zdrowy rozum nie powinno, ale jak za 50% ceny PB się ma inne paliwo, a spala go 10-15% więcej to czego chcieć więcej.

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Ech.....
    To może z innej strony ugryzę temat. Gdy szukałem auta dla siebie widziałem jedno - ma dawać frajdę!!! Dla każdego znaczy to coś innego, jeden lubi trzęsące się auta od 5-cylindrowych diesli, inni lubi cichy szum V6 na 2.5krpm.
    Jak widać z wypowiedzi forumowiczów koszty paliwa i eksploatacji R5 i V6 w perspektywie dłuższej są bardzo zbliżone, a przy LPG to już nawet nie można o tym dyskutować.
    Panowie - żyjemy raz i warto pomyśleć o przyjemności, a nie tylko PLNy i PLNy. Mnie na diesla w Alfie nie namówi nikt. Co innego 1.9 w nowym Megane. Kultura pracy o niebo wyższa, wyciszenie i charakterystyka pracy bije diesla 1.9 Alfy na głowę.
    I żeby coś rozsądnego na koniec, a nie tylko subiektywne odczucia - moje V6 pali 12l PB, we wrześniu idzie na LPG. Moje 4, albo 5 auto na LPG to już będzie. I choć stać mnie na 1200pln/mc to wolę na to samo wydać 750. A za resztę pojechać na weekend sobie gdzieś. Słuchając V6 pomiędzy 3 a 5krpm. Po przejściu za 5krpm żona krzyczy zwolnij, a młody krzyczy gazu!!!! I to są emocje

    Pozdrawiam wszystkich Alfistów!

Podobne wątki

  1. czy warto kupić Alfę 147 z 2001r. ?
    Utworzone przez mjacob w dziale 147
    Odpowiedzi: 77
    Ostatni post / autor: 24-12-2016, 17:24
  2. Czy warto kupić tą Alfę 156 1.9 JTD
    Utworzone przez ubek w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 10:50
  3. Czy warto kupić Alfę 156 ?
    Utworzone przez mistico w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 20:55
  4. Czy warto kupić Alfę Romeo 156 1.9 JTD
    Utworzone przez Javier66 w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 16-02-2011, 18:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory