Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: [156] silniki TS - ten typ tak ma?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie [156] silniki TS - ten typ tak ma?

    Witam
    To jest moja pierwsza alfa, słyszałem ze auto może się słabo zbierać z niskich obrotów z powodu wariatora oraz przepływomierza - oba wymieniłem na nowe (oryginały) i nadal auto jakoś tak dziwnie jeździ.. Do 2000obr jakoś tak słabo się zbiera, a jak tylko przekroczy 2000obr to wciskać zaczyna w fotel być może taka jest charakterystyka momentów tych silników? wcześniej jeździłem 6cyl BMW wiec może poprostu nie jestem przyzwyczajony?

    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Bo to silnik wysoko obrotowy poniżej 2000obr/min to możesz dieslem jeździć
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Poniżej <2krpm tylko na postoju miewam, więc nie wiem

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar yarecky
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    krakow wieliczka bochnia
    Auto
    AR145 1.6 boxer:), AR145 1.7 16V boxer:)
    Postów
    160

    Domyślnie

    generalnie zacznijmy od tego ze zadnego silnika benzynowego niepowinno sie krecic ponizej 2tys obrotow bo jest to niezdrowe. ekonomoczny i zdrowy tryb to 3-4 tys. w silnikach TS.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Panowie twierdzicie że Alfami nie da się spokojnie ruszyc z miejca? smiem z tych odpowiedzi sądzić ze alfami jak rusza się bez pisku opon to jest źle ;|/ no chyba że palicie sprzęgło, bo raczej inaczej ruszyć z jedynki z ponad 3000obr to się nie da - tzn da się - często to widuje w samochodach z "L" na dachu :mrgreen:

  6. #6
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał RogerIZ28
    Panowie twierdzicie że Alfami nie da się spokojnie ruszyc z miejca?
    da się... wciskasz gaz do 2tys puszczasz sprzegło.. ciągniesz do 4tys i zmieniasz bieg tak, żeby nie zeszło poniżej 2tys bo po co jak tam mocy nie ma nie mówiąc juz o momencie obrotowym ..
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  7. #7
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał RogerIZ28
    Panowie twierdzicie że Alfami nie da się spokojnie ruszyc z miejca? smiem z tych odpowiedzi sądzić ze alfami jak rusza się bez pisku opon to jest źle ;|/ no chyba że palicie sprzęgło, bo raczej inaczej ruszyć z jedynki z ponad 3000obr to się nie da - tzn da się - często to widuje w samochodach z "L" na dachu :mrgreen:
    przy takim ruszaniu najbardziej sprzęgło cierpi Też mam tą dziurę poniżej 2tysięcy. Denerwujące. Chyba trzeba się przyzwyczaić

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    krk
    Auto
    Była: 156 1.8 TS '98/ Jest: 166 3.0 2001
    Postów
    89

    Domyślnie

    TS ma płaski, "dwustopniowy" wykres momentu obrotowego: do 3tys masz bardzo mało, a później wskakuje wariator i daje czadu. zresztą to jest 16V a one lubią wysokie obroty z definicji. u mnie dopiero przy 4500-6500 masz wszystko, na co stać silniczek. (no, ale tak przy 5000 warto zmienić bieg, jeśli nie chcesz go zarzynać i nie masz porządnego oleju 10W60)

    podobno da się zmniejszyć ten efekt, wyjmując z układu dolotowego taką "trąbkę" w komorze filtra powietrza. w gratisie dostajesz osłabienie momentu powyżej 3k rpm ale ja bym tego nie ruszał.

    Alfa to silnik wysokoobrotowy, wysilony, a V6 z beemki ma po prostu dużą pojemność = duży moment od samego dołu

    co do ruszania z piskiem - wystarczy parę razy "pyknąć" gaz przed puszczeniem sprzęgła żeby wzbogacić mieszankę; jak będzie miał 1800 obr przy ruszeniu i pedał w ziemi to ogumienie piszczy aż miło, a sprzęgło całe...

    bo spokojnie ruszyć - to wystarczy sprzęgło puścić, nawet bez gazu, pojedzie sam ;>

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    czyli wariator nie pracuje wogole poniżej 3000tys?

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    krk
    Auto
    Była: 156 1.8 TS '98/ Jest: 166 3.0 2001
    Postów
    89

    Domyślnie

    pracuje, ale nie ma pełnego wyprzedzenia kąta wału. powyżej 3000 dostaje swoje 37 stopni odchyłu

Podobne wątki

  1. AR 33 silniki
    Utworzone przez Browarek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-07-2013, 08:37
  2. Silniki 1.6
    Utworzone przez ziomek659 w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 07-04-2012, 16:52
  3. Silniki jtd
    Utworzone przez rustin w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 18:58
  4. Silniki w 155
    Utworzone przez Rosik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-08-2007, 07:16
  5. Silniki
    Utworzone przez zdziba w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-05-2007, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory