Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 50

Temat: [156 JTD 2,4] olej w cylindrach

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał marioroza Zobacz post
    Nie zdusisz rozbieganego silnika. Wchodzi on na max obroty samoczynnie i albo wypali się olej albo nie wytrzyma silnik.
    A próba zatrzymania go na biegu mogłaby rozłożyć sprzęgło na części pierwsze.
    Oczywiście, że można to zrobić.
    1 zduszenie na biegu, ale rozwalenie sprzęgła i zerwanie paska jest wielce prawdopodobne.
    2 odcięcie dopływu powietrza, trudne ale wykonalne- ideałem byłoby ręczne zamknięcie klapy gaszącej (jeżeli silnik ją ma)

    A rozbieganie spowodowane jest rozwaleniem uszczelnienia w turbo. Jest smarowanie pod dużym ciśnieniem, więc puszczenie oleju na wirnik sprężarki tak się kończy. Oczywiście nie mówię tu o drobnych przeciekach.
    IC nie ma nic do gadania. Olej jest brany z silnika. Powietrze pod ciśnieniem i tak przepchnie olej do kolektora. Potem to mamy silnik odrzutowy...

  2. #22
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

    Domyślnie

    A pierwszym znakiem że może tak się stać może być siwy, niebieskawy dym z rury wydechowej?
    Rozwalenie sprzęgła jest raczej pewne w takim przypadku zwłaszcza przy dużej mocy silnika.
    Zduszenie silnika zatykając dopływ powietrza jest chyba jedynym wyjściem o ile przyjdzie to do głowy będąc w ciężkim szoku.

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mku1980
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    156 2,4 JTD
    Postów
    57

    Domyślnie

    wiec trzeba to zrobić szybko zanim poleci na wysokie obroty

  4. #24
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

  5. #25
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bielsko Biała
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 150
    Postów
    109

    Domyślnie

    jeżeli odpaliła do szczału nic powaznego sie nie stało JTD to bardzo wytrzymała konstrukcja na tle innych , mogło pokrzywic korbowody ale byłby problem z odpaleniem a skoro zapaliła to nic powaznego . wymieni turbo wywal katalizator bo bedzie wstyd jezdzic zobaczysz jak dostanie temp pracy

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mku1980
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    156 2,4 JTD
    Postów
    57

    Domyślnie

    wtryski założone wszystko wyczyszczone auto pali niestety kopci na biało
    z racji braku czasu a nie moich umiejętności autko jutro do mechanika
    moja diagnoza:
    wysoka temperatura po samozapłonie oleju spowodowała uszkodzenie uszczelniaczy na zaworach
    jeśli się mylę poprawcie mnie
    Mechanik ma za zadanie - uszczelka pod głowicą planowanie i uszczelniacze myślę że to będzie już koniec pracy
    Zostaną pierdoły szyber i polerka lakieru - obita brutalnie na parkingach

  7. #27
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bielsko Biała
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 150
    Postów
    109

    Domyślnie

    kopci na biało a z wydechu leci olej moze to tylko katalizator albo kolektor dopala resztki , niewiem czy u Ciebie przypadkiem nie sa dwa zobacz czy za turbina masz zwykła rure czy jest kat no i pod kabina , przy okazji olej przelatujacy powodował odrywanie sadzy w wydechu i robił nieciekawy szlam ktory zakleil kata a jak dostanie temperature pracy to kopci jak szalony pisałem wywal kata bo bedzie wstyd jezdzic
    Ostatnio edytowane przez Kastner ; 29-08-2012 o 07:45

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mku1980
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    156 2,4 JTD
    Postów
    57

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	turbo.jpg
Wyświetleń:	197
Rozmiar:	81.2 KB
ID:	67453Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	dane z kompa paliwo.jpg
Wyświetleń:	252
Rozmiar:	103.7 KB
ID:	67454
    Czy jest top ktoś w stanie zinterpretować?
    Na dzień dzisiejszy na wolnych obrotach juz nie kopci na wysokich wali ile wlezie - boryga ani oleju nie ubywa.
    Wykresy z pracy silnika dane o paliwa na biegu jałowym wolne obroty.

    Może to jeszcze bedzie pomocne:


    READING PARAMETERS:
    Odometer (Fiat): 44363,6 km
    Odometer (Lancia): 188988,9 km
    Engine speed: 801 rpm
    Total fuel quantity: mg/i
    Fuel pressure: 304,0 bar
    Fuel pressure signal: 1,305 V
    Desired fuel pressure: 300,0 bar
    Fuel pressure regulator: 15,34 %
    Boost control/solenoid: 0,00 %
    Boost control/Solenoid: Not active
    Boost pressure: 981 mBar
    Desired boost pressure: 0 mBar
    Boost pressure signal: 1,866 V
    Actual EGR: 1,00 %
    Vehicle speed: 0,00 km/h
    Air temperature: 28,8 °C
    Intake air temperature signal: 2,366 V
    Baro pressure: 981 mBar
    Baro pressure signal: 3,881 V
    Intake air quantity: 472,2 mg/i
    Engine temperature: 51,0 °C
    Pre-injection time: 0,255 ms
    Injection time: 0,521 ms
    Injection timing: 0,66 deg.
    Pre-injection timing: 10,83 deg.
    Pre-injection fuel quantity: mg/i
    Glow plug relay test: Passed
    Glow plug heater module: Not active
    Glow plugs indicator light: OFF

    dla porównania dane na wyższych obrotach

    READING PARAMETERS:
    Odometer (Fiat): 44363,6 km
    Odometer (Lancia): 188988,9 km
    Engine speed: 1617 rpm
    Fuel metering: 6,60 mg/i
    Total fuel quantity: mg/i
    Fuel pressure: 468,8 bar
    Fuel pressure signal: 1,740 V
    Desired fuel pressure: 472,3 bar
    Fuel pressure regulator: 19,15 %
    Boost control/solenoid: 0,00 %
    Boost control/Solenoid: Not active
    Boost pressure: 1017 mBar
    Desired boost pressure: 0 mBar
    Boost pressure signal: 1,920 V
    Actual EGR: 1,00 %
    Vehicle speed: 0,00 km/h
    Air temperature: 29,2 °C
    Intake air temperature signal: 2,351 V
    Baro pressure: 982 mBar
    Baro pressure signal: 3,876 V
    Intake air quantity: 491,6 mg/i
    Engine temperature: 49,6 °C
    Pre-injection time: 0,216 ms
    Injection time: 0,512 ms
    Injection timing: 4,17 deg.
    Pre-injection timing: 19,16 deg.
    Pre-injection fuel quantity: mg/i
    Glow plug relay test: Passed
    Glow plug heater module: Not active
    Glow plugs indicator light: OFF
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	paliwo.jpg
Wyświetleń:	156
Rozmiar:	94.5 KB
ID:	67452  
    Ostatnio edytowane przez mku1980 ; 29-08-2012 o 18:22

  9. #29
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bielsko Biała
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 150
    Postów
    109

    Domyślnie

    zobacz do rury co sie tam dopala wieksze obroty wieksza = temperatura w wydechu wypluje co ma wypluc bedzie ok ale jak masz kata to jest po nim a co do wykresu to sie nieznam na tym

  10. #30
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    A co kolego chcesz zbadać FESem? Parametry bada się podczas jazdy a nie na postoju. Tam masz również wartości odniesienia jak je zaznaczysz to będziesz widział czy jest dobrze czy nie. Ale to wszystko tylko podczas jazdy, najlpiej na 2-3 od dołu do 4 tys. Zobacz jak przepływka, bo jeśli niedomaga to może kopcić jak smok. Sprawdzałeś tak jak kolega wcześniej radził kata?

Podobne wątki

  1. Ciśnienie w cylindrach
    Utworzone przez mariokowal27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 13:44
  2. [146] Za wysokie ciśnienie w cylindrach
    Utworzone przez scyzorsw w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-05-2011, 18:04
  3. Praca na 3 cylindrach 1.8 T.S.
    Utworzone przez Banan10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 13-02-2010, 22:51
  4. [33] nie równe ciśnienie w cylindrach
    Utworzone przez dosman w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31-10-2008, 06:55
  5. [33] Pracuje na 3 cylindrach
    Utworzone przez robertalfa33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-07-2008, 19:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory