Strona 6 z 24 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 236

Temat: Problemy z VDC, ABS, hill holder (VDC / hill holder unavailable)

  1. #51
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał kryzys123 Zobacz post
    O jaki adapter chodzi? Mam ELM327. Coś mam do niego dokupić?
    Do podłączenia się do sterownika ABS i sterownika lamp ksenonowych należy ELM327 podłączyć przez "Adapter 1", tutaj schemat tego kabla:
    http://www.multiecuscan.net/images/OBDAdapter1.png

    Ja dostałem taki kabel w komplecie od viakena, ale kupowałem u niego po prostu cały duży zestaw kabli.

  2. #52
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    Adapter Typ1. Z tego co pamiętam nawet FES o tym wspomina jak się próbujesz połączyć z tą centralką.
    Albo sobie zamów taki adapter, albo otwórz ELMa i zrób dodakowe połączenie pomiędzy stykami (np przez zewnętrzny wyłącznik) - schemat np na tej stronie(scrollnij w dół trochę i po prawej stronie masz schematy adapterów):
    http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
    Ja kupiłem adapter od Viaken-a, ale jest trochę badziewny (przynajmniej ten który mi sprzedali jakiś rok temu) - gumowa wtyczka jest odkształcona i bez jej naciągania tuż przed próbą wpięcia do złącza w aucie nie idzie się wpiąć.

    Co do problemu z odpalaniem, jeśli kręci rozrusznik to moim zdaniem nic nie blokuje zapalenia auta (np przy uszkodzonym czujniku ppołożenia pedału sprzęgła po prostu nie kręci rozrusznik tylko wyłącza się jakby stacyjka).

    Na początek sprawdziłbym czy jest ciśnienie paliwa. Nie pamiętam co dokładnie FES pokazywał, wydaje mi się że przy włączonej stacyjce jest odczyt (powinno być powyżej >300Bar), potem podczas kręcenia 0 a potem jak już zapali to i jeszcze więcej.


    NIe jestem pewien też, czy gdyby świece żarowe przestały działać (wszystkie) czy byłbyś w stanie zapalić samochód. Zdejmij kaprurki ze świec i sprawdź woltomierzem czy jest podawane napięcie na świece, jak również zmierz przynajmniej omomierzem każdą świecę do masy - powinno być coś poniżej 1Ohma.Jeśli nie masz multimetru to przynajmniej posłuchaj czy cyka Ci przekażnik od świec żarowych(taki duży na przegrodzie silnika w okolicach EGR) - po włożeniu kluczyka ma raz cyknąć a potem po paru-parunastu sekundach drugi raz (wyłączyć napięcie świec).

    I jeszcze jedno. Sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki? Czasem nie widać z góry - ja bym, wyjmował jeden po drugim i oglądał.

  3. #53
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 120KM (chip 150KM)
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Adapter Typ1. Z tego co pamiętam nawet FES o tym wspomina jak się próbujesz połączyć z tą centralką.
    Albo sobie zamów taki adapter, albo otwórz ELMa i zrób dodakowe połączenie pomiędzy stykami (np przez zewnętrzny wyłącznik) - schemat np na tej stronie(scrollnij w dół trochę i po prawej stronie masz schematy adapterów):
    http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
    Ja kupiłem adapter od Viaken-a, ale jest trochę badziewny (przynajmniej ten który mi sprzedali jakiś rok temu) - gumowa wtyczka jest odkształcona i bez jej naciągania tuż przed próbą wpięcia do złącza w aucie nie idzie się wpiąć.

    Co do problemu z odpalaniem, jeśli kręci rozrusznik to moim zdaniem nic nie blokuje zapalenia auta (np przy uszkodzonym czujniku ppołożenia pedału sprzęgła po prostu nie kręci rozrusznik tylko wyłącza się jakby stacyjka).

    Na początek sprawdziłbym czy jest ciśnienie paliwa. Nie pamiętam co dokładnie FES pokazywał, wydaje mi się że przy włączonej stacyjce jest odczyt (powinno być powyżej >300Bar), potem podczas kręcenia 0 a potem jak już zapali to i jeszcze więcej.


    NIe jestem pewien też, czy gdyby świece żarowe przestały działać (wszystkie) czy byłbyś w stanie zapalić samochód. Zdejmij kaprurki ze świec i sprawdź woltomierzem czy jest podawane napięcie na świece, jak również zmierz przynajmniej omomierzem każdą świecę do masy - powinno być coś poniżej 1Ohma.Jeśli nie masz multimetru to przynajmniej posłuchaj czy cyka Ci przekażnik od świec żarowych(taki duży na przegrodzie silnika w okolicach EGR) - po włożeniu kluczyka ma raz cyknąć a potem po paru-parunastu sekundach drugi raz (wyłączyć napięcie świec).

    I jeszcze jedno. Sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki? Czasem nie widać z góry - ja bym, wyjmował jeden po drugim i oglądał.
    Wszystkie bezpieczniki w komorze silnika sprawdziłem. Bezpiecznik od ASR/VDC na desce też jest OK. Zabezpieczenie przekaźnika kontroli silnika też ok. Dziwne jest to, że po wyświetleniu w/w komunikatów zgasł silnik. Wydaje mi się, że w innych przypadkach, o których czytałem wyświetlanie błędów a ASR/VDC/HH nie powodowało wyłączenia silnika.

  4. #54
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    Możesz sprawdzić FESem czy masz poprawne ciśnienie paliwa? Posprawdzaj też inne parametry, czy wszystko wygląda dobrze (temperatury, ciśnienia itp).

    No i podłącz się do centralki ABS. Nie wiem czy są jakieś błędy z tej centralki które mogą blokować pracę silnika, ale warto sprawdzić przynajmniej co tam "wisi".
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 11-10-2012 o 11:53 Powód: trochę niedoczytałem oryginalnego posta i pytałem o sprawy które już były napisane

  5. #55
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Kontrolka VDC/ABS potrafi się zapalić gdy podczas rozruchu jest zbyt mocny spadek napięcia. Sprawdź zatem stan akumulatora, połączenia masowego do silnika, plusowego do akumulatora – może akumulator daje za mały prąd rozruchowy, żeby odpalić? Kręcić jakoś sobie daje radę, ale duży spadek napięcia może powodować jakieś niespodziewane działanie np. ECU (ja w Xsarze spotkałem się z tym, że słaby akumulator i duże spadki napięcia podczas odpalania powodowały, że auto po odpaleniu nie trzymało wolnych obrotów...).

  6. #56
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie

    Sprawdz mase, tak jak pisze kolega wyzej.

  7. #57
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 120KM (chip 150KM)
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cytat Napisał Falcon40 Zobacz post
    Sprawdz mase, tak jak pisze kolega wyzej.
    Masę czego mam sprawdzić? Chodzi o "-" akumulatora?

  8. #58
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Tak dokładnie. Masa = "-" akumulatora

  9. #59
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 120KM (chip 150KM)
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cytat Napisał Evo666 Zobacz post
    Tak dokładnie. Masa = "-" akumulatora
    Klema od "-" akumulatora siedzi mocno. Brak zanieczyszczeń na klemie i aku.

  10. #60
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Airen
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159SW marrone luci di bosco/Jest: Alfa Romeo Stelvio
    Postów
    391

    Domyślnie

    Jak wygląda drugi koniec przewodu, gniazdo, w które jest wkręcony?
    "For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson

Podobne wątki

  1. [159] VDC / Hill Holder Unavailable. Consult Handbook
    Utworzone przez berez w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 11-07-2019, 12:08
  2. [159] hill holder unavailable
    Utworzone przez teologik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-03-2019, 18:08
  3. [159] VDC / Hill Holder Unavailable - czyżby problem rozwiązany ???
    Utworzone przez carramba w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 21-01-2019, 19:09
  4. [159] [159] Problemy z VDC, ABS, hill holder (VDC / hill holder unavailable) nie odpala
    Utworzone przez arci22 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-10-2014, 21:50
  5. [159] Hill holder
    Utworzone przez Mazi88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 10:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory