Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 47

Temat: Rozrusznik nie kręci - immobilizer?

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Ciągle czasem nie odpala, teraz poprawiłem mocowanie plusa na grodzi i jest niby znowu lepiej.
    Koledzy, a jak dobrać się do rozrusznika żeby sprawdzić ten główny kabel prądowy? Wlazłem pod auto i masakra, ledwo widać rozrusznik, kabel widzę (to chyba ten gruby który idzie od grodzi z lewej strony auta), ale o dojściu do jego mocowania przy rozruszniku mogę tylko pomarzyć. Trzeba kolektory zrzucić czy jak?
    moja była Bella...

  2. #32
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Ciągle czasem nie odpala, teraz poprawiłem mocowanie plusa na grodzi i jest niby znowu lepiej.
    Koledzy, a jak dobrać się do rozrusznika żeby sprawdzić ten główny kabel prądowy? Wlazłem pod auto i masakra, ledwo widać rozrusznik, kabel widzę (to chyba ten gruby który idzie od grodzi z lewej strony auta), ale o dojściu do jego mocowania przy rozruszniku mogę tylko pomarzyć. Trzeba kolektory zrzucić czy jak?
    Kolego, moim zdaniem masz problem z rozrusznikiem (komutator, szczotki).
    Niestety wymontowanie rozrusznika w V6 to jest "droga przez mękę", ostanio jak wymieniałem sprzęgło to wykonałem pobieżny przegląd rozrusznika (bez odłączania przewodów).
    By wyjąć rozrusznik moim zdaniem trzeba odkręcić kolektory wydechowe bo inaczej nie wyjdzie + przygotować sobie spec kluczyk oczkowy 13 do odkręcenia górnej śruby rozrusznika (całkiem baniaty dostęp).

  3. #33
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Ehh, no właśnie dlatego próbuję wszystkiego naokoło, chyba bym się popłakał jakbym wytargał rozrusznik i by się okazało że to jednak jakiś pie.. kabelek...

    Muszę jeszcze sprawdzić napięcie na akumulatorze tak jak radzi Kubicze, tylko zawsze jak nie odpala to albo jestem gdzieś "na mieście" albo się spieszę, a w sobotę pod domem zawsze pali od strzała.
    Zasadniczo to chyba jakby to był rozrusznik to bym słyszał chociaż bendiks, cokolwiek? A teraz jak się przekręci kluczyk jest totalnie cisza. Idealnie by było sprawdzić czy w ogóle dochodzi do niego zasilanie, ale dojścia to tam nie ma za cholerę.
    moja była Bella...

  4. #34
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Ehh, no właśnie dlatego próbuję wszystkiego naokoło, chyba bym się popłakał jakbym wytargał rozrusznik i by się okazało że to jednak jakiś pie.. kabelek...

    Muszę jeszcze sprawdzić napięcie na akumulatorze tak jak radzi Kubicze, tylko zawsze jak nie odpala to albo jestem gdzieś "na mieście" albo się spieszę, a w sobotę pod domem zawsze pali od strzała.
    Zasadniczo to chyba jakby to był rozrusznik to bym słyszał chociaż bendiks, cokolwiek? A teraz jak się przekręci kluczyk jest totalnie cisza. Idealnie by było sprawdzić czy w ogóle dochodzi do niego zasilanie, ale dojścia to tam nie ma za cholerę.
    Dojście jest "baniate" to fakt, skoro ojawy są takie jak opisujesz to trzeba sprawdzić po kolei:
    - wyjąć przekaźnik rozrusznika J5 (ozn. w instrukcji B) i sprawdzić próbnikiem żarówkowym:
    czy pojawia sie zasilanie na nodze nr 85 przewód do podstawki fioletowy (cewka przekaźnika) po przekręceniu stacyjki na rozruch,
    czy na styku nr 30 przewód czerwony, jest zasilanie z akumulatora po bezpieczniku B9 30A,
    czy po zwarciu nogi 30 i 87 przewód czerwono/czarny uruchamia rozrusznik,
    zbadać złącze pośrednie na schemacie D7 czy ma przejście i dalej ten sam kolor przewodu (czerwono/czarny) leci na automat rozrusznika.
    Moim zdaniem sam rozrusznik jest dobry to pozwoli znaleść przyczynę: stacyjka, przekaźnik, przewody do rozrusznika.

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Dzięki stanlizak, tchnąłeś we mnie nowe życie . Jak widzisz walczę z tym... już lata całe niemalże. Posprawdzam po kolei, niestety tak jak pisałem jak mam czas na inwestygację to bella akurat odpala. Wydaje mi się że poprawa jest jak "pomiziam" przekaźniki na podszybiu, czasem wystarczy zwyczajnie otworzyć i zamknąć maskę, pomagało też bujanie autem na biegu - widocznie sam wstrząs pomaga.
    Zaraz pójdę, może nie odpali to będę mierzył .

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    Dojście jest "baniate" to fakt, skoro ojawy są takie jak opisujesz to trzeba sprawdzić po kolei:
    - wyjąć przekaźnik rozrusznika J5 (ozn. w instrukcji B) i sprawdzić próbnikiem żarówkowym:
    No i już napotkałem pierwszy problem. Byłem przekonany, że za rozruch odpowiada przekaźnik na podszybiu drugi z lewej stojąc przodem do maski. U mnie jest tak, że w miejscu przekaźnika 2go jest pusto, przekaźnik 3ci - którego podejrzewałem o to że to właśnie B, ma następujące przewody:
    30 czerwony, 87 niebiesko-czarny, 86 brązowy, 85 fiolet-czarny
    Na miejscu przekaźnika 4go jest chyba właściwy przekaźnik B, przewody:
    30 czerwony, 87 czerwono-czarny, 86 fiolet, 85 fiolet-czarny
    Czyli ten przekaźnik traktuję jako B, zgodnie z twoim opisem ma fioletowy przewód.
    czy pojawia sie zasilanie na nodze nr 85 przewód do podstawki fioletowy (cewka przekaźnika) po przekręceniu stacyjki na rozruch,
    TAK
    czy na styku nr 30 przewód czerwony, jest zasilanie z akumulatora po bezpieczniku B9 30A,
    TAK, jest 12V po przekręceniu zapłonu, tylko już zgłupiałem który to bezpiecznik B9?

    czy po zwarciu nogi 30 i 87 przewód czerwono/czarny uruchamia rozrusznik,
    NIE, jak zwieram to lecą iskry i przewód którym robię zworę się grzeje, a rozrusznik milczy

    zbadać złącze pośrednie na schemacie D7 czy ma przejście i dalej ten sam kolor przewodu (czerwono/czarny) leci na automat rozrusznika.
    Nie widzę tego złącza nigdzie, jak gruby przewód wychodzi ze złącza bodajże A5 (tego dużego punktu zasilania z lewej strony auta na ścianie grodziowej) to później nurkuje w dół w kierunku rozrusznika, tracę go z oczu nad rozrusznikiem. Czy chodzi o ten przewód czy do rozrusznika dochodzi coś jeszcze?
    Ostatnio edytowane przez yoozef ; 10-09-2012 o 20:19
    moja była Bella...

  6. #36
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Dzięki stanlizak, tchnąłeś we mnie nowe życie . Jak widzisz walczę z tym... już lata całe niemalże. Posprawdzam po kolei, niestety tak jak pisałem jak mam czas na inwestygację to bella akurat odpala. Wydaje mi się że poprawa jest jak "pomiziam" przekaźniki na podszybiu, czasem wystarczy zwyczajnie otworzyć i zamknąć maskę, pomagało też bujanie autem na biegu - widocznie sam wstrząs pomaga.
    Zaraz pójdę, może nie odpali to będę mierzył .

    - - - Updated - - -


    No i już napotkałem pierwszy problem. Byłem przekonany, że za rozruch odpowiada przekaźnik na podszybiu drugi z lewej stojąc przodem do maski. U mnie jest tak, że w miejscu przekaźnika 2go jest pusto, przekaźnik 3ci - którego podejrzewałem o to że to właśnie B, ma następujące przewody:
    30 czerwony, 87 niebiesko-czarny, 86 brązowy, 85 fiolet-czarny
    Na miejscu przekaźnika 4go jest chyba właściwy przekaźnik B, przewody:
    30 czerwony, 87 czerwono-czarny, 86 fiolet, 85 fiolet-czarny
    Czyli ten przekaźnik traktuję jako B, zgodnie z twoim opisem ma fioletowy przewód.

    TAK

    TAK, jest 12V po przekręceniu zapłonu, tylko już zgłupiałem który to bezpiecznik B9?


    NIE, jak zwieram to lecą iskry i przewód którym robię zworę się grzeje, a rozrusznik milczy


    Nie widzę tego złącza nigdzie, jak gruby przewód wychodzi ze złącza bodajże A5 (tego dużego punktu zasilania z lewej strony auta na ścianie grodziowej) to później nurkuje w dół w kierunku rozrusznika, tracę go z oczu nad rozrusznikiem. Czy chodzi o ten przewód czy do rozrusznika dochodzi coś jeszcze?
    Kolego, poszedłem zobaczyć jak jest u mnie (patrząc z przodu):
    - po lewej sa 2 bezpieczniki 30A (ten z przodu to rozrusznik, ten z tyłu to sterownik silnika),
    - następnie jest przekaźnik (ozn.E) pompy paliwa i za nim bezpiecznik 15A zabezpieczenie ECU,
    - natępnie przekaźnik (ozn.D) załączanie sterownika ECU i za nim dioda zabezpieczająca ECU,
    - przerwa,
    - przekaźnik rozrusznika (ozn.B) i za nim bezpiecznik 10A,
    - przekaźnik dmuchawy wentylacji i za nim bezpiecznik,
    nastepnie z prawej strony w czarnej skrzynce główne zabezpieczenie zapłonu IGN 30A i bezpiecznik 60A ABS,
    mam nadzieję, ze to Ci pomorze.

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Dzięki kolego stanlizak, powalczę jakoś w okolicach weekendu bo teraz autko żona wzięła. Czyli zgadzałoby się że to trzeci przekaźnik od lewej, zatem w instrukcji coś namieszali. Do tego w eLearnie są jakieś dziwne rysunki odnośnie lokalizacji przekaźników, tak jakby były pod nogami kierowcy... Coś Włosi się nie przyłożyli...

    - - - Updated - - -

    Ale w sumie dobry przekaźnik męczyłem, czy jesteś w stanie powiedzieć dlaczego jak daję zworę w miejscu styku 30 i 87 to sypią się iskry ale nie zapala? jak rozumiem na 30 jest 12V na stałe, a z 87 leci przewód czerwono-czarny na rozrusznik?
    moja była Bella...

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    No nie mogę już, epopei rozrusznikowej ciąg dalszy... Znalazłem ten czerwono-czarny przewód który dochodzi do rozrusznika. Po lewej stronie auta przy pompie ABS jest złącze w którym spotyka się koniec tego przewodu idący do bendiksa z końcem idącym do (jak mniemam) przekaźników na podszybiu. Auto nie odpalało, podałem 12V na przewód idący do rozrusznika i zapalił od razu. Czyli gdzieś mam pewnie po drodze słaby kontakt albo lekkie zwarcie i nie działa.
    Ponawiam pytanie - czy ktoś ma jakąś sugestię dlaczego jak daję zworę na przekaźniku rozrusznika w miejscu styku 30 i 87 to sypią się iskry ale nie zapala? Przecież teoretycznie robię właśnie to co dzisiaj, podaję 12V na bendiks...
    moja była Bella...

  9. #39
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    No nie mogę już, epopei rozrusznikowej ciąg dalszy... Znalazłem ten czerwono-czarny przewód który dochodzi do rozrusznika. Po lewej stronie auta przy pompie ABS jest złącze w którym spotyka się koniec tego przewodu idący do bendiksa z końcem idącym do (jak mniemam) przekaźników na podszybiu. Auto nie odpalało, podałem 12V na przewód idący do rozrusznika i zapalił od razu. Czyli gdzieś mam pewnie po drodze słaby kontakt albo lekkie zwarcie i nie działa.
    Ponawiam pytanie - czy ktoś ma jakąś sugestię dlaczego jak daję zworę na przekaźniku rozrusznika w miejscu styku 30 i 87 to sypią się iskry ale nie zapala? Przecież teoretycznie robię właśnie to co dzisiaj, podaję 12V na bendiks...
    Sam odpowiedziałeś sobie, rozłącz to łącze i szukaj zwarcia tego przewodu lub odetnij ten przewód i zastąp innym do przekaźnika rozrusznika.

  10. #40
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    No dobra podmieniłem cały przewód od przekaźnika do rozrusznika. Dalej nie zawsze odpala z kluczyka w tym układzie, ale jak biorę ten przewód i dotykam do złącza przekaźnika tam gdzie dochodzi przewód czerwony (12V), to odpala zawsze. Tak że mam dobry workaround, tylko trochę badziewnie wyglądam jak otwieram pod sklepem maskę i grzebię kabelkami żeby odpalić .
    No nieważne, w każdym razie wygląda mi to jednak na problem gdzieś z przewodem idącym do stacyjki. Jak przeglądałem eLearna to trochę odpadła mi głowa. Czy ten fioletowy przewód leci prosto do stacyjki? U mnie pod kierownicą jest niezły misz-masz, jakieś kabelki dosztukowane i izolowane tulejkami termokurczliwymi, tak że ostatecznie to nie wiem czy to nie ten dodatkowy immobilizer od którego zacząłem ten wątek nie jest wpięty w układ sterowania rozrusznika.
    Prośba, czy ktoś mądry (stanlizak? ) mógłby mi napisać, co się dzieje z fioletowym przewodem wychodzącym z przekaźnika na podszybiu? Czy w serii on idzie bezpośrednio jakoś do stacyjki?
    moja była Bella...

Podobne wątki

  1. Rozrusznik nie kręci
    Utworzone przez rafaddd w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 31-01-2017, 14:38
  2. [159] Rozrusznik nie kręci
    Utworzone przez Mawik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-10-2015, 08:44
  3. [GTV Spider] Rozrusznik nie kręci
    Utworzone przez Torino w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-07-2015, 07:10
  4. Nie kręci rozrusznik 2.4 jtd
    Utworzone przez ciecieszek w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-06-2013, 21:42
  5. [145] Rozrusznik nie kręci?
    Utworzone przez tomkolp w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-12-2011, 13:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory