Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: 159 JTDm 170 KM branie oleju

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    AR 159 2,0 JTDM 170 KM
    Postów
    1

    Domyślnie 159 JTDm 170 KM branie oleju

    Witam. W zeszłym roku zakupiłem w salonie prezentacyjną 159 z przebiegiem około 150 km. Jest to egzemplarz z 2011 roku. Uważa, że moja ślicznotka bierze zbyt dużo oleju, myślę że jest to około 0,3 litra na 1000 km. Od początku sygnalizowałem ten problem, ale przekonywano mnie, że wszystko jest w normie choć wcześniej wymieniono sprężarkę, następnie przeprowadzono próbę drogową w/g, której serwisowi wyszło zużycie 0,2 litra na 1000 km. Na pierwszym przeglądzie po 25 000 km, przed końcem gwarancji okazało się, że w fabryce był źle zamontowany filtr powietrza co spowodowało, że dostawała się do niego woda, więc przegnił i spleśniał była w nim dziura średnicy około 5 cm. Ale centrala w Bielsku-Białej odpowiedziała, że to nie miało wpływu na kondycję silnika. Może moje zużycie oleju jest faktycznie w normie, podzielcie się swoimi doświadczeniami. Przypominam to jest 2,0 JTDm, 170 KM.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    U mnie nie ma takiego problemu, po 15 tys ubyl niecaly litr.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Jeżdżę szybko i ostro,nie zauważyłem by olej ubywał.Twoja sytuacja jest moim zdaniem nienaturalna.0.2l na 1000,to po 10 tys wychodzi nam 2 litry,czyli prawie połowa pełnego stanu,nie mozliwe by to było normalne,jest to wręcz niebezpieczne.

    Dla czego wymienialiście turbo ? Akurat turbo jest w naszym motorach całkiem mocne i seryjnie niewysilone.

    Filtr powietrza źle zamontowany? Przecież szczelniej go już nie da rady zamontować i nie wiem jak tam woda mogła by się dostawać.Jest obudowany,przykręcany od dołu ido tego szczelnie osłonięty osłoną silnika,choć jakieś akcje z nim mogły zabić turbo.

    Drąż temat dalej,bo możesz mieć kiedyś powazny problem w dalszej trasie.Te silniki nie biorą oleju,zresztą żaden normalny,zdrowy JTD nie bierze w ilościach większych niż minimalne.

    25 tys i koniec gwarancji ? Zmieniałeś olej po 2 latach? Filtr powietrza jest wymieniany na pierwszym przeglądzie.Czyli ,że po 2 latach wymieniałeś ten filtr,trochę długi interwał,ja bym proponował co roku,o oleju nie wspomnę.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 08-10-2013 o 22:13

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał machaszewski Zobacz post
    Może moje zużycie oleju jest faktycznie w normie, podzielcie się swoimi doświadczeniami. Przypominam to jest 2,0 JTDm, 170 KM.
    jak na jtd to raczej nie , mam od niedawna bravo sport z tym silnikiem , przejechałem dopiero ok 5000 km ale ubytku oleju na bagnecie nie zauważyłem , przebieg auta 52 tys km ( auto z polskiego salonu więc sprawdzony )
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    A jaka jest norma przewidziana przez producenta dla tego silnika ??
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    A jaka jest norma przewidziana przez producenta dla tego silnika ??
    Karmal, mysle, ze norma nie ma sie co kierowac. Zwykle wynosi ona nawet 1 l na 1 000 km, bo producent zabezpiecza sie w ten sposob przez ewentulanymi reklamacjami. Dzieki temu np volkswagen nic nie robil z silnikami 2.0 tdi 110 KM montowanymi m in w golfach VI moich kumpli, ktorzy nie byli w stanie zrobic trasy poznan - monachium - poznan bez dolewnia oleju.
    Ale to byla jakas ewidenta wada tego silnika. W przypadku Alfy sklanialbym sie raczej do opinii Rybaka, ze to jakas usterka/awaria, ktora trzeba szybko zdiagnozowac, zanim pojawia sie powazniejsze problemy. Sprawny technicznie JTDm, niezależnie od pojemności, praktycznie nie powinien brać oleju.

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dokładnie. Nie wyobrażam sobie, żeby moje auto brało między wymianami 3 litry oleju... A na przykładzie kolegi machaszewskiego tyle mu zjada przez 10 tys km. Mój, co prawda 1.9 JTDm, ale między wymianami co 15 tys km, nigdy nie zauważyłem spadku poziomu oleju na bagnecie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gary Zobacz post
    Zwykle wynosi ona nawet 1 l na 1 000 km
    Na tyle Włosi sie zabezpieczyli w alfie.To chyba zresztą taki producencki standard.

    2.0 nie ma prawa brać takich ilości oleju,ba uważam,że nie powinno w ogóle( a przynajmniej nie zauważalnie) brać oleju.Raz jeszcze powtórze: jeżdżę ostro w trasie,3500 - 4000 obr to norma przy wyprzedzaniu,silnik wzmocniony i nic oleju nie ubywa (no chyba ,że sugerujemy sie wskazaniami czujnika poziomu,ale ten raz pokazuje tak ,raz inaczej).

    Poprzednia alfa 1,9 z mocno podniesioną mocą również nie brała oleju.Croma ani przed programem,ani po tez nie brała oleju,choć jeździła przeważnie w mieście na nie zawsze do końca dogrzanym silniku.

    Te silniki nie biora oleju.Jest coś nie tak z tym konkretnym egzemplarzem.Może turbo,może uszczelniacze.Dziwne ,że nie widać wycieku,znaczyło by to ,że olej jest spalany,a to nie dobra wróżba.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Na tyle Włosi sie zabezpieczyli w alfie.To chyba zresztą taki producencki standard.

    2.0 nie ma prawa brać takich ilości oleju,ba uważam,że nie powinno w ogóle( a przynajmniej nie zauważalnie) brać oleju.Raz jeszcze powtórze: jeżdżę ostro w trasie,3500 - 4000 obr to norma przy wyprzedzaniu,silnik wzmocniony i nic oleju nie ubywa (no chyba ,że sugerujemy sie wskazaniami czujnika poziomu,ale ten raz pokazuje tak ,raz inaczej).

    Poprzednia alfa 1,9 z mocno podniesioną mocą również nie brała oleju.Croma ani przed programem,ani po tez nie brała oleju,choć jeździła przeważnie w mieście na nie zawsze do końca dogrzanym silniku.

    Te silniki nie biora oleju.Jest coś nie tak z tym konkretnym egzemplarzem.Może turbo,może uszczelniacze.Dziwne ,że nie widać wycieku,znaczyło by to ,że olej jest spalany,a to nie dobra wróżba.
    Podpisuję się pod tym w całości.

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to wziąć dobrego/niezależnego rzeczoznawcę i pogonić "speców" z ASO i FAP, bo na 90% za jakiś czas silnik lub turbo znów się przekręci a kolega nie ma gwarancji...

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar por.Jaszczuk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW JTDm 2007 & VW Passat 2018 2.0TDI
    Postów
    252

    Domyślnie

    Ja również mam AR 159 z 2011 z tym samym silnikiem [jest wzmocniony] i oleju dolewam około litra na 25 tys. km. Zaznaczam że auto generalnie jest b. ostro poganiane po autostradach. Myślę że 1L/15tys. km to wartość jeszcze krańcowo akceptowalna. U mnie mod silnika nie miał wpływu na zużycie oleju. Auto jest roczne i ma prawie 70 tys przejechane.
    Co do speców z ASO to zależy na jakiego człowieka trafisz.
    Ja ze swojej perspektywy pozytywnie oceniam FAP'a a już kilka "małych awarii i usterek" usuwałem na gwarancji.
    Co ciekawe druga 159 z silnikiem 1.9 JTDm nie bierze kompletnie oleju choć również wzmocniona.

    Sytuacja 0,2L/1000km to w moim przekonaniu nie jest normalna sytuacja. Silnikowi coś dolega.

    Moje wcześniejsze auto Skoda Octavia 2007 z silnikiem 2.0 TDI BKD brała około litra na 15tys. km ... i to też była normalna sytuacja.

    PS.
    Czujnikiem oleju nie należy się kompletnie sugerować ... pokazuje różne informacje.
    Ostatnio edytowane przez por.Jaszczuk ; 09-10-2013 o 15:39

Podobne wątki

  1. Branie oleju v6 2.5l
    Utworzone przez adi.p1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 25-04-2017, 22:27
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 14:33
  3. [159] Branie oleju.
    Utworzone przez kazur22 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 01-12-2013, 21:17
  4. [155] branie oleju
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-03-2010, 23:32
  5. V6 a branie oleju
    Utworzone przez badass w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-12-2006, 00:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory