Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 58

Temat: [156] Samodzielna wymiana zawieszenia

  1. #21
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szałek Zobacz post
    Podłączę się pod temat.
    Czy jak mam do wymiany górne wahacze, to może być tak, że okaże się, że coś jeszcze będzie trzeba wymienić?
    Najczęściej po krótkim czasie idą dolne.
    Stare zmęczone przy nowych sztywnych szybko siadają.
    Moja Bella

  2. #22
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    Najczęściej po krótkim czasie idą dolne.
    Stare zmęczone przy nowych sztywnych szybko siadają.
    Ciekawa teoria... Jako posiadacz 3 sztuk 156 od kilku lat, to musze niektóre rzeczy wyprostowac. Dolne są mocne i długo żyją u mnie pierwsza wymiana była dopiero przy 160 000km - powód pęknięta guma sworznia - wachacz oryginalny jeszcze siedział. W innych jeszcze nie wymieniałem, a poprzednia miała już lekko ponad 200tkm i z tego co widziałem na wachaczu to rocznik zgadzał sie z rocznikiem auta. Wymiana górnych nie ma nic do dolnych - przetestowane.

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    Heh. Ja też kupiłem ściągacz, ale nie dał rady a młotek dał. Co do łączników to miałem już przygotowaną tarczę na kątówce a odkręciły się bez problemów.
    Czyli sam widzisz, w Alfie to w niczym nie ma reguły.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  4. #24
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bielsko Biała
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 150
    Postów
    109

    Domyślnie

    podłacze sie pod temat dzis chciałem samodzielnie wymienic wachacz tylni tylni poprzeczny i zonk zerwałem srube w sankach niestety ale od 1999 zapiekła sie troszke i urwało ja zaraz za nakretka , peszek jest taki ze czeka mnie sciaganie baku badz sanek

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobe83 Zobacz post
    Czyli sam widzisz, w Alfie to w niczym nie ma reguły.
    Ano. Do tego cholera wbrew regule się nie chce psuć
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  6. #26
    Bladositto
    Gość

    Domyślnie

    Ten ściągacz do sprężyn to droga zabawka? Prawdopodobnie będzie mi potrzebny

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Nie będzie tylko czasem trzeba dłuugo nap@@@, i jak tu ktos pisał z za ucha

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    Heh. Ja też kupiłem ściągacz, ale nie dał rady a młotek dał. Co do łączników to miałem już przygotowaną tarczę na kątówce a odkręciły się bez problemów.
    Bo ściągacza trzeba umieć używać.
    Jak czytam rady kolegi dcfan, że jak ściagacz się wypnie to uszkodzi błotnik albo wybije jedynki to mi się robi wesoło.
    Od 30 lat naprawiam samochody i nic takiego nie miało miejsca.
    Natomiast, jak toś weźmie młotkiem zamach "zza ucha" i nie trafi w zwrotnicę to jest duża szansa, że mu się młotek zatrzyma na błotniku - szczególnie jak metodą młotkową będzie walczył ze sworzniem wahacza górnego.
    No, ale każdy ma swoje sposoby i niech je stosuje, jak lubi - ważne żeby cel został osiągnięty.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 15-09-2012 o 14:23

  9. #29
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Zwrotnica jest żeliwna, nie ma opcji żeby pękła. Chyba, że będziesz naparzać młotem po niej jak sworznia nie ma, to jest taka szansa.

    Reasumując - pieniądze na ściągacze przeznacz na WD40 i dobry młotek fiskarsa, broń boże taki z drewnianą rączką bo lubi spadać
    juz mialem sie nie odzywac , ale to żeliwo nie daje mi spokoju. kolego wiesz co to zeliwo , to ci powiem, to stop zelaza z weglem o takiej zawartosci wegla , ze gdybys tak w nie walnął jak piszesz na pewno bys je rozwalil zwrotnica wykonana jest ze staliwa,
    Reasumujac - zainwestuj pare groszy w poradnik materialoznastwa

  10. #30
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kastner Zobacz post
    podłacze sie pod temat dzis chciałem samodzielnie wymienic wachacz tylni tylni poprzeczny i zonk zerwałem srube w sankach niestety ale od 1999 zapiekła sie troszke i urwało ja zaraz za nakretka , peszek jest taki ze czeka mnie sciaganie baku badz sanek
    To mam radę - spróbuj jeszcze ruszyć śrubę w zwrotnicy tylnej, to dopiero wymaga samozaparcia. Radzę dobrze przed taką operacją przez kilka dni używać jakiegoś penetratora w spreju, inaczej to nierówna walka. Przy okazji kup nowe śruby w aso do zwrotnicy i do sanek - po wykręcaniu przeważnie są tak zmęczone, że strach zakładać.

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Bo ściągacza trzeba umieć używać.
    Jak czytam rady kolegi dcfan, że jak ściagacz się wypnie to uszkodzi błotnik albo wybije jedynki to mi się robi wesoło.
    Nie lubię się ogryzać, po to poniżej mojego poziomu, ale... Czasami Twoje rady też są wesołe. A jest jeszcze mała różnica ściągacz i ściągacz. Taki z marketu to jest bomba z opóżnionym zapłonem, pęka sworzeń trzymający dwie połówki w całości i wtedy właśnie lecą jedynki albo coś trafia nie tam, gdzie powinno. Generalnie wcale nie trzeba młotkiem mocno prosić, żeby wyszło. Tylko regularnie.

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    juz mialem sie nie odzywac , ale to żeliwo nie daje mi spokoju. kolego wiesz co to zeliwo , to ci powiem, to stop zelaza z weglem o takiej zawartosci wegla , ze gdybys tak w nie walnął jak piszesz na pewno bys je rozwalil zwrotnica wykonana jest ze staliwa,
    Reasumujac - zainwestuj pare groszy w poradnik materialoznastwa
    Masz rację, bez bicia się przyznaję. Staliwo, ale dla większości śmiertelników zawartość węgla w surówce nie ma żadnego znaczenia. Jedynie czasami się na wsiach dziwią, czemu nie idzie zwrotnicy pospawać w C3030 Tak czy siak - pod naciskiem młota się nie podda

Podobne wątki

  1. [159] samodzielna wymiana rozrządu
    Utworzone przez Sandacz1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-03-2014, 16:37
  2. Samodzielna wymiana zawieszenia - możliwość i sens
    Utworzone przez mmax88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-08-2013, 16:54
  3. Samodzielna wymiana panewki
    Utworzone przez Sasza w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-05-2011, 06:52
  4. [146] samodzielna wymiana wahacza
    Utworzone przez Toldi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 19:00
  5. Samodzielna wymiana sprzęgła
    Utworzone przez CichyMarek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 13-03-2008, 10:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory