Jechałem ostatnio 156-ką polną drogą i zahaczyłem podwoziem o zamarzniętą ziemię. Po powrocie na normalną drogę zaobserwowałem spadek mocy - nie ma doładowania. Zatrzymałem się i sprawdziłem ale niczego oderwanego tam nie widziałem. Co to może być?
Jechałem ostatnio 156-ką polną drogą i zahaczyłem podwoziem o zamarzniętą ziemię. Po powrocie na normalną drogę zaobserwowałem spadek mocy - nie ma doładowania. Zatrzymałem się i sprawdziłem ale niczego oderwanego tam nie widziałem. Co to może być?
Podepnij się pod kompa. Może czujnik doładowania strzelił, albo jakiś przewód od turbo
Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była
Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest
Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest
Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?
Ok tak zrobię. Dodam, że żadne kontrolki nic nie sygnalizują ani nie ma żadnego dziwnego dźwięku. Mam wrażenie, że jakby w środku lekko było czuć spalinami, ale tylko ja to czułem, pasażerowie nie, więc możliwe, że to sam sobie wymyśliłem.
Nie chcę zakładać nowego tematu, czy jazda z nieszczelnym układem dolotowym( ucieka powietrze) grozi awarią? tz czy na skutek złej (za dużej) ilości paliwa do powietrza wypalą mi się tłoki?
Sprawdź sterownie sztangą lub zobacz czy jak odpalisz auto chowa się. Może jak zahaczyłeś wypiął się przewód podciśnienia i nie ma sterowania turbiną.
Drugie co przychodzi mi do głowy to dolny przewód między turbo a intercoolere, może się zsunął lub masz nieszczelność.
A jeżeli spaliny to może coś się stało z wydechem i przez jakieś wgniecenie bokuje wydech spalin.
krzyzie
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM
A w którym miejscu jest ta sztanga żebym mógł to zobaczyć? I ten przewód?![]()
Jak staniesz z przodu auta spójrz przed silnik od strony dolotu powietrza - rura z filtra powietrza idzie do turbiny - tam powinieneś zobaczyć gruchę z sztangą - tutaj zapożyczone zdjęcie o co chodzi:
Jak już zobaczysz ten element niech ktoś odpali auto i zobaczysz czy rusza się sztanga - ten pręt.
Jak nie bedzie sie ruszał to problem z wężykiem od sterowania.
A nie słychać głośnego świstu po dodaniu gazu co świadczyło by w nieszczelności dolotu?
Ostatnio edytowane przez krzyzie ; 09-12-2013 o 20:49
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM
Nie słyszę niczego takiego. Jutro jak jasno będzie to sprawdzę czy się rusza ta sztanga. Dzięki za zdjęcie i opis
Jednak jest świst występujący przy większym dodaniu gazu. Dzisiaj specjalnie mocniej przyspieszałem, żeby to zaobserwować. Wydobywa się raczej z lewej strony samochodu ale może to być mylne odczucie. Jest też delikatny zapach spalin jak tak bardzo mocno przyspieszam. Sztangi nie sprawdziłem jeszcze bo czekam na kogoś kto mógłby mi odpalić silnik jak ja to będę sprawdzał![]()
Może ci pękła rura między IC a turbo.