Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Alfa GTV 2.0v6 TB Osiek Mały

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Pawlos
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    BMW...
    Postów
    29

    Domyślnie Alfa GTV 2.0v6 TB Osiek Mały

    Witam serdecznie!

    Od dłuższego czasu rozglądam się za weekendowo-wieczornym czasoumilaczem, jednym z pomysłów jest właśnie mocna GTV.
    Nie mam niestety za wielkiej wiedzy na temat tych wozów, dopiero zaczynam ją zdobywać, m,in wertując to forum
    Trafiłem na ogłoszenia na tablicy - http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-...tml#abf1e916c8
    Auto wydaje się warte obejrzenia, ale może ktoś kojarzy lub nawet widział i jest w stanie powiedzieć coś więcej. Wiem, że silnik wymagający dbania i solidnych mechaników, i właśnie tu nasuwa się kolejne pytanie - kto w Poznaniu jest godny polecenia by taki samochód sprawdzić/serwisować?
    Ile realnie kosztują obecnie gtv turbo w sensowym stanie?
    Na co należy szczególnie zwrócić uwagę przy oględzinach, jakieś standardowe bolączki? Czy zakładając znalezienie zadbanej sztuki, warto pchać się w GTV z tym silnikiem, zakładając, że auto nie ma służyć do codziennej jazdy tylko sprawiania przyjemności bez konieczności ładowania wywrotki PLN co chwila? Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że koszty będą, to nieuniknione, pytanie tylko czy na akceptowalnym poziomie - obawiam się trochę nadmiernej problematyczności i kosztów, z drugiej jednak strony v6 turbo kusi okrutnie

    Z góry dziękuję, za wszelkie porady.
    Ostatnio edytowane przez Pawlos ; 05-01-2014 o 21:14

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar witek_n
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    GT 1.9 JTD -> Brera 2.4 JTDm+ -> Giulietta T-Jet+
    Postów
    95

    Domyślnie

    W związku z tym, że odpowiedź zniknęła, to ponownie podpowiadam http://www.maruniak.pl/ do sprawdzania i serwisowania. Przejrzyj forum - chwalony też jest Nagórski: http://asonagorscy.best.net.pl/ i Kotowiczowie ze Starołęki. Po tym jak sam zgłębiałem ten temat, mam jednak wrażenie, że u Maruniaków stosunek jakości do ceny jest chyba najkorzystniejszy.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Zwróć uwagę czy auto nie bite i nie ma rdzy.
    Zawias i hamulce są niedrogie. Z przodu jest jeden wahacz, który w TRW kosztuje ok 170 zł.

    Niestety silnik 2.0 V6 TB jest dość skomplikowany i mało kto go ogarnie.
    Bardziej poleciałbym Ci 3.0 V6 24V. Rozrząd jest trochę droższy niż w TB, ale tak silnik jest łatwiejszy do ogarnięcia.

    Choć z V6 Busso to trzeba mieć dobrego magika.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    No i o ile się nie mylę jest już problem z dostępnością części do 2.0 V6 TB

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Darek komuś generalkę robił i chyba pisał, że nie było kłopotów.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Greciu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Maserati Quattroporte
    Postów
    659

    Domyślnie

    [QUOTE=witek_n;1320808]chwalony też jest Nagórski: http://asonagorscy.best.net.pl/ QUOTE]

    Możesz do niego śmiało jechać na oględziny, TB zna lepiej niż ktokolwiek inny
    Jest:
    Maserati Quattroporte V

    Były:
    AR Spider 916 / Maserati Quattroporte V / Maserati 3200 GTA / AR 159 SW JTDm / AR 156 GTA / AR 159 SW 1,9 JTDm / AR GTV 3,0 V6 24V / AR 147 1,6 TS / AR 166 2,4 JTD / AR 156 SW 1,9 JTD / Lancia Lybra SW 1,9 JTD

  7. #7
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Ten silnik bez dobrego serwisu to zemsta - jak nie masz kogoś zaufanego to będziesz się tygodniami bujał od warsztatu do warsztatu żeby ktoś to w końcu przywrócił do stanu używalności, a ceny części wraz z ich dostępnością też nie nastrajają pozytywnie (bardzo dobrym przykładem jest dostępność przepływomierza i jego cena). Porzuć myśl o szukaniu perełki v6 TB skup się na poszukiwaniu 3.0 V6 nie bez powodu te drugie są zdecydowanie droższe, a nawet lekko zaniedbane nie powodują problemów w przywróceniu do 100% sprawności.
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 07-01-2014 o 09:26

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Pawlos
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    BMW...
    Postów
    29

    Domyślnie

    Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, trochę mnie nastraszyliście, dochodzę do wniosku, że może byłem nastawiony trochę zbyt optymistycznie do tej wersji.
    Cóż człowiek uczy się całe życie

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy84 Zobacz post
    Ten silnik bez dobrego serwisu to zemsta - jak nie masz kogoś zaufanego to będziesz się tygodniami bujał od warsztatu do warsztatu żeby ktoś to w końcu przywrócił do stanu używalności, a ceny części wraz z ich dostępnością też nie nastrajają pozytywnie (bardzo dobrym przykładem jest dostępność przepływomierza i jego cena). Porzuć myśl o szukaniu perełki v6 TB skup się na poszukiwaniu 3.0 V6 nie bez powodu te drugie są zdecydowanie droższe, a nawet lekko zaniedbane nie powodują problemów w przywróceniu do 100% sprawnośc
    Oj po co straszysz
    Dobrym rozwiązaniem jest przed kupnem pojechać na hamownię z tym silnikiem.
    Po mocy będzie wszystko jasne.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    GTV 2.0TB jeździ lepiej niż 3.0, ale faktycznie podaż zdrowych 2.0 jest znikoma więc bez dobrych oględzin nie ma co podchodzić do tematu.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

Podobne wątki

  1. Opony letnie - mały dylemat ALFA 166
    Utworzone przez -TOM- w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 19:27
  2. [146] Alfa 146 1.4 ts 97 r mały remont.
    Utworzone przez Ch0miQ w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-01-2014, 09:57
  3. Mały sofcik + FMIC Alfa romeo GT
    Utworzone przez GTBodek w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 30-10-2013, 23:50
  4. Alfa 156 mały problemik
    Utworzone przez ManiekMx3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-08-2011, 08:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory