Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 46

Temat: turbina??

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamilq
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Rymanów
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V,1.9 TD
    Postów
    52

    Domyślnie

    Słuchaj, może być to nie do końca wina turbiny, bo duża rolę właśnie w fiatowskim 1.9 TD ma pompa wtryskowa i wtryski. Podam Ci przykład, jeszcze przed alfa miałem tempre 1.9 D po bracie, on przy przebiegu około 300 tyś robił pompe bo na starej juz był straszny muł nie szło jechać tym, Ale jak pompiarz uszczelnił ja itd, wyczyścił wtryski, ustawił ciśnienie na nowo to silnik odzyskał wigor fakt ze to demon szybkości nie był ale już szło jako tako jechać. W starym motorze w tej mojej 155 z ciekawości zawiozłem pompę żeby na nią polukał okazało się ze też jest cała do zrobienia i dlatego on chodził bo chodził ale cudów nie było....Bo jeśli pompa puszcza na sekcjach to już nie podaje pod odpowiednim ciśnieniem paliwa i przez silnik jest jakby taki giętki, traci delikatnie na "mocy". Wszystko też zależy od przebiegu i czy ktoś przed tobą zaglądał do niej....mógł też jeździć na BIOdieslu co niezbyt dobrze działa na uszczelki w pompach bo w latach ich produkcji nie brano pod uwagę właśnie bio i nie sa na nie odporne. Ja osobiście jak zmieniałem motor to dawałem pompę żeby ja sprawdził itd przy okazji powymieniał uszczelki i mi o tym mówił....

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar 1990mb
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jarocin/Poznan, Poland, Poland
    Auto
    [Była] Alfa Romeo 145 TD 96 r.; [Jest] Alfa Romeo 147 07 r. 1,6 T.S. ; Alfa Romeo 145 1,9JTD++ 99r.
    Postów
    1,111

    Domyślnie

    co prawda wtrysków nie sprawdzałem, bo musiałbym je wykręcić i oddać do sprawdzenia, ale z pompą byłem u znajomego fachowca, który sie tylko tym zajmuje. Byłem właśnie w sprawie uszczelnienia, bo podejrzewałem ze mi paliwo schodzi. Po jego oględzinach stwierdził że z pompą jest wszystko OK, i szkoda kasy zeby cos przy niej ruszać. A co do wtrysków, to samochód pali normalnie i nie kopci - a o sa podstawowe objawy padnietych wtrysków.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2581110593.jpg
Wyświetleń:	117
Rozmiar:	124.8 KB
ID:	69312

    A tak wyglada moja pompa wtryskowa ( przykładowe zdjecie z netu). Z reguły we wszystkich TD'kach jakie widziałem nie ma tej plastikowej kopułki na górze pompy. Wiecie od czego to jest?
    Masz zniszczony lakier w swoim aucie???
    Chętnie pomogę
    Szczegóły:
    http://www.forum.alfaholicy.org/wiel...ml#post1379105


  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamilq
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Rymanów
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V,1.9 TD
    Postów
    52

    Domyślnie

    jeśli mówisz o tym co jest kabelek, to toto jest połączone ze sterownikiem do EGR, a do czego służy to zaraz ci powiem
    Ostatnio edytowane przez kamilq ; 12-09-2012 o 21:25

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar 1990mb
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jarocin/Poznan, Poland, Poland
    Auto
    [Była] Alfa Romeo 145 TD 96 r.; [Jest] Alfa Romeo 147 07 r. 1,6 T.S. ; Alfa Romeo 145 1,9JTD++ 99r.
    Postów
    1,111

    Domyślnie

    no własnie o tym mówie, wiekszość tego nie ma. Juz rok mamto auto a i tak jest jeszcze dla mnie wiele niespodzianek. Z ta turbina posprawdzam wszystko co moge, przewody, rury itp. + dodatkowo kupie cos do czyszczenia wtrysków i dla bezpieczeństwa pojezdze troche na tym.

    przydała by sie jakoas alfa z TD w okolicy dla porównania, ale nikt akurat nie ma
    Masz zniszczony lakier w swoim aucie???
    Chętnie pomogę
    Szczegóły:
    http://www.forum.alfaholicy.org/wiel...ml#post1379105


  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamilq
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Rymanów
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V,1.9 TD
    Postów
    52

    Domyślnie

    Dobra znalazłem materiały i tak to leci: To to czarne na górze to jest tzw potencjometr pompy wtryskowej czyli ogólnie jak bardzo wciśnięty masz gaz... A to co masz z boku pompy to jest już wyższa technologia czyli uwaga elektro-zawory automatycznej zmiany kata wyprzedzenia pompy czyli tak zwane "ssanie" to połączone jest z czujnikiem(zdjęcie poniżej). Działa następująca (dane mam z manualna ) kiedy temperatura silnika jest poniżej 50°C +/- 2°C to prąd sygnałowy ze stacyjki (pomarańczowy kabelek jbc) "jest puszczany" przez ten czujnik i idzie to tego całego wynalazku na pompie, ale jeśli temperatura silnika jest wyższa od 60°C to obwód jest zamykany na czujniku i kąt wyprzedzenia wraca do nominalnych ustawień.....

    A tu masz jeszcze zdjęcie mojego termostatu z czujnikami, czyli od przodu masz pompa, czujnik temperatury dla EGR, i z tył do swiec
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d536d8aa854515d.html


    A dla lubiących schematy i elektrykę to schemat EGR plus schemat połączenia sterownika świec żarowych z czujnikiem temperatury
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	KSB.jpg
Wyświetleń:	532
Rozmiar:	66.0 KB
ID:	69321   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	EGR.jpg
Wyświetleń:	429
Rozmiar:	101.4 KB
ID:	69322  
    Ostatnio edytowane przez kamilq ; 12-09-2012 o 21:31

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar 1990mb
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jarocin/Poznan, Poland, Poland
    Auto
    [Była] Alfa Romeo 145 TD 96 r.; [Jest] Alfa Romeo 147 07 r. 1,6 T.S. ; Alfa Romeo 145 1,9JTD++ 99r.
    Postów
    1,111

    Domyślnie

    posprawdzałem wszystko co było możliwe, zadnej nieszczelności nie zlokalizowałem, co prawda dziwni mnie tyle ze te cieńki przewody od podciśnienia sa montowane tlko na wcisk, nie maja zadnych obejm, moze tak ma byc??

    Czyli podejrzewam, ze moja turbina nie juz juz w super stanie. Wymieniał na uzywke jej nie bede z wiadomych przyczyn, a na regenerowana mnie narazie nie stac Nikt nie wie czy turbina od 2,5 pasuje do 1,9 - tak przyszłościowo pytam.

    NO i mam jeszcze jedno pytanie do znawców TD' ków : Mam możliwość kupna frontowego IC'ka za niewielkie pieniazki , czy jest sens cos takiego montować, wogóle jakie macie zdanie na ten temat.

    pozdrawiam
    Michał - 1990mb
    Masz zniszczony lakier w swoim aucie???
    Chętnie pomogę
    Szczegóły:
    http://www.forum.alfaholicy.org/wiel...ml#post1379105


  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamilq
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Rymanów
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V,1.9 TD
    Postów
    52

    Domyślnie

    A o których przewodach podciśnieniowych mówisz ??

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar 1990mb
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jarocin/Poznan, Poland, Poland
    Auto
    [Była] Alfa Romeo 145 TD 96 r.; [Jest] Alfa Romeo 147 07 r. 1,6 T.S. ; Alfa Romeo 145 1,9JTD++ 99r.
    Postów
    1,111

    Domyślnie

    o ktych które zaczynają się koło lewej lampy, ida wzdłuż podlużnic, potem do czarnego zbiorniczka na grodzi silnika i dalej do tego zaworu na kolektorze wydechowym.

    tak mi się wydaje ze to sa jakieś przewody podciśnieniowe.
    Masz zniszczony lakier w swoim aucie???
    Chętnie pomogę
    Szczegóły:
    http://www.forum.alfaholicy.org/wiel...ml#post1379105


  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamilq
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Rymanów
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V,1.9 TD
    Postów
    52

    Domyślnie

    jesli chodzi ci o to pod numerami 1,2,3 to ja mam tylko mala opaskę na samym zaworze EG,R a do pompy VACUM i do elektrozaworu wężyki wchodzą dosyć ciasno i nie ma nich opasek


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	komp.JPG
Wyświetleń:	478
Rozmiar:	45.1 KB
ID:	69930

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar 1990mb
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jarocin/Poznan, Poland, Poland
    Auto
    [Była] Alfa Romeo 145 TD 96 r.; [Jest] Alfa Romeo 147 07 r. 1,6 T.S. ; Alfa Romeo 145 1,9JTD++ 99r.
    Postów
    1,111

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamilq Zobacz post

    jesli chodzi ci o to pod numerami 1,2,3 to ja mam tylko mala opaskę na samym zaworze EG,R a do pompy VACUM i do elektrozaworu wężyki wchodzą dosyć ciasno i nie ma nich opasek
    dokładnie o to mi chodziło. wiec ja mam tak samo.

    A co myslisz o tym frontowym IC'ku ???
    Masz zniszczony lakier w swoim aucie???
    Chętnie pomogę
    Szczegóły:
    http://www.forum.alfaholicy.org/wiel...ml#post1379105


Podobne wątki

  1. turbina
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-03-2012, 19:05
  2. [155] Turbina 1,9 TD
    Utworzone przez Dziaru w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-02-2011, 19:44
  3. Turbina
    Utworzone przez arczi444 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-01-2011, 12:29
  4. 156 2.4 JTD Turbina
    Utworzone przez K1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-12-2010, 09:56
  5. [156] Turbina do 2.0TS...
    Utworzone przez luj666 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 14:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory