Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Problem z odpalaniem - żółta kontrolka "kluczyka"

  1. #1
    Piotrek123321
    Gość

    Domyślnie Problem z odpalaniem - żółta kontrolka "kluczyka"

    Witam,

    Jestem posiadaczem AR 156 1.9 JTD

    OD dłuższego czasu mam problem ze swoją alfą. Widziałem podobne tematy u nas na forum jednakże w żadnym z nich nie doszukałem się jednej rzeczy, która może (a przynajmniej tak mi się wydaję) być istotna.

    Tak więc: Od roku co jakiś czas pojawia mi się kontrolka "żółty kluczyk". Samochód wtedy nie chce odpalić. Rozrusznik chodzi, aczkolwiek samochód nie pali. Po jakimś czasie gaśnie i jest ok. Kiedyś było tak, że tylko zimą mnie to spotykało. Teraz natomiast już nie ma to znaczenia. Za każdym razem kontrolka się załącza i muszę czekać dłuższą chwilę (zdecydowanie dłuższą niż kiedyś) ażeby zgasła. Do tego jeszcze (i to jest ta druga rzecz) pojawia mi się kontrolka wtrysku. Nie wiem czy ma to związek, aczkolwiek obie te kontrolki palą się w tym samym momencie. Jeżeli zapali się kluczyk jest i kontrolka wtrysku. Odnośnie tej drugiej kontrolki rzecz jeszcze jedna. Czasami jadąc jak mi się zapali kontrolka wtrysku (zwłaszcza jak wpadnę w jakąś dziurkę, dołek tudzież inną szczelinę po meteorycie) to samochód nie ma przyśpieszenia - czasami, piszę czasami ponieważ, raz przyśpieszenie jest a czasami w ogóle, wciskając pedał gazu, nie reaguję.

    Byłem na komputerze. Niestety co do kluczyka, pan nie umiał się sprecyzować, a co do kontrolki wtrysku wymieniał dwie możliwości, których wybaczcie ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć nazwy.

    Jeżeli ktoś miał coś podobnego i w jakiś sposób udało się to rozwiązać to prosiłbym o jakąś radę. Jeszcze jedna rzecz odnośnie kluczyka. Wyczytałem, że czasami pomaga przeczyszczenie "styków" - wybaczcie brak fachowej terminologii.

    Czekam na jakieś sugestie,
    Pozdrawiam,
    Piotrek

  2. #2
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Poczytaj o antenie immo itp
    Sa chyba gdzies na forum fotki z operacji rozbierania i czyszczenia stykow przy antence
    Co do momtrolki wtrysku - kod bledu bylby pomocny bo sama kontrolka jest zbyt ogolna
    A skad jestes? Moze ktos z okolicy podepnie ci pod komp za darmo czy piwko i sprawdzi jakie byly kody bledu itp
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 27-10-2013 o 21:08








  3. #3
    Piotrek123321
    Gość

    Domyślnie

    Jestem z Żyrardowa.
    Sam próbowałem się do tego ustrojstwa dobrać, ale niestety nic nie zdziałałem, bałem się czegokolwiek dotknąć, żeby nie narobić sobie jeszcze większego bajzlu.
    A byłem u mechanika i powiedziano mi, że nie dość, że muszę posiadać "kartę kodującą" - wybaczcie jeżeli pomyliłem nazwę. A cała operacja będzie kosztowała koło 200 zł, tzn czyszczenie styków. Natomiast parę tyg. temu jak byłem na komputerze to pan nie powiedział mi o żadnej karcie, tzn nic takiego nie byłoby wymagane gdybym chciał u nich to zrobić i kosztowałoby mnie to koło "stówki".

    Jeszcze jedno pytanie czy chcąc sprzedać samochód to dużo traci on na wartości przez wyżej wymieniony problem z kluczykiem CODE?? Czy w ogóle mam go wystawiać jako uszkodzony?? Dodam tylko, że pomijając ten problem auto pali bez najmniejszych problemów.

    Z góry dzięki za odp,

    Pozdrawiam,
    Piotrek

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    postów - dwa
    rej . - 10.2013

    tak - u nas traci dużo

    a allegro ma swoje prawa

    głupie "code" cię "obsrało" i chcesz sprzedać ....

    po co to w ogóle kupowałeś ??

    wybacz ale ja sensu nie widzę ...
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 30-10-2013 o 11:42








  5. #5
    Piotrek123321
    Gość

    Domyślnie

    panie bociek zanim zaczniesz pan sypać z tyłka wyssanymi hipotezami, zorientuj się pan o co chodzi bo takie komentarz proszą się o obsranie ale pana. Nie wiesz po co sprzedaję wiec w tej kwestii akurat się nie udzielaj. Samochód mam od 3 lat, a rzeczy te dzieją mi się od roku więc z łaski swojej "ogarnij się" Z góry dziękuję za czytanie ze zrozumienie - to nie boli.
    Pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Kolego zapoznaj się z regulaminem forum i łaskawie użyj opcji "SZUKAJ"
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2016, 14:45
  2. Przekładka pastylki "immo"z kluczyka do kluczyka...gdzie?
    Utworzone przez kabanow w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 22:27
  3. [146] Kontrolka "kluczyk code" i "marchewka".
    Utworzone przez Kuba5093 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-01-2013, 17:08
  4. Porblem z odpalaniem 156 1,9 jtd "CODE " - kluczyk pomaranczowy
    Utworzone przez lukaszeczek16 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-06-2012, 20:24
  5. [146]problem z odpalaniem na "gorąco"
    Utworzone przez tomekkus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-12-2007, 12:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory