Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Akumulator - system S&S

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar lilapk
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Giulietta 1.4 MA Distinctive Premium
    Postów
    7

    Domyślnie Akumulator - system S&S

    Czy to możliwe, żeby nowy samochód miał tak słaby akumulator, że nie pozwala na uruchomienie S&S? Samochód ma 7 tygodni ( pewno stał na placu długo przed kupnem) - przejechanie 2200 km, użytkowany jest codziennie ( miasto/trasa - 50/50 ). Na początku system działał ,potem był wyłączony na dotarcie samochodu. Teraz -jak to ładnie mówią- nie wzbudza się, czyli d....
    Czy akumulator ,bądź coś w elektryce jest "nie halo", czy system potrzebuje aż tyle prądu do zadziałania? Doładowywać akumulator czy wyłączyć S&S i zapomnieć? Pomocy !

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - doładować akumulator i zobaczyć czy działa.
    - dobrze byłoby zobaczyc logi z S&S ale to trzeba mieć alfaOBD.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Multiair
    Postów
    19

    Domyślnie

    Nie powiem czy jest to możliwe. Moje doświadczenie z StartStop jest takie, że jeżdżenie zimą na światłach (do roboty ciemno - z roboty ciemno) w trybie mieszanym potrafiło mi rozładować akumulator nawet w 2 tygodnie. Po tym pierwszym doświadczeniu mam zasadę - włączam światło, wyłączam StartStop. Zeszłej zimy ta metoda działała, zobaczymy jak akumulator da radę w drugim sezonie.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gpp
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Limanowa
    Auto
    GIULIETTA 2.0 Jtdm2 140 KM
    Postów
    32

    Domyślnie

    Jedź do ASO, akumulatora z micro hybrydą się nie doładowywuje zwykłym prostownikiem, zapewne samochód długo stał na placu, a potem przy sprzedaży został naładowany akumulator.
    Z własnego doświadczenia - przy wymianie aku na gwarancji (stary aku jest badany przez FAP czy napewno padł z winy wady fabrycznej) ASO dostała reprymendę od fiata za wcześniejsze doładowanie AKU zwykłym prostownikiem.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    Jakie specjalne właściwości powinna mieć ładowarka akumulatorów z S&S ?

  6. #6
    Użytkownik Embrion Avatar lilapk
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Giulietta 1.4 MA Distinctive Premium
    Postów
    7

    Domyślnie

    Byłam w ASO . Powiedzieli: wyłaczyć S&S lub zostawić u nich to podładują. Wyłączyłam , bo boję się, że z rana jak akurat z czasem będę do tyłu auto po przekręceniu kluczyka nie zakręci. Sama nie doładowałabym i tak , bo co prawda prostownik mam, ale nie odważę się go użyć!
    Przy okazji - co to alfaOBD.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarecki_68
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Mazda 6 2.5 SkyPassion ... była Giulietta 170 MA
    Postów
    148

    Domyślnie

    U mnie też s&s nie działał od tygodnia. Wczoraj ako podłaczone do prostownika i dziś po całonocnym ładowaniu wszystko wróciło do normy. S&s działa bez zarzutu.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cześć.
    A te codzienne trasy, to ile mają km?
    Jestem przeciwnikiem S&S więc nie traktuję tego jako problemu
    AlfaOBD to oprogramowanie diagnostyczne do PC lub telefonu z Androidem. Umożliwia zrobienie praktycznie wszystkiego z naszymi autami, w tym sprawdzenie, z jakiego powodu S&S się nie aktywuje.
    Jak chcesz, mogę sprawdzić, jestem codziennie w Katowicach do 16:30.
    Pozdrawiam

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4.jpg
Wyświetleń:	173
Rozmiar:	116.7 KB
ID:	114104
    Ostatnio edytowane przez bogas ; 17-11-2013 o 00:44

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    S&S w jeździe po W-wie pozwala, przynajmniej mnie na zaoszczędzenie ok 1l paliwa. Wyłączanie systemu skoro i tak się nie załącza nie ma sensu - jest on dodatkowym wskaźnikiem kondycji akumulatora, a te fabryczne excite, jak już pisałem wcześniej, do niczego się nie nadaja
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarecki_68
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Mazda 6 2.5 SkyPassion ... była Giulietta 170 MA
    Postów
    148

    Domyślnie

    Cytat Napisał gpp Zobacz post
    Jedź do ASO, akumulatora z micro hybrydą się nie doładowywuje zwykłym prostownikiem, zapewne samochód długo stał na placu, a potem przy sprzedaży został naładowany akumulator.
    Z własnego doświadczenia - przy wymianie aku na gwarancji (stary aku jest badany przez FAP czy napewno padł z winy wady fabrycznej) ASO dostała reprymendę od fiata za wcześniejsze doładowanie AKU zwykłym prostownikiem.
    Doładowałem prostownikiem przeznaczonym do akumulatorów bezobsługowych. Po doładowaniu wszystko działa jak należy. Zresztą moim zdaniem nie chodzi o jakiś specjalny prostownik tak jak piszesz, a o sposób ładowania akumulatorów dla systemu s&s. Dokładnie jest to opisane na stronie 184-185 instrukcji obsługi. Do ładowania potrzeba tylko odłaczyć konektor czujnika monitorującego stan naładowania akumulatora, który jest podłaczony do bieguna ujemnego. Ważne jest też aby właściwie dobrać czas ładowania akumulatora, który najprościej można wyliczyć dzieląc pojemność akumulatora (Ah) przez prąd ładowania (A). W moim przypadku było to w przybliżeniu 12,5 godziny.
    Ostatnio edytowane przez jarecki_68 ; 17-11-2013 o 13:42

Podobne wątki

  1. 156 q-system
    Utworzone przez Crt w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2015, 15:25
  2. [MiTo] system ASR
    Utworzone przez adekt w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-04-2013, 17:22
  3. 156 nie odpala. VDC/ABS system failure. Nowy akumulator.
    Utworzone przez stalker w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-02-2012, 13:04
  4. akumulator-alarm-akumulator...
    Utworzone przez luj666 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 13:28
  5. vdc system +abs
    Utworzone przez jarek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 20:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory