I jak tam koledzy, coś ruszaliście a autkami? Drążę temat bo mnie to rownież dotyczy...
I jak tam koledzy, coś ruszaliście a autkami? Drążę temat bo mnie to rownież dotyczy...
Po wizycie u Cinka i chipie oraz drobnych modyfikacjacjach w tym lekkiej korekcji wolnych obrotów nie mam już tego problemu. Chodzi równo i pięknie![]()
A ja u siebie wyczysciłem przepustnicę i czujnik ciśnienia doładowania oraz zmieniłem paliwo ze zwykłego ON na orlenie na Verve i jest znacznie lepiej.
Po niedzieli odstawiam samochód do elektryka na naprawę wtyczek do wtryskiwaczy, właśnie tu może leżeć problem z niestabilnymi obrotami. Dwa razy wszedł silnik w tryb awaryjny - błąd wtryskiwacza, poprzedzony baaardzo niestabilnymi obrotami.
https://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=2379156 1.9 JTD 8V 2005 http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1757
159 1.9 8V JTDm 2008 DPF out 136 KM 320 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=872
159 2.4 JTDm 2006 DPF out+ wirus 229KM 520 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1287159 2.4 JTDm 210KM Ti 2008 DPF,EGR out+wirus https://drive.google.com/folderview?...2s&usp=sharingGiulia 2.2 JTDM
Witam od długiego czasu borykam się z moja alfa i jej ciężkim przypadkiem auto na zimnym silniku pracuje nierówno potrafi odpalić i gaśnie od czego powinienem zacząć żeby zdiagnozować problem ..... auto było diagnozowane już przez kilku mechaników zero postępów ostatni stwierdził ze auto ma zła kompresje ile powinna wynosić przy tym silniku ???
Miałem to samo - u mnie wtyczki na wtryskach trzeba było poprawić i jest ok.
https://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=2379156 1.9 JTD 8V 2005 http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1757
159 1.9 8V JTDm 2008 DPF out 136 KM 320 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=872
159 2.4 JTDm 2006 DPF out+ wirus 229KM 520 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1287159 2.4 JTDm 210KM Ti 2008 DPF,EGR out+wirus https://drive.google.com/folderview?...2s&usp=sharingGiulia 2.2 JTDM
Mam dokladnie to samo- przy kazdym odpalaniu auta mam siwy dym z wydechu i ocieram sie przewaznie o gasniecie silnika (tylko czasem zgasnie).
Co wiem? Mechanik powiedzial, ze auto podaje zla dawke paliwa na zimnym silniku, po chwili motor dziala dobrze (jak juz sie ciut nagrzeje). Proba przelewowa pokazala duze lanie na zimnym silniku, potem tez nie jest idealnie, ale w normie.
Co z tym robie? Poki co nic- jezdze jak jest, leje BP Ultimate i jest lepiej. Auto odpalam dopiero 5-7sekund po zgasnieciu kontrolki swiec zarowych i rowniez zauwazam poprawe w zwiazku z tym.
ALE! Tak mam ja- Ty mozesz miec co innego i lepiej zdiagnozuj na 100%, co by potem nie bylo placzu ze motur wyskoczyl z auta
Swoja naprawe planuje jak juz naprawde bedzie zle, lub bede miec nadmiar gotowki, co w moim przypadku chyba nigdy sie nie wydarzy chocbym mial forsy jak Bill Gates![]()
Miałem podobny problem i okazało się, że winowajcą byłnieszczelna piąta klapawirowa ta najblizej przepustnicy. Owszem serowanie działało,ale dookoła było duzo syfu (olej + sadza), zamiast wymieniac kolektor zdjąłemprowadnicę z tej ostatniej kalpy zaostawiłem ją w pozycji otwartej i wszystko wróciło do normy. Wcześniej wymieniłem przepływkę i EGR na nowe orygianle.![]()
bardzo dziękuje wszytko tak jak mówicie sprawdzę .... jeszcze jedno czy spalanie na poziome 10l na 100km cykl mieszany.. normalne czy to przez automatyczna skrzynie taka różnica
takie spalanie przy 2,4 w automacie to raczej niskie![]()
Born to be wild.