Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Xenon nie laczy sie z FiatEcuScan'em

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Chyba jednak nie. Jak łączę się FES`em to pisze żeby podłączyć się pod KL12. Skanowanie DTC na pinie 9 wykrywa ABS, klimatyzację (nieobsługiwaną przez FES), deskę rozdzielczą i nic więcej. Skanowanie DTC na pinie 12/13 nie wykrywa niczego.

    Na marginesie próba połączenia się z deską rozdzielczą też sie nie udaje, bo FES krzyczy, że "Niezgodny kod ISO wybranego systemu" (cokolwiek to znaczy).

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Iwok podam po raz kolejny rozpiskę pinów, tym razem w formie dokładnego cytatu z pewnego programu:

    DIAGNOSTIC MULTIPLE CONNECTOR - Functional description

    The tester connection R10 is supplied, at pin 16, directly by the battery (maxifuse CENTR of B5 ), via fuse F17 of junction unit B1 .
    Pins 4 and 5 are earthed.
    Pin 1 is connected to the ABS control unit M50, pin 11, (See E7020 ABS ).
    Pin 3 is connected to Air Bag control unit M60, pin 9, for system with side bags, pin 3 for the basic system (See E7030 AIRBAG ).
    Pin 11 is connected to alarm control unit M30 - pin 6 of connector A - and remote control receiver M35 - pin 2, (See E7015 ALARM ).
    Pin 8 is connected to Code control unit M20, pin 5, (See E7010 CODE ).
    Pin 7 is connected to engine management control unit M10 via a dedicated line.
    Pin 9 is connected via a single line to numerous control units and electronic devices:
    - to instrument panel E50 : pin 1 of connector C (3309717 See E4010 INSTRUMENT PANEL);
    - to electronic Check device M45 : pin 11 of connector C;
    - to ICS Display E60 - pin 1 of connector B: this collects - in a single test channel - diagnostic information on display E60, and also
    information on control unit M70 - pin 13 of connector C ( See E6020 AIR CONDITIONING ) and navigator control unit M90;
    - to xenon headlamps control unit M87 : pin 11.
    Pin 15 is connected to electronic check device M45.
    Pin 12, only on 2.4 JTD 6M version, is connected to the additional heater control unit M75 at pin 2, connector A.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Aha, czyli na pinie 11 a nie 9. To i dobrze i źle. dobrze, bo to wyjaśnia sprawę, źle bo trzeba wykombinować jakiś adapter z luźnymi pinami najlepiej.

    Dzieki!

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    @iwok co ty bredzisz... pin 9 Gniazda OBD2 jest połączony do pinu 11 jednostki sterującej xenonów (M87).
    Na pinie 11 OBD2 to chodziła kiedyś komunikacja z niektórymi Fordami
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Nie doczytałem. Nie zmienia to faktu, że u mnie pod pinem 9 nie ma ksenonów

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Tak tylko dla porządku dodam, że udało mi się w końcu połączyć z moimi ksenonami (tak jak pisał danus77 na pinie 9 : - dzięki danus)) i nawet udało mi się skutecznie wykonać ich kalibrację.
    Trzeba próbować kilka razy. Nie wiem od czego to zależy, ale tak jest: raz się łączy a raz nie.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar semri
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Bydgoszczy
    Auto
    166 3.2 V6 Ti
    Postów
    948

    Domyślnie

    AR 156 po FL.
    Czy możliwość wykonania kalibracji jest tylko po podłączeniu się do jednej lampy? W moim przypadku jest tylko w lewej taka funkcja, BOSCH. I w trakcie kalibracji widziałem jak tylko lewa się ustawia. Po normalnym odpaleniu, silniczki chodzą w dwóch, dla uprzedzenia pytania.
    Alfa Romeo 166 V6 3.2 Ti
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDm 20V 228KM 460Nm - wspomnienie

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar semri
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Bydgoszczy
    Auto
    166 3.2 V6 Ti
    Postów
    948

    Domyślnie

    Trochę pomyślałem, zapewne tylko z lewej bo po tej stronie są trybiki w zawieszeniu od samopoziomowania. Testy nisko, średnio i wysoko działają z lewej lampy na dwóch.
    Alfa Romeo 166 V6 3.2 Ti
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDm 20V 228KM 460Nm - wspomnienie

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    ja też mam problem.. 166 po fl - nie świeci lewa lampa, nie mogę połączyć się FES'em z modułem, ani na pinie 11/12, ani na 9. Po zamianie żarników bez zmian.

    Z innymi modułami również łączy się bez zarzutu.


  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dawid_Zielu Zobacz post
    osobiście podłączałem się pod światła, stąd wiem iż mam uszkodzoną złączkę w tylnym czujniku od poziomowania ksenonów.
    to masz szczęście można kupić tą złączkę było o tym na forum sam nawet to kiedyś sprawdzałem koszt śnieszny. jedynie co to nie potrafili mi odpowiedzieć czy w komplecie występują uszczelki do pinów.

Podobne wątki

  1. Nie laczy sie z PC 2.4 JTD 1999
    Utworzone przez React w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-02-2015, 07:15
  2. Bi-xenon, a może tak krok dalej? Tri-xenon
    Utworzone przez Oskarr w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-11-2013, 01:33
  3. [159] Xenon ? / Bi-xenon ?? Jak w końcu ??
    Utworzone przez Luqaswagen w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-01-2012, 20:44
  4. FiatEcuScan?
    Utworzone przez Paazik w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-04-2010, 10:10
  5. FiatECUScan
    Utworzone przez borsukmax w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-02-2010, 18:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory