Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Temat: płyn chłodniczy - coś nie halo

  1. #21
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Maćku a był byś w stanie wytłumaczyć mi czemu po załączeniu wentylatora płyn w zbiorniczku zniża swój poziom?
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0JTS; Ford Fiesta ST 3D 200KM, Fiat 500X, była Alfa Romeo Mito i Vespa125
    Postów
    606

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jola Zobacz post
    Lutraki, to co Maciek pisze, to niewątpliwie 1. krok.

    Mi to wygląda na uszczelę pod głowicą, a już to w swoim Mito przerabiałam niestety...
    Oj tam, od razu uszczelka pod głowica. To już by była poważna awaria.
    Alfy się poważnie nie psują. To musi być jakaś denerwująca pierdoła.

    Stawiam na rozszczelniony wymiennik ciepła płynu chłodzącego. FAP poinformował wszystkie ASO o wadliwych obudowach i, że montują już nowy typ. Najlepsze jest to, że wiedzą o wadliwej części, ale nie mają jej na swoim magazynie. Czekam już ponad 2 tygodnie i na dzień dzisiejszy nie wiadomo kiedy będzie.

    Codziennie rano zalewam zbiorniczek do pełna i jeżdżę obserwując wskaźniki.
    Ostatnio edytowane przez Andrzej_Kolbudy ; 02-10-2012 o 19:04

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    i jeżdżę obserwując wskaźniki.
    A to nic ci nie da, jak płyn ucieknie to wskaźnik i tak pokaże temperaturę około 90 . Rzeczywista temperatura silnika moze byc juz zabójcza.

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    Codziennie rano zalewam zbiorniczek do pełna i jeżdżę obserwując wskaźniki.
    Cytat Napisał lechtak Zobacz post
    A to nic ci nie da, jak płyn ucieknie to wskaźnik i tak pokaże temperaturę około 90 . Rzeczywista temperatura silnika moze byc juz zabójcza.
    a do tego żadna kontrolka się nie zapala, wskazująca na ubytek płynu chłodniczego. U mnie też kiedyś płynu było sucho i kontrolka nawet nie mrugnęła. U ojca w transporterze (wiem, wiem, gdzie ja z tym VW wyskakuje?) zabrakło kilka ml płynu i od razu kontrolka to wyświetliła. Tak tylko teoretyzuję, porównuję, podaję...

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasz A. Zobacz post
    Maćku a był byś w stanie wytłumaczyć mi czemu po załączeniu wentylatora płyn w zbiorniczku zniża swój poziom?
    To fizyka - ciecz w miarę nagrzewania zwiększa swoja objętość, zwiększając jednocześnie ciśnienie w układzie (żeby kompensować zmianę tej objętości jest właśnie zbiorniczek wyrównawczy), a przy schładzaniu (a tak się dzieje przy załączonych wentylatorach chłodnicy) zmiejsza swoją objętość
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #26
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    To fizyka - ciecz w miarę nagrzewania zwiększa swoja objętość, zwiększając jednocześnie ciśnienie w układzie (żeby kompensować zmianę tej objętości jest właśnie zbiorniczek wyrównawczy), a przy schładzaniu (a tak się dzieje przy załączonych wentylatorach chłodnicy) zmiejsza swoją objętość
    Nie sądziłem,że będzie to takie proste.Dzięki Maciek
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  7. #27
    Miss Alfaholicy 2011 Romeo Avatar Lutraki
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito Distinctive 1.4 MPI MultiAir 16v 105 KM
    Postów
    547

    Domyślnie

    Płyn dolany we wtorek i niestety wycieka. Trzeba do serwisu się udać.

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0JTS; Ford Fiesta ST 3D 200KM, Fiat 500X, była Alfa Romeo Mito i Vespa125
    Postów
    606

    Domyślnie

    Obudowa wymiennika płynu chłodzącego wymieniona po 3 tygodniach oczekiwania. W ramach dobrej współpracy dostałem do zabawy Giuliette 120KM TB.

    Przejechałem 85km na 10l benzyny, także komputerowe spalanie powyżej 11l/100km. Dlatego mam diesla :-)
    Najbardziej w tym samochodzie spodobało mi się zawieszenie. Jest idealne na nasze dziury.
    Obiektywnie silniczek dla przeciętnego użytkownika jest wystarczająco mocny.

    Cieszę się, że rozstanie z moim Mito trwało tylko 4h.
    W każdej Alfie dobrze, ale w Mito najlepiej:-)

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar _tomek_
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Mieczysław i Julia
    Postów
    550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lutraki Zobacz post
    Płyn dolany we wtorek i niestety wycieka. Trzeba do serwisu się udać.

    oleju przybywa?
    olej jest spieniony?
    pod korkiem oleju jest "masło"?
    kopci jakos dziwnie, szczegfolnie po odpaleniu?
    czuc spaliny z zbiornika wyrownawczego?

    to obvjawy upg ;]

    jesli nie szukaj zaciekow rozowych na przewodach, zlaczach itp
    sprawdz czy nie ma plam pod autem
    plyn chlodniczy jest slodki, wiem obrzydliwe ale skuteczne ;]

  10. #30
    Miss Alfaholicy 2011 Romeo Avatar Lutraki
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito Distinctive 1.4 MPI MultiAir 16v 105 KM
    Postów
    547

    Domyślnie

    nieszczelna chłodnica wymieniona.
    Niedługo czas na wymianę świec - mam zapytanie, jakie świece polecacie - w serwisie koszt 1 świecy 50 zł plus robocizna. Mam możliwość zakupu świeć Boscha z upustem stąd moje pytanie jakie świece do Alf są ok.
    Pytanie - mając zdolności manualne można samemu dokonać wymiany? Tak tak, śmiejcie się.

Podobne wątki

  1. [159] płyn chłodniczy
    Utworzone przez gibson w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-11-2015, 20:51
  2. płyn chłodniczy
    Utworzone przez kiler_911 w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 30-09-2011, 22:28
  3. [155] płyn chłodniczy
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2010, 12:44
  4. Płyn chłodniczy
    Utworzone przez Reason w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-08-2009, 00:14
  5. [146] płyn chłodniczy 1.9TD
    Utworzone przez dareme89 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-05-2008, 13:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory