Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Jak lutować kable w zamienniku sondy lambda [ do 2.0 TS, 98, ECU 1.5.5 ]

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Zaraz podejdę i sprawdzę jakie kolory mam u siebie to Ci powiem
    Więc tak:
    Numery kabli na wtyczce:
    Męska:
    1 Czarny
    2 Szary
    3 Biały
    4 Biały

    żeńska
    1 Niebieski
    2 biały Po przekręceniu kluczyka w pozycje mar 0,27 V
    3 żółty
    4 Biały Po przekręceniu kluczyka w pozycje mar 12,26 V

    Problem ozesz mieć z dwoma bałymi od sondy ale to można myślę zrobić próbę i zamienić miejscami
    Ostatnio edytowane przez RafcioL27 ; 31-08-2012 o 13:50

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paczek.gsm
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Suwalki
    Auto
    156 SW 1.9 JTD
    Postów
    329

    Domyślnie

    Białe przewody są od grzałki i nie ma znaczenia jak je podłączymy

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wielokrotnie już pisano na tym forum że żadne zamienniki się nie sprawdzą w TSie. No i zdecydowanie jeśli ktoś kupi uniwersalną (bez wtyczki) to nie należy lutować przewodów, bo nie będzie prawidłowo funkcjonować.
    Tak naprawdę to nie są zamienniki, tylko ta sama sonda, ale z różną długością przewodów i różnymi wtyczkami.
    Trzeba tylko wiedzieć, jakie numery sond odpowiadają sondzie 0258 006 190 ( a konkretnie sondzie 0 258 986 615) i można kupować tańsze, odcinać wtyczki i zakładać do TS-ów.
    Moja 0 258 006 270 chodzi bez zarzutu już drugi rok. Inni koledzy też montowali inne sondy i dzałają wyśmienicie - wiecej możesz przeczytać w tym temacie:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...m_1_5_5_a.html
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 31-08-2012 o 14:53

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    Jako że ostatnio bardzo zgłębiłem ten temat to mogę podzielić się, dla potomnych tym czego się nauczyłem - mianowicie, szukając sondy zadbajmy o trzy rzeczy - odpowiedni opór, czym łączymy kable i ich kolejność.

    Kable łączymy na szybko-złączki (tak zalecają w sklepach, niektórzy mówią że lutowali - to może się udać, ale na dłuższą metę - wydech osiąga około 600 stopni, silnik 90, więc w okolicach sondy jest bardzo gorąco i cyna może się po prostu stopić..)

    Ważna rzecz - rezystancja (opór, ohmy czyt. "omy") MUSI podchodzić pod 9 ohm. (Podchodzić pod - czyli np. 8,8 i 9,2 jest ok, w elektronice nic nie jest modelem idealnym i zawsze ma +- % dokładności ) Mierzymy ją pomiędzy dwoma białymi kablami (czyli na grzałce). Ja nie wiedziałem tego i z początku kupiłem, niby dobry zamiennik, a się okazało że ten miał 4.5 ohm - nie, takie się nie nadają. Te z oporem 2,5 ohm też. Potem musiałem latać i zwracać towar. Więc szukamy z oporem około 9 ohm.

    Do 2.0 TS, ECU 1.5.5 kable będą prawdopodobnie wychodzić, kolejno biały żółty, biały niebieski. Tak jak tu - http://img805.imageshack.us/img805/5807/20120830728.jpg, patrząc od strony "zapinki" czyli klipsu, który przytrzymuje wtyczkę. We wtyczce / sondzie będą wychodzić biały, biały, szary czarny.
    Wbrew pozorom nie łączymy białych z białymi. Łączymy w ten sposób:
    BIAŁY - BIAŁY / 12.44V z auta, grzałka
    ŻÓŁTY - BIAŁY / 0V z auta, uziemienie
    BIAŁY - SZARY / 0.28V z auta jakiś sygnałowy, czujnik..?
    NIEBIESKI - CZARNY / 0.7V z auta, sygnał


    Jak kable białe podłączymy do wtyczki, to już nie ma znaczenia, ale musimy pamiętać że, wbrew temu co na pierwszy rzut oka logika nakazuje, nie podłączamy ich do białych w aucie, lecz do białego i żółtego. Kolejność jest bez znaczenia bo za nimi jest grzałka, która może być podłączona w obie strony.

    Taką kolejność i formę podłączenia potwierdzam ja, kolega powyżej - RafcioL27, SG0240 też ma tak połączone w Alfie, oraz inni koledzy w postach które czytałem szperając po forum. Dodatkowo podłączenie kabli w kostce do wpięcia - było takie samo, Bi,Bi,Sa,Cz. To chyba wystarcza, aby w ten sposób podpinać sondy do TS'ów 97-00 z jedną sondą przedkatalizatorową Jak napisałem powyżej - na logikę być może w sklepie będą wam próbowali wcisnąć że macie białe do białych podłączać, co mi próbowali wmówić, lecz niestety zmienili zdanie jak zobaczyli podłączenie na necie oraz w jednej z zamiennikowych sond - potwierdzili moją wersję, że białe mają znajdować się koło siebie.

    To chyba dużo przydatnych informacji, kupiłem BOSCH'a 0 258 006 206 (250zł więc stwierdzam że tragedii nie ma w porównaniu z tym co niektórzy wydali w imię nauki, pozdrawiam SG0240 a w dedykacji kosztowała pod 400 zł... także minimalnie mniej) ale miała krótki kabel więc musiałem sztukować. Jeszcze nie zamontowana, ale sadzę iż to pro-forma i po zamontowaniu wrócę z feedback'iem.
    Ostatnio edytowane przez adam.st ; 31-08-2012 o 18:36

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ciekaw jestem, jak Ci się będzie ta sonda sprawować.
    Mapisz koniecznie, jak ją zalożysz i podepniesz pod kompa.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    No witam, sonda już założona, auto chodzi i czuć że jest żwawsze, niestety nie wiem który dokładnie parametr sprawdzać.
    Jeszcze mam coś takiego, jak używam Fes'a i włączę jakiś parametr w zakładce F4 to pochodzi z 10 - 15 sekund i wraca do menu głównego, do wyboru kompa i nie mogę zbyt wiele zrobić, muszę od nowa łączyć.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zadaj mu napięcie sensora O2 - wynikis ą prezentowane w mV, wejdź w grafy (wykresy) i zobaczysz, jak sonda pracuje.
    FES lubi czasami zrywać połączeie, ale ja nie mam problemów nawet z wersją darmową.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    I to mam sprawdzać na jałowym, nie gazując?

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Na jalowym "sinusoida". będzie miała większy okres, jak przygazujesz to okres się zmniejszy.
    Wykres ma być bardziej zwarty niż typowa sinusoida, jesli będzie za bardzo rozciagnęty to sonda jest "leniwa".

  10. #20
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    FES lubi czasami zrywać połączeie, ale ja nie mam problemów nawet z wersją darmową.
    To nie Fes zrywa tylko kiepski kabel
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. GT 3.2 Sondy lambda
    Utworzone przez wlodekV6 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 21:59
  2. Sondy lambda
    Utworzone przez betiasty w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-12-2015, 21:31
  3. Emulator sondy lambda V6 - 4 sondy
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 20:15
  4. [156] Sondy Lambda
    Utworzone przez motofan w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-11-2010, 00:32
  5. jak dobrac kable nowej sondy ze starym przewodem
    Utworzone przez borsukmax w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-03-2009, 12:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory