Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: 147 2.0 TIPTRONIC 2004r.

  1. #1
    RevoArt
    Gość

    Domyślnie 147 2.0 TIPTRONIC 2004r.

    Witajcie, chciałem zakupić Alfę 147 z 2004 roku z silnikiem 2.0 ale z automatem. Czy ktoś mi może powiedzieć coś na temat zagazowania tego silnika a także jakości silnika i skrzyni biegów?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biala
    Auto
    Alfa Giulietta Veloce - biała :-)
    Postów
    251

    Domyślnie

    Co do silnika - całkiem żwawy jak na ten samochodzik. Rozrząd nieco droższy niż w słabszych silnikach (dochodzi jeden wałęk i pasek). Co do Selespeeda - wielu uznaje go za bolączkę 147. Jeśli chcesz model z takim rozwiązaniem, szukaj czegoś od 2005 roku, bo jest z nim o wiele problemów (przeszedł jakieś usprawnienia). Ja od 2 miesięcy mam właśnie 147 2.0 z Selespeedem i chwalę sobie to rozwiązanie - szczególnie przyjemne na górskich drogach (dziś jechałem do Wisły przez Szczyrk i mogłem docenić zaletę łopatek). Poprzedni właściciel nie miał problemów z tą skrzynią (choć w sumie skrzynia jest niby ta sama + dołożona robotyka) - jedynie regularnie go serwisował. Płyn, akumulator też musi być w dobrym stanie i wozik chodzi.
    Ogólnie jak spojrzysz sobie na forum i problemy z Sele, to głównie dotyczą one modeli do 2003/04 roku, choć później też czasami się zdarzają.
    Zawsze zostaje 147 GTA z Sele(to już w dużej mierze inne rozwiązanie, podobno bazujące na komponentach z Ferrari)

    Aha, jeszcze co do 2.0. Musisz znaleźć wóz, który jest niezarżnięty, bo te silniki mają częstą przypadłość picia oleju. Moja poprzednia 147 2.0 żarła litr na 2 tysiące. To 150 koni, więc raczej nie kupowali wozu z tym silnikiem emeryci, a co za tym idzie - prawdopodobnie poprzedni właściciele lubili sobie depnąć, co z pewnością przekłada się na późniejsze zużycie oleju
    Ostatnio edytowane przez woyopol ; 29-09-2012 o 01:15

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja tylko dodam....
    O ZGROZO!!! Jaki tiptronic??????????
    W 147 był tylko i wyłącznie system selespeed. Czyli zwykła skrzynia z elektrohydraulicznym sterowaniem (m.in. manetki przy kierownicy). Na plus to to że nie jest to klasyczny autmat którego większość polaków chorobliwie i zabobonnie się boi (np sportronik w 166 albo Q-system w 156) a na minus że to sterowanie elektrohydrauliczne lubi płatać figle. Jednak jeżeli kupisz zadbany i będziesz dbał będzie to bezproblemowe. Kwestia dobrego egzemplarza. Na pocieszenie usterek to ponoć używki i części są duuuużo tańsze niż naprawa klasycznego automatu. Jeżeli chodzi o GTA selespeed to z tego co mi wiadomo jest to to samo sterowanie tylko inną skrzynią.... Ale pewności nie mam bo nie widziałem.
    A 2,0TS`a zagazujesz bez problemu ale oczywiście u dobrego gazownika.
    Zarówno sterowanie skrzynią (bo sama skrzynia jest normalna i niezawodna) jak i silnik TS nie są tak niezniszczalne jak JTD czy V6 ale przy odpowiedniej dbałości nie nastręczają problemów. Mówię tu też o przeszłości auta więc fakt im młodsze tym lepsze (choć nie ma reguły).

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biala
    Auto
    Alfa Giulietta Veloce - biała :-)
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Ja tylko dodam....
    O ZGROZO!!! Jaki tiptronic??????????
    W 147 był tylko i wyłącznie system selespeed. Czyli zwykła skrzynia z elektrohydraulicznym sterowaniem (m.in. manetki przy kierownicy). Na plus to to że nie jest to klasyczny autmat którego większość polaków chorobliwie i zabobonnie się boi (np sportronik w 166 albo Q-system w 156) a na minus że to sterowanie elektrohydrauliczne lubi płatać figle. Jednak jeżeli kupisz zadbany i będziesz dbał będzie to bezproblemowe. Kwestia dobrego egzemplarza. Na pocieszenie usterek to ponoć używki i części są duuuużo tańsze niż naprawa klasycznego automatu. Jeżeli chodzi o GTA selespeed to z tego co mi wiadomo jest to to samo sterowanie tylko inną skrzynią.... Ale pewności nie mam bo nie widziałem.
    A 2,0TS`a zagazujesz bez problemu ale oczywiście u dobrego gazownika.
    Zarówno sterowanie skrzynią (bo sama skrzynia jest normalna i niezawodna) jak i silnik TS nie są tak niezniszczalne jak JTD czy V6 ale przy odpowiedniej dbałości nie nastręczają problemów. Mówię tu też o przeszłości auta więc fakt im młodsze tym lepsze (choć nie ma reguły).
    O ile mi wiadomo, to w GTA przynajmniej aktywator jest inny.

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał RevoArt Zobacz post
    Witajcie, chciałem zakupić Alfę 147 z 2004 roku z silnikiem 2.0 ale z automatem
    Daj linka do tej alfy.Oby nie była to ta, o której nie poleciłbym nawet wrogowi.
    Co do lpg.Poczytaj dział lpg
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. Alfa 156 2004r Ti
    Utworzone przez Sawcziano w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-11-2013, 23:37
  2. 156 1.9 150 km 2004r
    Utworzone przez krystian147jtd w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-12-2012, 11:47
  3. Gdzie jeste komputer skrzyni Alfa Romeo 166 2.5 V6 Tiptronic
    Utworzone przez LUCAR-LODZ w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-11-2009, 22:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory