Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: Wariator znowu niedomaga

  1. #21
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał amigas Zobacz post
    mobil? przyajcielu olej ...castrole... tylko motul 6100 synergie + 10w40 lub motul 4100 power 15w50 ewnetualne ivalvoline maxlife 10w40 lub liqui moly 10w40 mos2
    Hmm, no tezę mamy, a gdzie dowody? Jeżdżę na Castrolu od niepamiętnych czasów ( kolejno GT, Magnatec, Edge) i nigdy nie miałem z nim problemów, oczywiście pod warunkiem, że się wymienia wtedy, kiedy trzeba. Valvoline Max Live zdecydowanie odradzam, nie dlatego, że coś złego słyszałem, ale z własnego doświadczenia - po zalaniu, olej zaczął się wydostawać każdą możliwą "dziurą", począwszy od pokrywy zaworów, na simmeringach wału kończąc, pozostałych olejów nie znam, a więc nie będę się wypowiadał.

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał janio Zobacz post
    Hmm, no tezę mamy, a gdzie dowody? Jeżdżę na Castrolu od niepamiętnych czasów ( kolejno GT, Magnatec, Edge) i nigdy nie miałem z nim problemów, oczywiście pod warunkiem, że się wymienia wtedy, kiedy trzeba. Valvoline Max Live zdecydowanie odradzam, nie dlatego, że coś złego słyszałem, ale z własnego doświadczenia - po zalaniu, olej zaczął się wydostawać każdą możliwą "dziurą", począwszy od pokrywy zaworów, na simmeringach wału kończąc, pozostałych olejów nie znam, a więc nie będę się wypowiadał.
    No to nie wina Valvo, tylko Castrola Brzmi absurdalnie, więc wyjaśniam:
    Po prostu Maxlife 10W40 posiada liczbę zasadową TBN, która (w uproszczeniu) określa właściwości myjące oleju, na poziomie 11. Po ok. 20 tys km przebiegu liczba ta spada do ok. 7, co odpowiada nowemu Magnatecowi 5W40 (polecam lekturę kart produktu, nie tych ekologicznych tylko parametrowych) - można powiedzieć, że uszczelniał go brud, z tym że ten brud degraduje uszczelnienia, na których się osadza. Silnik robi 200 tys na Castrolu, potem raz zalewasz porządny olej i sika z każdej strony. Egde to już nawet znośne są, ale za tę cenę można mieć lepsze. Do tego właściwości lepkościowe np. Magnateców są na poziomie Mobili S2000 - jedyna zaleta jaką zauważyłem na tych olejach to niezły zimny rozruch. Sam kiedyś byłem zwolennikiem Castrola, potem nauczyłem się nieco na temat właściwości olejów

    Mietek i Basia, jak coś to zapraszam do kontaktu, od października znów mieszkam w LBN i dobrze ogarniam TSy U nas na LKAR.pl znajdzie się też paru zdolnych mechaników i serwisów.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #23
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    No to nie wina Valvo, tylko Castrola Brzmi absurdalnie, więc wyjaśniam:
    No więc przeczytajmy informacje o Valvoline Max Life, ze strony valvolinepolska:

    Oleje silnikowe MaxLife

    - Opracowane do silników o przebiegu powyżej 100,000 km.
    - Specjalne dodatki konserwujące uszczelki zmniejszają zużycie paliwa.
    - Dodatkowe formuły czyszczące redukują powstawanie osadów.
    - Unikalne dodatki zmniejszające tarcie zapobiegają zużywaniu się części.
    - Zaawansowane dodatki minimalizują rozkład i zużycie oleju.
    - W pełni syntetyczna formuła oleju.

    Korzyści.

    Redukcja wycieków oleju - Unikalne dodatki poprawiają elastyczność uszczelek, ograniczając wycieki oleju, zużycie oleju i powstawanie osadów.


    Pytam więc:
    1. Na jakim oleju przed Valvoline Max Life należałoby jeździć, żeby nie zachodziło zjawisko, które opisałem, a które Ty potwierdzasz.
    2. Gdzie można znaleźć informację o tym, że olej, zalecany po przebiegu 100 000 km, może być stosowany jedynie po... no właśnie, po jakim?
    3. Czy po olejach, zalecanych i zalewanych przez producentów, również w okresie gwarancji, a więc często do przebiegu właśnie 100 000 km, można stosować MaxLife?
    4. Po co komu olej, który miast, zgodnie z opisem, "uszczelniać" trochę jednak już wyeksploatowane silniki, wymywa wszystko powodując zjawisko, o którym wspomniałem?
    5. Czy, aby zastosować Valvoline Max Life, trzeba znać całą historię serwisową samochodu, obejmującą rodzaje wymienianych olejów?

    Ze stosowaniem tego oleju, jest chyba jak z tą operacją, która się udała... tyle, że pacjent nie przeżył
    Ostatnio edytowane przez janio ; 30-08-2012 o 19:18

  4. #24
    Mietek i Basia
    Gość

    Domyślnie

    To jaki z tego sensowny wniosek?

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Sensowny wniosek jest taki, że jak się leje kiepskiej jakości olej to takie są tego następstwa.

  6. #26
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Olej to jedna kwestia,jest jeszcze jedna nie mniej ważna dotycząca żywotności wariatora.większość młodych kierowców z nie zrozumiałych dla mnie względów odpala auto trzymając nogę na pedale gazu.l trzyma go wciśniętego albo robi to jak tylko silnik zacznie pracować.Takie traktowanie to dla wariatora śmierć.Stukać zacznie już po kilku takich odpałach,zaczniesz go traktować jak należy będzie cisza.Jestem pewien że trwałość wariatora przy odpowiednim traktowaniu to minimum 100tys km.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 01-09-2012 o 19:49
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #27
    Mietek i Basia
    Gość

    Domyślnie

    Tak. A chodzi o to który jest dobry? Z tego co piszą to eszystkie dobre. A tak przecież nie jest.

  8. #28
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mietek i Basia Zobacz post
    Tak. A chodzi o to który jest dobry? Z tego co piszą to eszystkie dobre. A tak przecież nie jest.
    Do TS dwa oleje mogę Ci polecic; AGIP SINT2000 oraz MOTUL 6100.Naucz sie odpalać auto,lej dobry olej a nie będzisz wiedzieł że w ts jest wariator.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  9. #29
    Mietek i Basia
    Gość

    Domyślnie

    Jest w sprzedaży w Lublinie Motul 6100 Synergie 10w40, 5l po 100 zł. Chyba cena atrakcyjna?

  10. #30
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Oryginalny Motul ma podobno zawsze dzióbek do nalewania.Tak słyszałem.
    Jeśli 5l za 100 zł to jest bardzo atrakcyjna cena.Dodam że ja tylko używam 6100 ale następna zmiana będzie na 4100
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

Podobne wątki

  1. [155] Niedomaga sprzęgło
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-02-2017, 20:11
  2. Znowu ja mam ;)
    Utworzone przez alli33 w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-03-2012, 20:29
  3. Znowu ja mam ;)
    Utworzone przez alli33 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-03-2012, 20:29
  4. Znowu woda się gotuje ....... Co znowu nie tak??
    Utworzone przez Maciek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-09-2011, 11:14
  5. [164] No i znowu 164 :))
    Utworzone przez jacoff w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 18-05-2009, 06:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory