Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Wymiana wahacza dolnego przod..Prosba o rade!

  1. #11
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Nie zrozumiałeś o co mi chodzi. Nie uderzasz w końcówkę ani z dołu ani z góry tylko z boku w zwrotnicę. Wystarczą 2-3 uderzenia i końcówka odskakuje. To samo się dzieje z każdym sworzniem na który jest stożkowy ( a więc wachacz dolny jak i górny też).

  2. #12
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tak możesz walić w wahacze ale nie w końcówkę drążka.

    Ale tak w ogóle po co walić skoro wymyślili ściągacz

  3. #13
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Ale się uparłeś na tą końcówkę. Powtarzam jeszcze raz, że końcówki nie dotykasz, uderzasz w metalową zwrotnicę której to uderzenie w żaden sposób nie zaszkodzi.
    A robisz tak dlatego, że ściągacz kosztuje tyle samo co wymiana 2 wachaczy u mechanika, więc w takim razie po co się męczyć samemu? Uprzedzając kolejne pytanie, że ściągacz będziesz już miał to nic bardziej błędnego gdyż zwykle te ściągacze po kilkukrotnym użyciu do niczego się nie nadają. Mam kilku kolegów mechaników, również w autoryzowanych serwisach I wszyscy do wyciągania sworzni używają tej właśnie metody. Jest szybsza, nie traci się na nią nerwów i po prostu tańsza.

  4. #14
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał Numberuno Zobacz post
    Mam kilku kolegów mechaników, również w autoryzowanych serwisach I wszyscy do wyciągania sworzni używają tej właśnie metody. Jest szybsza, nie traci się na nią nerwów i po prostu tańsza.
    Ku przestrodze podaj adresy
    Nie no nie osłabiaj mnie.............
    Ręce mi opadają jak takie rzeczy czytam. Fakt walenie w wahacz niby go nie zepsuje ale co w tym błyskotliwego że walisz aż buda się trzęsie??? I gwarantuje Ci że nie zawsze to pomaga.... Sam robiłem w serwisie AR i za takie coś koleś dostał po premii.
    Ściągacz kupujesz YATO za niecałe 100zł (bywają tańsze na allegro) i masz to na całe życie. Ze stali chromowanadowej z kulką na śrubie nic Ci się nie zużywa, co Ty pleciesz?????

    - - - Updated - - -

    Np taki
    http://allegro.pl/sciagacz-do-sworzni-kulistych-yato-yt-0612-15-50mm-i2645535681.html

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Giulietta 1,4 MA
    Postów
    111

    Domyślnie

    Warto zwrócić jeszcze uwagę na średnicę sworznia, ponieważ większość ściągaczy ma widełki na sworznie o średnicy do około 18mm. Kupiłem YATO (z dłuższą łyżką widełek) i przydał się tylko do górnych wahaczy, ale powodzenia życzę w wybijaniu sworzni dolnych wahaczy młotkiem. Nie spodziewałem się, że będzie trzeba tyle się namachać, dlatego ściągacz to przyjemniejsze rozwiązanie i nie trzeba uważać, żeby czegoś nie uszkodzić. Przy okazji nawinął się pod rękę znajomy mechanik i widziałem jak to się robi w warsztatach. Zdecydowanie wybieram ściągacz tylko następnym razem muszę kupić z większymi widełkami.

  6. #16
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Dokładnie.
    Fakt może nie spojrzałem na średnicę sworznia. Ale nie ma problemu z kupieniem większych.

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    @Marek podany przez Ciebie ściągacz należy to typu narzędzi określanych jako "narzędzia dla bogatych". Gdzieś mi się walało ostatnio kilka sztuk po garażu połamanych. Ja dorobiłem sobie sam coś w tym stylu z konkretnego ceownika i nie ma bata, a koszt może 10 zł:
    http://allegro.pl/sciagacz-sworzni-k...683920613.html

    Co do wyciągania dolnego sworznia to najlepszą metodą jest:
    - Luzujemy śrubę i zostawiamy nakrętkę na 3 zwojach
    - podstawiamy podnośnik hydrauliczny pod sworzeń i pompujemy do góry
    - przystawiamy młotek/kawałek stali do zwrotnicy z boku gniazda sworznia
    - uderzamy młotkiem w ten kawałek stali/ młotek
    - sworzeń wyskakuje po pierwszym uderzeniu, ale nie dzieje się nic złego bo sworzeń trzymany jest nakrętką

    A tymi ściągaczami z Twojego linku, to jeden połamał się na dzień dobry jak robiłem swój zawias i jeszcze kombinacje alpejskie bo nie było nim jak podejść.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #18
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To właśnie takim ściągaczem jak podałeś nie da się podejść do sworznia zwrotnicy. Dlatego musi być widełkowy. Taki zwykły jak do końcówek to mam i za cholerę go tam nie wcisnę.
    A łamią się właśnie takie z tesco. A YATO to już przyzwoity poziom.


    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Co do wyciągania dolnego sworznia to najlepszą metodą jest:
    - Luzujemy śrubę i zostawiamy nakrętkę na 3 zwojach
    - podstawiamy podnośnik hydrauliczny pod sworzeń i pompujemy do góry
    - przystawiamy młotek/kawałek stali do zwrotnicy z boku gniazda sworznia
    - uderzamy młotkiem w ten kawałek stali/ młotek
    - sworzeń wyskakuje po pierwszym uderzeniu, ale nie dzieje się nic złego bo sworzeń trzymany jest nakrętką
    To już jest bardziej humanitarne to ja tak czasami popukuję ale jak mam już ściągacz "napięty".

  9. #19
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    To już jest bardziej humanitarne to ja tak czasami popukuję ale jak mam już ściągacz "napięty".
    Cały czas właśnie o tej metodzie mówię to na mnie psy wieszasz a za chwilę się sam przyznajesz, że pukasz w gniazdo sworznia.

  10. #20
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Ostrów Mazowiecka
    Auto
    Była AR166 2.4 JTD 99r.
    Postów
    177

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Tak możesz walić w wahacze ale nie w końcówkę drążka.

    Ale tak w ogóle po co walić skoro wymyślili ściągacz
    Bo ścigacze są dla lamusów
    A na poważnie, fachowiec szybciej zdejmie końcówkę młotkiem niż ty ściągaczem ( bez żadnych uszkodzeń). Mówiąc szczerze to w serwisach mało kto używa ściągacza do sworzni (chyba że początkujący mechanik, lub brak dostępu żeby przyłożyć młotkiem) bo tak jest po prostu szybciej. A jak wiadomo czas to pieniądz
    Ostatnio edytowane przez cytryn ; 19-10-2012 o 21:27

Podobne wątki

  1. Proszę o szybką pomoc - Wymiana dolnego wahacza
    Utworzone przez czaja18 w dziale 147
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 29-04-2016, 07:11
  2. Wymiana tulei wahacza przedniego dolnego.
    Utworzone przez grabsoon w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 09-10-2015, 21:49
  3. Wymiana dolnego wahacza przedniego. Pilne
    Utworzone przez Arkel w dziale 147
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 12-01-2014, 19:45
  4. Wymiana wahacza dolnego
    Utworzone przez kamil8746 w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 22-11-2012, 19:04
  5. [156] wymiana przedniego dolnego wahacza
    Utworzone przez jesse_w w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-05-2008, 19:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory