Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Jak lutować kable w zamienniku sondy lambda [ do 2.0 TS, 98, ECU 1.5.5 ]

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie Jak lutować kable w zamienniku sondy lambda [ do 2.0 TS, 98, ECU 1.5.5 ]

    Witam,
    właśnie wyciągnąłem sonde z mojego auta. Chciałbym założyć zamiennik 0 258 006 270 co już zrobiło kilku Alfaholików i sobie chwali.
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...m_1_5_5_a.html
    Niestety, nigdzie nie mogę znaleźć informacji jak podłączyć poszczególne kable, mianowicie:
    Z "wtyczki" wychodzą czarny, czerwony, żółty i biały.
    Z sondy dwa białe :/ szary i czarny.
    Jak polutować te kable? Który z którym? Oraz czy zamiennik 0 258 006 270 też ma takie kable na wyjściu jak moja sonda?

    Proszę o szybkie odp. bo temat jest gorący, sonda wyjęta a auto chodzi jak traktor zaraz chcę jechać do sklepu żeby kupić ten zamiennik, ale muszę wiedzieć jak to polutować. Przy okazji jeśli czyta to osoba która perforowała taką wymianę, proszę aby się wypowiedziała ile to wytrzymuje

    Pozdrawiam!

  2. #2
    zm911
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Z tego co mi mówił sprzedawca w sklepie nie wolno lutować kabli sondy, będąc w sklepie dostaniesz specjalne zaciski do łączenia. Jeśli miałeś oryginalnego Boscha i kupisz też Boscha tylko o innym numerze to kable są w takim samym kolorze. Jakie były kolory, nie pamiętam ale mogę sprawdzić jak wrócę do domu.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    Teoretycznie sprzedawca mówi tak żeby sprzedać towar ale wezmę te zaciski, może wyjść mi to na dobre bo zbyt dużego doświadczenia przy lutowaniu nie mam.
    Jakbyś mógł i miał czas, to proszę, sprawdź.
    Swoją drogą, jak rozpoznać który biały do którego ;p czy to bez różnicy?

  4. #4
    zm911
    Gość

    Domyślnie

    Ok. wieczorem popatrzę, jakby coś to dzwoń 606 693 834.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    Witam ponownie i aktualizuje temat. Mianowicie, z samego auta wychodzą mi kable biały, żółty, biały, niebieski, dokładnie w tej kolejności i są oznaczone kolejno 4 8 2 1, jeśli coś to komuś mówi. Sonde kupiłem już jak napisałem, czarny biały x2 i szary. Ktoś wie jakie kolory z jakimi łączyć? I który biały do którego, czy jest to obojętne? Pozdrawiam.

    Na aucie wygląda to tak:
    http://img805.imageshack.us/img805/5807/20120830728.jpg

    Na sondzie 2 białe, szary i czarny.


    Edit:
    Dodam, że na sondzie opór wynosi 4.5 ohm pomiędzy białymi kablami. Czy tak winno być?

    Edit 2:
    Zmierzyłem wartości napięcia na poszczególnych kablach we wtyczce przy włączonym kluczu, MAR i oto one, kolejno jak na zdjęciu:
    biały 12.44V żółty 0.0V biały 0.28V niebieski 0.69-0.7V
    Ostatnio edytowane przez adam.st ; 30-08-2012 o 18:06

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    - oporność grzałki (białe kable) ma być 9 ohm
    - kable dochodzące do gniazda sondy z instalacji zostaw w spokoju - nie odcinaj gniazda
    - z nowej sondy odetnij wtyczkę, a ze starej sondy odetnij sondę, pozostanie Ci stary kabel z wtyczką, który wykorzystasz do połączenia z kablem nowej sondy - biały do białego, czarny do czarnego, itd.
    - najlepiej użyć specjalnych łączników zaciskowych, jak radził kolega zm911 - sonda ma kable stalowe i lutowanie jest trudne i nie zawsze efektywne. Ja wykorzystałem do tego celu zwykłą kostkę do łączenia kabli elektrycznych, ale wtedy trzeba tak zrobić, żeby nie znajdowała się ona blisko gorących elementów wydechu,
    - dziwna sprawa z tą opornością - moja sonda miała właściwą

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    SG0240 - nie doczytałeś chyba dokładnie co do moich kabli ;p
    W aucie mam (czyli w miejscu wychodzącym z wiązki):
    biały 12.44V żółty 0.0V biały 0.28V niebieski 0.69-0.7V
    we wtyczce która szła do sondy ale już jest oderwana mam czerwony czarny żółty biały (ale wtyczka wtyczką, na niej nie ważne są kolory, ważne że przewodzą kable i który do którego podłącze)
    W sondzie mam dwa białe, czarny i szary. I musze pogodzić kolory:
    czarny, szary i dwa białe
    z kolorami w aucie - biały, żółty, biały i niebieski.
    Co do sondy którą kupiłem, wiem już, że raczej mam po prostu złą sondę, i jutro spróbuję ją wymienić - w tym temacie autor
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...m_1_5_5_a.html
    O, nawet to Ty pisałeś
    "
    Akurat udało mi się za 120 zł kupić nową sondę 0 258 006 270 (dedykowaną np. do skody fabii 1,4). Oporność grzałki tej sondy jest zgodna z oryginałem, tj. 9,0 Ohm.
    Zwracam uwagę w tym miejscu na sondy NTK/NGK, których oporność grzałki zwykle wynosi 4-6 Ohm."
    że te sondy niby są złe... no szkoda. Może uda mi się wymienić i znaleźć prawidłową o rezystancji 9 ohm.
    O co się teraz mi rozwodzi, to które kable z którymi łączyć. Łączyć będę na te szybko-złączki, to fakt. Ale które z którymi. Szperając po forum, trafiłem na kogoś kto miał kolory w aucie podobnie jak ja:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...tml#post479974
    Jednakże w temacie tym panują rozbieżne opinie. Na pewno niebieski połącze z czarnym, bo ma nap. jak kolega z tematu i tak mu kazano. Niestety nie wiem czy aby na pewno dwa białe podłączyć do białych i szary do żółtego, bo kolega z postu który podałem w linku powyżej ma podłączone inaczej. Wydaje mi się iż żółty kabel to masa, bo było na nim 0V.

    Ale pewny nie jestem i czy ktoś jest w stanie powiedzieć, jak te kable podłączyć? I SG0240 czy jesteś pewny, że ta sonda nidyrydy?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A czy sprawdzałeś, jaką obecnie masz założoną sondę?
    Może ktoś wstawił wcześniej jakiś zamiennik.
    Jeśli masz ECU M.1.5.5. to ma być w oryginale 0258 006 190, a ta sonda ma 2 białe, 1 czarny i 1 szary przewód.
    Jeśli jeszcze jesteś to pisz na priv, dam Ci mój telefon i pogadamy.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Wielokrotnie już pisano na tym forum że żadne zamienniki się nie sprawdzą w TSie. No i zdecydowanie jeśli ktoś kupi uniwersalną (bez wtyczki) to nie należy lutować przewodów, bo nie będzie prawidłowo funkcjonować.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    Maciek,
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/46675-zamienniki_sody_boscha_0_258_006_190_do_silnikow_t win_spark_z_ecu_m_1_5_5_a.html

    SG0240 ma już ponad rok w swojej Alfie i świetnie się sprawdza.
    Pisałem też z KornelPL który ma w swojej Alfie zamienniki, też ponad rok i się sprawdzają oraz jego sąsiad ma Denso i też podobno są ok
    Na daną chwilę zwróciłem ten zamiennik który miał 4.5 ohm, a w innym sklepie zamówiłem, do sprawdzenia MaxGear oraz Bosch. Zobaczymy, ale jeżeli obie będą sprawne to jednak chyba wezme Boscha, nie dlatego, że uważam że zamienniki są złe, przeciwnie, jeśli oporność byłaby dobra to bym brał, bo nawet Bosch potrafi się posypać po 2 miesiącach, tego doświadczył SG0240, ale dlatego, że mam niestety uprzedzenie do firmy MaxGear - miałem od nich dedykowane sprężyny do auta i totalnie zawaliły swoją robotę...

Podobne wątki

  1. GT 3.2 Sondy lambda
    Utworzone przez wlodekV6 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 21:59
  2. Sondy lambda
    Utworzone przez betiasty w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-12-2015, 21:31
  3. Emulator sondy lambda V6 - 4 sondy
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 20:15
  4. [156] Sondy Lambda
    Utworzone przez motofan w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-11-2010, 00:32
  5. jak dobrac kable nowej sondy ze starym przewodem
    Utworzone przez borsukmax w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-03-2009, 12:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory