Kolego pogłośnij radio - skrzypienie to nie usterka
Kolego pogłośnij radio - skrzypienie to nie usterka
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
No ciekawe stwierdzenie Maciek-156, Kolego a czy wymieniali ci wahacze na po zmianowe, czy przed zmianowe?
Tylko mi nie mówcie, że znowu były zmiany wahaczy... Ja rozumiem, że w 156 mogły nie wyjść, i że w 147 też nie było do końca idealnie, ale żeby jeszcze w Giulietcie trzeba było poprawiać, to już lekka kpina... Ale cóż, w 75 De Dion też skrzypi, więc ta marka już tak ma chyba.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
A kiedy ta zmiana wahaczy nastąpiła. Ja mam auto z końcówki 2011 na pierwszych śpiących im zimnej tym bardziej skrzypi, pózniej jest cisza.
Stwierdzenie jak najbardziej adekwatne do tego co było wymieniane:
Ta długa lista świadczy albo o niekompetencji serwisu albo "hipochondrii" użytkownika. Hałasuje albo przód albo tył, albo lewa albo prawa strona - to można jednoznacznie stwierdzic (szczególnie niby rzeczoznawca), a wymiana przekładni kierowniczej i linki hamulca to już curiosum. Zawieszenie wielowahaczowe (a takie ma giulietta z tyłu) będzie hałasować przy przejeżdżaniu poprzecznych nierówności, bo taka jest jego specyfika (w innych samochodach też hałasuje) i konstrukcja nie przeznaczona do jazdy terenowej - to nie jest usterka, a dźwięk można czasowo wyeliminowac sprayem siliconowym, albo podkręcić radio. Pytanie czy ktoś już usunął sugeruje, że wszyscy tak mają (tak nie jest) i czy to na pewno zawieszenie? Nie zdziwiłoby mnie gdyby piszczała np. uszkodzona opona - to częste przypadki.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Maciek, już to pisałem kiedyś, moja siostra ma BMW 1 (E87), które obecnie ma pewnie z 7-8 lat i NIE SKRZYPI (a ja jestem przewrażliwiony na tym punkcie i jak z nią jadę, to zawsze się wsłuchuję). A wydaje mi się, że wahacze jeszcze nie były wymieniane. Więc da się. Mnie to skrzypienie jakoś strasznie nie dolega (jest lepiej niż w 147 na pewno), ale mogliby to bardziej dopracować.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
to moi kochani na pocieszenie powiem wam że w golfach VI i mojej octavi IIFL też skrzypi ja sie zaczyna chłodno robić. Zaczęło skrzypieć jak miała przebieg ok 12kkm i tak już zostało, dodatkowo ściąga na prawo i w zasadzie też od nowości. Ponoć większość octavi tak ma, też mnie to denerwuje ale co zrobić. W nubirze II tak nie skrzypiało i to było koreańskie auto. Mam nadzieję że w mito nie skrzypi bo jeszcze nim nie jeździłem jak było chłodno.
W Nubirze mogło nie skrzypieć, bo nie miało co. Jak już porównujemy, to wielowahacz do wielowahacza
.
No ale jak auto ściąga na prawo, bo "tak ma", to są naprawdę niezłe jaja...
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Skoro już tak, to ja bym się chętnie dowiedział, jaka jest różnica. Z przodu jest McPherson, to wiemy
.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS