Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Silnik gaśnie po włączeniu się ABS

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie Silnik gaśnie po włączeniu się ABS

    Słuchajcie mam taki problem, kiedy gwałtownie hamuje i włącza mi się ABS to gaśnie mi silnik. Do momentu kiedy ABS się nie włączy to silnik pracuje normalnie. Żadne kontrolki się nie zapalają, komputer też nie pokazuje błędów. Jakieś pomysły co to może być i jak to sprawdzić?

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotreek Zobacz post
    Słuchajcie mam taki problem, kiedy gwałtownie hamuje i włącza mi się ABS to gaśnie mi silnik. Do momentu kiedy ABS się nie włączy to silnik pracuje normalnie. Żadne kontrolki się nie zapalają, komputer też nie pokazuje błędów. Jakieś pomysły co to może być i jak to sprawdzić?
    ABS generalnie nie ma nic wspólnego z układem sterownia silnikiem. Samo się tak zaczęło robić czy po jakiejś naprawie?Jedyne co mi przychodzi do głowy to jakiś problem z masą ECU.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    145 1.4 Ts 98r
    Postów
    18

    Domyślnie

    Ja mialem podobny problem tylko ze jak przy odpaleniu sie zapalala to samochod nie odpalil za nic w zyciu a jak zgasla to odpalal i do tehj pory nie wiem co jest ale przeszlo to juz jej na szczescie.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    U mnie kontrolka gaśnie normalnie i nie ma wpływu na odpalenie silnika. Lesio podpowiesz co sprawdzić? Bo np dziś jechałem i na początku było ok a później znowu się zaczęło. Tak właśnie się zastanawiam że może gdzieś kabelek nie łączy albo wilgoć się gdzieś wdarła. A dziś jeszcze dodatkowo obrotomierz podczas jazdy przeskoczył po za czerwone pole, przydusiło samochód i po sekundzie było ok. Lesio jak możesz to podpowiedz coś więcej a ja w wolnej chwili posprawdzam jeszcze wszystkie kabelki.

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotreek Zobacz post
    U mnie kontrolka gaśnie normalnie i nie ma wpływu na odpalenie silnika. Lesio podpowiesz co sprawdzić? Bo np dziś jechałem i na początku było ok a później znowu się zaczęło. Tak właśnie się zastanawiam że może gdzieś kabelek nie łączy albo wilgoć się gdzieś wdarła. A dziś jeszcze dodatkowo obrotomierz podczas jazdy przeskoczył po za czerwone pole, przydusiło samochód i po sekundzie było ok. Lesio jak możesz to podpowiedz coś więcej a ja w wolnej chwili posprawdzam jeszcze wszystkie kabelki.
    Nie odpowiedziałeś na pytanie jak to się stało że się tak dzieje.
    Posprawdzaj dokręcenie i połączenie masy pompy ABS.Sprawdz czy jest dobrze dokręcona śrubka listwy cewek pod którą jest kabel masowy.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    A takie pytanie , czy jest możliwość że jak się przetrze izolacja z kabla Abs i zacznie walić doziemieniem to Komp zgłupieje ?


    Bo co ma ABs do , czujnika Halla ? ( bo przez niego mu pewnie wyłacza silnik )

    Trza zobaczyć jak idzie masa , na schemacie itd. ale wzdaje mi sie ze musi to byc wszystko jakoś separowane .
    Ostatnio edytowane przez Dziaru ; 25-10-2013 o 03:05

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    Lesio napraw ostatnio żadnych nie było. Dziś rano jechałem i wszystko było cacy. Muszę sprawdzić te wszystkie przewody i połączenia, gniazda itd. Ewentualnie podpowiedzcie gdzie i czego szukać. Myślę, że od czujnika Halla te objawy były by nieco inne. Czasem wariuje sam obrotomierz, a czasem silnik zgaśnie. Przy czujniku halla pewno by się marchewa zapalała a tu nic. Jak silnik zgaśnie to są dosłownie sekundy, czasem tylko się przydławi.

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotreek Zobacz post
    Lesio napraw ostatnio żadnych nie było. Dziś rano jechałem i wszystko było cacy. Muszę sprawdzić te wszystkie przewody i połączenia, gniazda itd. Ewentualnie podpowiedzcie gdzie i czego szukać. Myślę, że od czujnika Halla te objawy były by nieco inne. Czasem wariuje sam obrotomierz, a czasem silnik zgaśnie. Przy czujniku halla pewno by się marchewa zapalała a tu nic. Jak silnik zgaśnie to są dosłownie sekundy, czasem tylko się przydławi.
    Ten wariujący obrotomierz moim zdaniem potwierdza przypuszczenie że problem jest z masą.Musisz sprawdzić połączenia masowe modulatora ABS oraz ECU.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Dziaru Zobacz post
    A takie pytanie , czy jest możliwość że jak się przetrze izolacja z kabla Abs i zacznie walić doziemieniem to Komp zgłupieje ?


    Bo co ma ABs do , czujnika Halla ? ( bo przez niego mu pewnie wyłacza silnik )

    Trza zobaczyć jak idzie masa , na schemacie itd. ale wzdaje mi sie ze musi to byc wszystko jakoś separowane .
    Sterowanie silnikiem i modulator ABS to zupełnie nie powiązane urządzenia.Czujnik halla raczej w tym przypadku nie jest winien a(moim zdaniem)spadek napięcia zasilającego ECU.Plus do ABS jest bezpośrednio z akumulatora,więc raczej nie jest za spadek odpowiedzialny,prędzej połączenie masowe.W/g schematu pompa ma dwa połączenia masowe.Jedno z nadwoziem i drugie z silnikiem.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    Wina leży po stronie przewodów. Jeszcze nie wiem do końca którego bo nie miałem czasu sprawdzić. Ale wiem już że to jest wiązka która idzie do masy. Bo jak nią ruszam to silnika gaśnie i obrotomierz szaleje Tak więc w tygodniu będę namierzał. Dzięki za podpowiedzi

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    Awaria ogarnięta. Okazało się że przy przekaźnikach które są przy aku poluzowało się jedno gniazdo. Zostało poprawione i lata
    Ostatnio edytowane przez piotreek ; 31-10-2013 o 09:05

Podobne wątki

  1. Auto gaśnie po włączeniu długich lub opuszczaniu szyb
    Utworzone przez jendger w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-10-2014, 07:24
  2. [146] silnik gaśnie na 8-10 min
    Utworzone przez skrzypu86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-01-2011, 11:57
  3. t.s. silnik gaśnie
    Utworzone przez bluEvil w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 12-07-2010, 12:55
  4. [156] gaśnie silnik 2.4 jtd
    Utworzone przez ostry11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-06-2008, 09:50
  5. gaśnie silnik
    Utworzone przez september w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-04-2007, 20:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory