Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Alfa wariuje...

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Italiano_Vero
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Brera 1750 TBi '10 + Alfa Spider 3.0 V6 24v '02, była Alfa GTV 2.0 JTS '03
    Postów
    104

    Domyślnie Alfa wariuje...

    Moja GTV dziwnie się zachowuje... do tej pory zdarzyło mi się to dwa, trzy razy w przeciągu ostatnich czterech miesięcy, natomiast tylko dzisiaj były to aż trzy takie sytuacje. Pomijam że cały czas świeci mi się check engine i żaden mechanik w tej części świata nie wie co może być przyczyną (auto praktycznie cały czas jeździ w trybie awaryjnym i nie mam mocy). Problem polega na tym że nagle w czasie jazdy wywala mi kontrolki ciśnienia oleju i akumulatora, po czym auto zwalnia do minimalnej prędkości, odcina mi wspomaganie kierownicy a naciśnięcie pedału gazu niczym nie skutkuje. Bywało też tak że wariował mi prędkościomierz. Po restarcie silnika wszystko wraca do normy... i tak było do tej pory, dziś powtórzyło się to tak jak mówiłem trzykrotnie. Co gorsza, przy każdym hamowaniu, gdy spadają obroty, to nie zatrzymują się na 1 tys tylko opadają do 0 i najczęściej auto gaśnie - w najlepszym wypadku silnik dusi się i jakoś "odbija" od 0 do 1 tys... Panowie, czy ktoś z was zetknął się z takim czymś?

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego, skoro świeci się check engine to w sterowniku muszą być zapisane błędy (cudów nie ma) - podłączyć pod komputer, sprawdzić błędy i usunąć przyczyny błędów.
    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar fajf
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR Spider 2.0TS `97 Hardtop
    Postów
    527

    Domyślnie

    po pierwsze sprawdź akumulator (jak jest nie doładowany to dzieją się rożne dziwne rzeczy) i ładowanie altka, po 2 kabel i komp a wiekszosć rzeczy się wyjasni, pewnie coś wyjdzie też z przepływką lub przepustnicą

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Italiano_Vero
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Brera 1750 TBi '10 + Alfa Spider 3.0 V6 24v '02, była Alfa GTV 2.0 JTS '03
    Postów
    104

    Domyślnie

    Akumulator niestety niedawno sprawdzany, wszystko w porządku. Pod kompa podpinałem wiele razy i zawsze błędy oscylowały wokół dwóch: przepustnicy (i części okołoprzepustnicowych typu potencjometr) oraz katalizatora. Ostatnio wymieniłem przepustnicę i gdy myślałem że wszystko jest już wspaniale to pod domem komputer wszedł w tryb awaryjny... Myślicie że przyczyną może być uszkodzony katalizator? Dodam jeszcze że robiłem badanie spalin i nie było kolorowo jeśli chodzi o CO i HC... Mechanicy sugerowali mi jeszcze żeby kupić na allegro całą centralkę wtrysków.
    Ostatnio edytowane przez Italiano_Vero ; 03-12-2013 o 18:36

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar fajf
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR Spider 2.0TS `97 Hardtop
    Postów
    527

    Domyślnie

    jeżeli kat jest mocno zapchany to może robić problemy, bo nie ma przelotu, ale raczej nie wywalałoby kontrolki aku i oleju, chyba ze obroty spadają o wiele poniżej normy, sprawdz koniecznie ładowanie bo moze jest za mało prądu jeśli regulator świruje, centralkę w ciemno wymieniać póki co bez sensu, wyczyść jeszcze przepływkę, podejdz do tłumikarza niech zajrzy w wydech, bo to wiele nie kosztuje
    a może odezwie się ktoś bardziej ogarniający jts

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Italiano_Vero Zobacz post
    Akumulator niestety niedawno sprawdzany, wszystko w porządku. Pod kompa podpinałem wiele razy i zawsze błędy oscylowały wokół dwóch: przepustnicy (i części okołoprzepustnicowych typu potencjometr) oraz katalizatora. Ostatnio wymieniłem przepustnicę i gdy myślałem że wszystko jest już wspaniale to pod domem komputer wszedł w tryb awaryjny... Myślicie że przyczyną może być uszkodzony katalizator? Dodam jeszcze że robiłem badanie spalin i nie było kolorowo jeśli chodzi o CO i HC... Mechanicy sugerowali mi jeszcze żeby kupić na allegro całą centralkę wtrysków.
    To pozostało Ci sprawdzić łącze potencjometru pedału gazu (opisywane na innych forach 147, 156, 166 dziesiątki razy) lub wymienić ten potencjometr.
    Programem sprawdzić pracę sond lambda (2 regulacyjne przed katalizatorami i 2 kontrolne za katalizatorami), jeśli sam się na tym nie znasz poszukać fachowca znającego się silnikach JTS.
    Nie wierz w "bzdury" niby mechaników typu wymienić "sterownik silnika".

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    skoro pogoda jest jesienno-zimowa, to może coś z prądem, jakieś spięcia w instalacji. Przyczyn może być dziesiątki. Podjedź na sprawdzenie co się zapisało w błędach, ale może być też tak, że check zapalił się z przyczyn których nie będzie zarejestrowanych (np. przez jakieś spięcie w instalacji).
    Born to be wild.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Trin
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie/Świdnica
    Auto
    Było Gtv 2.0 JTS, jest 406 coupe 3.0
    Postów
    414

    Domyślnie

    To co opisujesz wygląda na katalizator który jest mocno przytkany albo sonda, taki problem miałem w bmw ojca... Cuda na kiju się działy a później jeszcze check wywalało bez powodu. Wymiana sondy na oryginał pomogła ale u ciebie kat też może być zabity i nie ma swobodnego przepływu spalin co może powodować gaśnięcie silnika i mocne falowanie obrotów. u nas są dwa katy w kolektorze wydechowym o ile się nie mylę.... mieszankę paliwową masz dobrą? mi check wyskakiwał od ciulowego paliwa, no i ja u siebie w gtv też przepływęe czyściłem co załatwiło problem z za niskimi obrotami. Pozdrawiam i oby szybko problem się rozwiązał

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Italiano_Vero
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Brera 1750 TBi '10 + Alfa Spider 3.0 V6 24v '02, była Alfa GTV 2.0 JTS '03
    Postów
    104

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi. Zacznę faktycznie od sprawdzenia tego katalizatora ale i poszukam na allegro potencjometru, stanlizak, jak teraz to napisałęś to przypomniało mi się że takie błędy też się zdarzały. Nie wykluczam też spięcia w instalacji... ale wyobrażam sobie że znalezienie tego miejsca będzie trudne. Co do sond lambda również macie rację, pojawiały się ich błędy razem z błędem katalizatora - generalnie, czego to nie wywalało - i widziałem wykres pracy sond, nr 2 (za katem) był podobno nie do przyjęcia. Dzięki że mi to przypomnieliście, w tym natłoku błędów wyleciało mi to zupełnie z głowy a może okazać się kluczowe w znalezieniu przyczyny. Co do paliwa to zawsze tankuję 95 na BP, więc nie jest to chyba jakaś kicha. Dzięki chłopaki raz jeszcze, podsumowując przede mną czyszczenie przepływki, kupno potencjometru, badanie katalizatora + niestety chyba wymiana tej felernej 2 sondy. Będę was informował

Podobne wątki

  1. alfa 156 1.9 jtd 105 wariuje przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Kilmer w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-08-2012, 15:48
  2. Alfa Romeo 166 - centralny zamek wariuje
    Utworzone przez Emmersonic w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-03-2012, 06:18
  3. Tartarini SFI w Alfa Romeo 156 2.0 TS wariuje
    Utworzone przez bodziogd w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-01-2012, 15:44
  4. immobilizer wariuje
    Utworzone przez cichy83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-10-2011, 07:59
  5. Moc wariuje?
    Utworzone przez Mieszko1974 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-03-2010, 20:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory