Może, nie jednemu psu burek...
Tak… tyle widać, co nić. Nawet nie można zobaczyć zdjęcia. Ale zakładam, że będzie miał jakąś tabliczkę, albo naklejkę czym jest. Ten co mam, to akurat B+ i D+ ma, ale nie ma tabliczki ani naklejki, nic. Dlatego nie wiem, czym jest.
Tamten ma 120A i znamionowe 12A, a jaki ładowania to nie mam pojęcia. W GT, to wiesz… Elektryk mi mówił, że znamionowe czy 12V czy 14V to to samo jest.
Problem z tym elektrykiem był taki, że wpierw twierdził, że nie przechodzi przez BC, potem zmienił zdanie i koniecznie chciał sam naprawić – że nie w jego stylu wsadzić nowy oryginał. Te wyprowadzone przewody, to nie było z testów uzasadnienia . A jeśli widział powinien wymienić przewody na nowe. Już trudno. Z tym ładowaniem w GT to też jest taki problem, że jest za wysokie, żeby elektryk się nim zajmował. Czy prądu mi w samochodzie brakuje? Tak się pytał elektryk ostatnio. Ten przewód B+ dodatkowy bezpośrednio z aku na alternator to chyba nic nie zrobił, tak może być chyba, pod warunkiem, że przechodzi przez bezpiecznik, ale to chyba… Dobór elementów, jak popatrzyłam sobie, to nie jest tak hop siup, drobne różnice mogą spowodować, że nie będzie działał w samochodzie jak należy. Po SantaFe mogę napisać, że z naprawą alternatorów, wcale łatwo nie jest. Tam, skoro już raz dostałam nauczkę, to poszedł nowy, po dwóch próbach w warsztacie, ale tam im się chciało sprawdzać, bo jego wyjęcie nie jest problematyczne. Wyglądało to tak, szczerze mówiąc, że elektryk do komputera i po numerach wstawia. Jak się w bazie pomiesza, to skutki są jakie są. Myślałam, że więcej w tym jest wirtuozerii, a nie że tak… Może mi się tak trafiło.
Zdaje się, że grupa Fiat stosuje takie właśnie połączenia na dwa przewody z alternatora i z tego nic nie wynika. A bosch i magneti marelli nie stosują oznaczeń dla połączeń z sterownikami i w ogóle dla takiej śrubowej konfiguracji nie stosują innych oznaczeń. Robią je chyba pod konkretną grupę. A z tych, też niewiele wynika. Są robione pod BC, ECU, albo lampion, dedykowane. I to musi starczyć. Papier jest cierpliwy, więc można malować. A w sumie, to nieprawda, że jest mi wszystko jedno. Chciałam wiedzieć, co jest w środku… W sumie jak popatrzyłam w sieci na różne to po tych różnych metalowych otworach i takich innych można chyba stwierdzić jakie wyprowadzenia ma regulator do środka, ale to też chyba… Ten kabel do BC musi mieć jakąś funkcję, która zapewni stały poziom ładowania we wszystkich warunkach. Taką jedną, jedyną. Mógłby ograniczać tylko przed za wysokim, ale na razie skoro nie wiem, będę sobie myśleć, że z dołu także…
Nie tak łatwo go kupić. W PL nie ma. Musi przyjechać z Niemiec, więc kilka dni to potrwa. Można go chyba zwrócić jeśli nie będzie działał, tak przynajmniej zrozumiałam. Niestety to i cena nieco inna. Wybrałam firmę z Niemiec. Tam mają siedzibę, ale strona jest Polska. Można uzyskać cenę jak w linku, ale jak się odda swój. Trzeba zapłacić kaucję, a jak się prześle, to zwrócą 220 PLN. Ale raczej sobie tego zostawię, bo nie wykluczam, że będę go reklamować u elektryka.
Trzeba poczekać co będzie. Wiem, że tam jest ta różnica 0,3V między B+ na alt i na aku. Poza tym tam są duże temp. zwłaszcza latem. Ale ten niezależnie od napięć pracuje paskudnie. Poprzedni pracował ładniej, ale spadki miał też duże i łapał masę na aku w MAR. Na tym, to jak będzie, tak będzie, jak źle pojadę pod Poznań. Pozwolę Panom się wykazać i nie będę się odzywać. Żeby chociaż ECU zaczęło normalnie regulować rpm. Aby było ciekawiej z rzeczywistego pomiaru zużycia paliwa, który robiłam kilka razy - nie odnotowuję zwiększonego spalania, wychodzi ok. 10l w jeździe czysto miejskiej, w korkach. Ale nie będę mieć wątpliwości, że nie mam oryginalnego alternatora. Gdy zapytają, powiem prawdę. Ta różnica – to nie wiem, była także jak B+ szło bezpośrednio na aku – nie było różnicy też w prądach na tych przewodach. Nie wiem od czego zależy w tej sytuacji. Zastanawiałam się, czy nie wymienić tych B+ i/lub klemy. Wymienilibyście w takiej sytuacji?
Mam już mostek H i silnik DC, ale jeszcze nie rozpakowałam paczki. To i tak pewnie mi się nie uda, bo nie będę wiedziała co uzupełnić w kodzie, ale chcę zobaczyć, najwyżej się nie uda. Poza tym chciałam zobaczyć, tak jak jest w TP, żeby mało się obrócił i szybko się zamknął, a te co są w sieci to się kręcą chyba po prostu w jedną albo w drugą stronę. To nie będzie to…
Nic, ok. trzeba poczekać, aż mechanik wstawi Boscha. Po kolei.
Sterownik klimy – zeruje czasem na stracie, albo w innych okolicznościach te podświetlania, wtedy wiem, że spadło napięcie do minimum jakiegoś. Mam też pytanie – czy to znaczy, że z prądem od ECU coś się dzieje? Bo on pokazuje napięcie z ECU. Czy to jest to samo napięcie? Nie rysowałam, nie analizowałam łącz sterownika klimy w sumie…
Tak myślę, że jak wyzdrowieję i skoro, i tak muszę czekać to może powinnam zbadać oscyloskopem przewody ECU, te od zasilania, od dystrybucji zasilania? Napięcia dają wskazania do badania masy, no czasem. Chociaż na czujnikach jest takie jak na aku, na tych co przechodzą poprzez przekaźnik, chyba. Sama nie wiem.